2020-11-10, 14:05
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Detta tycker jag verkar väldigt konkret. Mark Suckerberg har skänkt 350 miljoner dollar till valdomstolar. Dessutom har man ändrat röstningsregler på ett felaktigt sätt i flera delstater.

https://www.youtube.com/watch?v=Dd-I32CyIg8
Nä men oj! En youtubevideo igen.
https://apnews.com/article/virus-outbreak-election-2020-technology-local-elections-elections-c2dcfde7fc750b7dd64243b0cf7fbb69

Hur tyder det på valfusk? Berätta för oss.
2020-11-10, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Har alla glitchar bekräftats eller dementerats än?
Inget har uppenbarligen lyfts upp till nån högre nivå. Skulle det finnas nåt starkt bevis hade det skrivits om det överallt, inte bara rykten på twitter eller extrem högermedia.
2020-11-10, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Vad har du då att oroa dig för - varför motsätter du dig envetet en fullskalig transparent och objektiv utredning för att styrka eller utesluta att ev valfusk skett?

En omräkning är inte samma sak.
Oroar mig inte alls. Undrar bara om man alltså ska göra en utredning varje gång ett val har skett eller om man ska särbehandla just detta för att Trump vägrar ge ifrån sig makten?
Men om man kommer med ett extremt påstående bör man underbygga det med bevis. Denna hörsägen som används nu är oerhört skamlig.
2020-11-10, 14:07
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det är av förklarliga skäl svårt, för att inte säga omöjligt för mig att bevisa något.

Om du läser mina andra inlägg i tråden ser du att jag inte ger mycket för videor på YT, spridda vittnesmål etc. Jag menar att man ska granska registreringen av röster och göra en körning mot röstlängden i de stater där det är jämnast. Omräkning är inte heller dumt — det är ju så enkelt att göra en kontrollräkning. Min dröm är så klart att man ska lyckas döma ut vissa kategorier röster som ogiltiga med hänvisning till reglerna för poströstning, men det känns osannolikt att det skulle bli så. Bakåtdatering av röster känns t.ex. suspekt, om det nu skulle förekomma.

Men allt detta är tomt prat, eller hur? Jag kan ju inte presentera handfast bevisning.
Detta är väl en rimlig åtgärd i mina ögon. Fusk behöver inte misstänkas för att helt enkelt göra en kontrollräkning. Du har inga bevis, så då antar jag att du inte finner några skäl till att tro på att det förekommit något röstfusk heller.
2020-11-10, 14:08
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Eller så är USA styrt av en oligarki som nu fått FOX News ägare att rätta in sig i ledet.

Fox News har givetvis alltid varit på globalisternas sida, kolla bara på ägarna och många av deras ledande profiler, däremot har man sedan 2016 när Trump vann positionerat om sig av dels ekonomiska skäl men framför allt i syfte att agera kontrollerad opposition.

Det intressanta nu är att man låter masken falla. Jag tolkar det som en spelare som går all in på delvis lånade marker. He wasn't supposed to win nu mer än någonsin, kosta vad det kosta vill.
2020-11-10, 14:09
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det enda jag påstår är att Trump fuskar i golf och att detta golf-fusk inte är något bevis för att han fuskar i presidentval och att Trumps golf-fusk förklarar varför han tror att Dem. fuskar.
Påståendet falsifierat därmed. Författaren har gått på rykten från ljugande och fuskande kollegor i stället för att prata med golfare som spelat med Trump. Även Rory McIlroy säger att Trump är den bäste golfspelande presidenten han spelat med. Är man hyfsad spelare behöver man inte fuska.

Trump har troligen gillrat en fälla för demokraterna v.g. röstfusket och är inte beroende av någon fraud hot-line. Där kommer han få in mest kompletterande bevis som bara kan bidra till helhetsbilden.
2020-11-10, 14:09
Medlem
Det finns allt för många objektiva fakta som talar för att valet inte går att lita på. Det betyder inte att det går eller ens är lätt att bevisa.

Det är lite som att du kommer hem till flickvännen med klamydia och hon säger att du varit otrogen samtidigt som du kräver bevis. Det behövs liksom inte en video på där du faktiskt är otrogen för att förstå att du varit det.
2020-11-10, 14:10
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Vi amatörer sitter ju bara i ett annat land och skriver om de smulor vi plockar upp. Team Trump bygger ju precis som du skriver upp sitt fall från grunden och det finns garanterat saker de vet/kan bevisa som de inte släppt på ännu. Varför avslöja sina hand innan den skall synas i SCOTUS?

.
Du skriver det så fint själv. Nu plockar smulor som ligger utspridda över exakt hela golvet som originerat från lika många mackor som smulor. Helt osammanhängande och inkoherrent.
2020-11-10, 14:10
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Inget har uppenbarligen lyfts upp till nån högre nivå. Skulle det finnas nåt starkt bevis hade det skrivits om det överallt, inte bara rykten på twitter eller extrem högermedia.

Om dom existerar borde väl dessa rättas till innan officiella resultat redovisas. Efter det så blir det fusk.

Har delstater där glitchar enligt uppgifter inträffat gjort sina resultat officiella.
2020-11-10, 14:11
Medlem
Citat:

Vänd dig om och sov vidare. Massor av saker som är 100% bevisade ignoreras helt i MSM. Hade det varit 1% av detta men gynnat Biden då hade det garanterat skrivits överallt om det. Du kan inte bygga din bedömning av vad som är sant eller inte på i vilken omfattning det skrivs om det i MSM. Bara de matematiska och statistiska anomalierna är fullt tillräckligt för att bevisa valfusk.
2020-11-10, 14:12
Avslutad
Citat:
Oroar mig inte alls. Undrar bara om man alltså ska göra en utredning varje gång ett val har skett eller om man ska särbehandla just detta för att Trump vägrar ge ifrån sig makten?
Men om man kommer med ett extremt påstående bör man underbygga det med bevis. Denna hörsägen som används nu är oerhört skamlig.

Nej man skall tillsätta en transparent och opartisk fullskalig utredning varje gång det finns farhågor om valfusk som kan ha haft påverkan på det slutliga valresultatet. Fokus skall då ligga på nyckelstater med små marginaler, även om misstanken om fusk kan vara mer utbredd än där. Det är ingen särbehandling eller extremt påstående utan bara ett rimligt tillvägagångssätt i världens största demokrati.

Frågor på det?
2020-11-10, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Filmad och sedd av miljoner människor? ahh då är de ju inte svårt att du tar fram någon annan källa en till källor som hänvisar till politico bör ju vara ganska enkelt för dig! eller sitter du och ljuger i tråden !
Här har du YouTube. Det verkar ju ni konspirationsteoretiker föredra, allt enligt högertidningen Daily Mail. Fin musik också

https://www.youtube.com/watch?v=dSTNcyza6vc

Här har du Giulianis stjärnvittne:

https://darylmikellbrooks.wordpress.com/2011/08/19/meet-daryl-mikell-brooks/

Högertidningen Daily Mail igen

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8929777/Rudy-Giulianis-witness-claims-saw-voting-fraud-convicted-child-sex-offender.html

Jag tror faktiskt inte det finns en enda människa i världen som inte tror på detta. Du är unik på så många sätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in