2020-11-06, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Jag tänkte mera på att hon kommer att ställa till med mera i framtiden. Säkert inte första gången hon smugglat in något, men nu åkte hon dit. Hon har en sådan där medeltidshjärna som alla babbar har.
Haha, naturligtvis inte. Precis som med alla som åker dit för rattfylla eller sexköp; "det var första gången!". - Mmm, tjena!

Nu läste jag att hela denna rättegång med +20 inblandade riskerar att tas om från början - väldigt kostnadseffektivt!
Citera
2020-11-07, 02:37
Medlem
Till hennes försvar får man väl ändå säga att det bara var allmänt tjat om livet/kärleksförklaringar i brevet. Hade hon smugglat ut en skattkarta hade det varit en annan sak. T.om. tingsrätten som SITTER I MÅLET tyckte hon skulle få fortsätta vara hans advokat innan Svea Hovrätt var tvungen att "rätt ska vara rätt". Säger en del... Visst var det oförsiktigt. Men mer oförsiktigt av snubbens tröga flickvän hahaha. Blåsta ärthjärna som skriver i klartext till sin pojkvän via brev som granskas av polis "Fick ditt brev av advokat efter rättegången"

Tror exakt alla inblandade i detta mål tappade hakan av intelligensnivån hos den flickvännen. Vilken komplett idiot
Senast redigerad av fimpalivet 2020-11-07 kl. 03:03.
Citera
2020-11-07, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fimpalivet
Till hennes försvar får man väl ändå säga att det bara var allmänt tjat om livet/kärleksförklaringar i brevet. Hade hon smugglat ut en skattkarta hade det varit en annan sak. T.om. tingsrätten som SITTER I MÅLET tyckte hon skulle få fortsätta vara hans advokat innan Svea Hovrätt var tvungen att "rätt ska vara rätt". Säger en del... Visst var det oförsiktigt. Men mer oförsiktigt av snubbens tröga flickvän hahaha. Blåsta ärthjärna som skriver i klartext till sin pojkvän via brev som granskas av polis "Fick ditt brev av advokat efter rättegången"

Tror exakt alla inblandade i detta mål tappade hakan av intelligensnivån hos den tjejen. Vilken komplett idiot

Jag är helt enig! Tror inte att Hurtig kommer gilla den sortens publictet för hans advokatbyrå. Så vad kommer kvinnan göra nu? Kommer hon börja begå brott istället? Ingen seriös byrå lär väl anställa henne?
Citera
2020-11-07, 09:50
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Jag är helt enig! Tror inte att Hurtig kommer gilla den sortens publictet för hans advokatbyrå. Så vad kommer kvinnan göra nu? Kommer hon börja begå brott istället? Ingen seriös byrå lär väl anställa henne?

Hon får väl öppna egen advokatfirma. Finns gott om jobb så babbarna bara blir fler och brottsligheten bara stiger.
Citera
2020-11-08, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Hon får väl öppna egen advokatfirma. Finns gott om jobb så babbarna bara blir fler och brottsligheten bara stiger.

Ja, alltså är väl samhällets bottenfolk som lär anlita henne. Kanske får de knulla henne också?
Citera
2020-11-08, 12:01
Medlem
OlleVieros avatar
[quote=slampen|73536991]Ja, alltså är väl samhällets bottenfolk som lär anlita henne. Kanske får de knulla henne också?[/QUOTE]

Inte omöjligt, hon ser ut som en sådan där som tar betalt.
Citera
2020-11-08, 19:54
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ja, alltså är väl samhällets bottenfolk som lär anlita henne. Kanske får de knulla henne också?

Det gör dom redan. Alla riktiga snubbar säger nej. Så hon får nöja sig med bottenskrapet.
Citera
2020-11-10, 02:55
Medlem
[quote=OlleViero|73540201]
Citat:
Ja, alltså är väl samhällets bottenfolk som lär anlita henne. Kanske får de knulla henne också?[/QUOTE]

Inte omöjligt, hon ser ut som en sådan där som tar betalt.

Ja, jag är helt enig! Fyfan, att det kan gå så fel. Någon som vet hennes bakgrund, kommer hon ifrån ordnade förhållanden?

Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Det gör dom redan. Alla riktiga snubbar säger nej. Så hon får nöja sig med bottenskrapet.

Ja, inte fan gör hon reklam för advokater i varje fall, haha!
Citera
2020-11-10, 12:53
Medlem
WallaceShawns avatar
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/efter-brevsmugglingen-ny-advokat-och-uppskjuten-forhandling/
Citat:
Efter att en av advokaterna i ett stort narkotikamål entledigats av domstolen tvingas rättegången skjutas upp under tiden den nya försvararen läser in sig på målet.

[...]

Tingsrätten förordnade senare en annan advokat, Camilla Lind, och beslutade att ge henne drygt två veckor för att läsa in sig på det omfattande materialet.
Citera
2020-11-10, 12:59
Bannlyst
I ärlighetens namn tycker jag att man som advokat får ställa upp på lite mindre oegentligheter om man valt ett sådant klientel, ingår lixom i arbetsbördan.

Nu behöver man ju inte ta det i närheten så långt som Saul Goodman, men som advokat i dessa kretsar är det nog precis som i underrätellseverksamhet bra om man är kvicktänkt och bekväm med att rucka lite på regler.
Citera
2020-11-10, 19:50
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
I ärlighetens namn tycker jag att man som advokat får ställa upp på lite mindre oegentligheter om man valt ett sådant klientel, ingår lixom i arbetsbördan.

Nu behöver man ju inte ta det i närheten så långt som Saul Goodman, men som advokat i dessa kretsar är det nog precis som i underrätellseverksamhet bra om man är kvicktänkt och bekväm med att rucka lite på regler.

Det har hon ju onekligen gjort! Jag förstår inte varför man inte bara kan köra efter reglerna och ändå tjäna en massa pengar? Men det är väl babbemetalliteten som slår igenom gissar jag.
Citera
2020-11-11, 06:58
Medlem
Citat:
Uppgifter om raseriutbrott, förnedringar och hot skakar en rättegång i Södertörns tingsrätts säkerhetssal. Åklagarmyndigheten och Kriminalvården anklagar nu domstolen för flathet.
https://www.dn.se/sthlm/vakter-och-aklagare-slar-larm-om-kaos-i-ratten/

Det verkar gemytligt på Södertörns tingsrätt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in