2020-11-10, 16:50
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Som sagt, vad garanterar att det inte har hänt i stater där republikanerna har vunnit?
Ingenting. Och givetvis ska de också granskas. Varenda röst ska vara legitim. Oavsett åt vilket håll den ändras.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är ju bara trams alltihop, och detta inses lätt om man betänker:

(1) Inget bevis alls har lagts fram. Det spekuleras i ett valdeltagande >100% i vissa stater, det pratas om att säckar med röster plötsligt hittas osv. Allt sådant här är extremt enkelt att visa på och kontrollera, om det vore sant. Men inget har lagts fram.

(2) Vid all rösträkning och hantering överhuvudtaget är republikaner, demokrater och oberoende närvarande hela tiden. Allt filmas.

(3) Den högste valförrättaren i Pennsylvania (en republikan) går i god på och svär på att det inte finns något konstigt alls.

Trump själv försöker vinna tid, Twittrade nyss "WE ARE MAKING BIG PROGRESS. RESULTS START TO COME IN NEXT WEEK. MAKE AMERICA GREAT AGAIN!". Det är helt psykotiskt
1. Benford, som används för att visa på manipulation vid val, stora bokslut, mm där mängder med siffror huserar är inte bindande bevis, men är ett ledande bevis på om siffror manipulerats och som ger kraftig utslag vid de demokratiska rösterna i swing-states.
Iakttagelser och vittnesberättelser är inte bevis?
"Glitchande" programvara i enkla räkneverk är inte bevis?
Exakt VAD skulle fungera som bevis för herrn?

2. Detta har bevisligen skett. Republikanska valarbetare har skickats hem och rösträkningen har fortsatt.

3. Källa?
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Det är de här jag menar med självsäkerheten.
Jag noterade detta också. Han skulle inte skriva på det sättet om han inte var säker. Nästa vecka blir intressant.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
TRÅDSAMMANFATTNING

Tog mig friheten att sammanfatta tråden för att förenkla för nytillkomna tittare.

VALET ÄR ÖVER. Det står nu klart att Biden vunnit en övertygande seger, 306-232. Enl. President Trumps egna ord från valet 2016, en jordskredsseger.

De "Bevis" för "valfusk" som diskuteras här i tråden kan kategoriseras enligt följande:

1) Helt normala avvikelser i ett val med 150 miljoner röstsedlar, helt utan betydelse för att påverka valutgången åt det ena eller det andra hållet.

2) Vandringssägner som dyker upp varje gång en republikan förlorar ett amerikanskt val (jodå demokrater har sina också).

DET RÖR SIG OM ETT KOORDINERAT PR-JIPPO FRÅN TRUMP-KAMPANJENS SIDA.

"Nyheter" från "säkra källor" släpps i NEWSMAX eller OAN fortplantas via Twitter/Youtube.

TRUMP VET ATT HAN HAR FÖRLORAT MEN TAR NU CHANSEN ATT MJÖLKA UR DE SISTA SLANTARNA FRÅN SINA MEST BLÅÖGDA FANS, DE S.K. REDNECKSEN I USA SOM GÄRNA SLANTAR TUSENLAPP EFTER TUSENLAPP FÖR ATT "STÄMMA VALRESULTATET".

Läser man det finstilta i dessa TIGGARBREV från TRUMP framkommer att 50-60% av pengarna kommer att användas till att betala generella omkostnader i kampanjen, dvs. de skulder som kampanjen har utestående till mediabolag, valmedarbetare och kommuner där Trump hållit rallies i kampanjen. Kampanjkassan är tom, och lyckas inte Trump samla in pengar för att betala skulderna blir kandidaten personligt ansvarig för att betala skulderna.

Sade ena ringhörnan vid invägningen inför matchen.
2020-11-10, 16:51
Medlem
Haddock93s avatar
Media börjar också bli desperata. Fox News visar sitt sanna ansikte som kontrollerad opposition och sparkar Judge Jeanine, det var hon som hade intervju med bl.a. Sidney Powell, Ted Cruz, Graham, Giuliani.

Och jag behöver ju inte tala om för er vilka som styr media.

The swamp dvs lobbyn för militärindustrin (som hatar Trump för att han ej startat nya krig) Big pharma (hatar trump för att han sänkt medicinkostnader) osv. Etablissemanget börjar bli nervösa. Annars hade man inte agerat såhär. Kom ihåg, action speak louder than words.

Den senaste presidenten som gick emot militärindustrin var ju JFK och vi alla vet hur det gick..

Intressant att Trump sparka försvarsministern igår och installera en som troligtvis är lojal mot Trump (är han rädd för en militärkupp?).

Och nu har republikerna samlat sig bakom Trump, som det ser ut som åtminstone, man vet aldrig med politiker.

Jag tror på väldigt illa konflikter inom kort i Washington. Det här låter sjukt men det är såhär inbördeskrig startar.
2020-11-10, 16:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Ingenting. Och givetvis ska de också granskas. Varenda röst ska vara legitim. Oavsett åt vilket håll den ändras.

Tror du att republikanerna tänker granska dessa (jag är rätt säker på att man inte kommer att röra stater som är säkrade till Trumps fördel)?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
I särklass den sämsta sammanfattningen jag läst. Vill man göra en sammanfattning ska man göra just det, en sammanfattning. Inte presentera vad man själv tycker och tänker. Eller är du så förblindad att du till och med förnekar att det finns folk som är skeptiska till hur amerikanska valet gått till i denna tråd för du har helt missat den sidan i din ”sammanfattning av tråden”

Jag tar detta som en komplimang från dig med tanke på att det mest är dårfinkar och dönickar i det här forumet som inte förstår att det är anno 2020 och inte anno 2016. De har inte ens vett att "förnya" sina konspirationsteorier.

De flesta amerikaner kan gå på lögner en gång men inte samma lögn två gånger. Då är man korkad.
Medlem
Nixters avatar
US ATTORNEY OHIO

#BREAKING We will announce a public corruption case this afternoon at
@FBICincinnati

https://twitter.com/SDOHnews/status/1326157986063147009
2020-11-10, 16:53
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
TRÅDSAMMANFATTNING

Tog mig friheten att sammanfatta tråden för att förenkla för nytillkomna tittare.

VALET ÄR ÖVER. Det står nu klart att Biden vunnit en övertygande seger, 306-232. Enl. President Trumps egna ord från valet 2016, en jordskredsseger.

De "Bevis" för "valfusk" som diskuteras här i tråden kan kategoriseras enligt följande:

1) Helt normala avvikelser i ett val med 150 miljoner röstsedlar, helt utan betydelse för att påverka valutgången åt det ena eller det andra hållet.

2) Vandringssägner som dyker upp varje gång en republikan förlorar ett amerikanskt val (jodå demokrater har sina också).

DET RÖR SIG OM ETT KOORDINERAT PR-JIPPO FRÅN TRUMP-KAMPANJENS SIDA.

"Nyheter" från "säkra källor" släpps i NEWSMAX eller OAN fortplantas via Twitter/Youtube.

TRUMP VET ATT HAN HAR FÖRLORAT MEN TAR NU CHANSEN ATT MJÖLKA UR DE SISTA SLANTARNA FRÅN SINA MEST BLÅÖGDA FANS, DE S.K. REDNECKSEN I USA SOM GÄRNA SLANTAR TUSENLAPP EFTER TUSENLAPP FÖR ATT "STÄMMA VALRESULTATET".

Läser man det finstilta i dessa TIGGARBREV från TRUMP framkommer att 50-60% av pengarna kommer att användas till att betala generella omkostnader i kampanjen, dvs. de skulder som kampanjen har utestående till mediabolag, valmedarbetare och kommuner där Trump hållit rallies i kampanjen. Kampanjkassan är tom, och lyckas inte Trump samla in pengar för att betala skulderna blir kandidaten personligt ansvarig för att betala skulderna.
👍
Grymt bra inlägg!!!!
Varför erkänner sig inte IDIOTEN sig besegrad?
Ni som tror på valfusk, är lika stora IDIOTER!😀
2020-11-10, 16:53
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Tänkvärt: För exakt 4 år sedan idag så möttes avgående vicepresidenten Biden den tillträdande vicepresidenten Pence i Vita Huset.

Biden sa då:
I just met with VP-elect Pence at the WhiteHouse to offer support for a smooth, seamless transition of power
2020-11-10, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tänkvärt: För exakt 4 år sedan idag så möttes avgående vicepresidenten Biden den tillträdande vicepresidenten Pence i Vita Huset.

Biden sa då:
I just met with VP-elect Pence at the WhiteHouse to offer support for a smooth, seamless transition of power
Vad har detta med topic att göra?
2020-11-10, 16:55
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Tror du att republikanerna tänker granska dessa (jag är rätt säker på att man inte kommer att röra stater som är säkrade till Trumps fördel)?
Demokraterna får gärna granska de staterna som de är i underläge i. Det gör inte mig något. Jag vill bara att det ska vara ett korrekt dömt val där utkomsten inte har någon risk för att vara utsatt för stort fusk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in