2020-11-10, 07:32
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Det norska företaget Pizzabakaren och även andra vanliga pizzerior använder väl samma ugntyp som ni gör?
Ska tilläggas att deras pizzor är mycket godare och inte riktigt lika överprisade.

Går jag på Hut så är det endast på buffen som känns ok i pris. Händer inte så ofta det heller.
Citera
2020-11-10, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Skall du inte svara oss då?!

Men snälla du, ditt äckel. Det här är ingen jävla kundservice hörru. Tagga ner, vidrigt beteende.

Han skrev ju att han tog en paus för natten igår och fortsätter efter kl 08.00.
Citera
2020-11-10, 07:54
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag har aldrit ätit på Pizza Hut. Ser för vedervärdigt och äckligt ut. Hur kan ni göra det mer attraktivt och fånga upp denna kundgruppen som jag tillhör?
Citera
2020-11-10, 08:08
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Det är inte företaget som tar dessa pengar - det är skatteverket (och det står oftast i kollektivavtalet om detta avdrag)

Ja, jag tänkte lite fel där. Tack för förtydligandet. Men det måste kunna gå att redovisa hur många som äter varje dag och bara betala den mängden till Skatteverket, men administrationen kanske blir för dyr för företaget. Låter i alla fall inte vettigt att de ska behöva betala skatt på mat som inte förbrukas.
Citera
2020-11-10, 09:07
Medlem
Jag har testat pizza hut i Singapore, Beijing, Polen men aldrig i Sverige för de är så extremt dyra.

Vilken är den dyraste ordern du fått in?
Citera
2020-11-10, 09:17
Medlem
Är någon med i facket? Tänkte att om OB är 22 kr och en pizza kostar 230 kr borde ni kunna få lite högre lön? Ett sätt är att kräva det gemensamt via facket.
Citera
2020-11-10, 09:17
Medlem
är det samma pizzor på buffen som den man beställer på kvällstids till bords?
Citera
2020-11-10, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncleBenzo
är det samma pizzor på buffen som den man beställer på kvällstids till bords?
Min erfarenhet är att lunchpizzorna är torrare med mindre på. Bättre kvalitet på kvällen. Men att lägga 250-300 på middag där känns inte helt ok. Då finns det ju betydligt bättre alternativ för de pengarna.
Citera
2020-11-10, 09:31
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Vad är den vanligaste gästen skulle du säga?

Kanske förutfattade meningar, men tänker mig att det är barnfamiljer, låginkomsttagare (som tror att det är billigare här än på en "vanlig" restaurang samt tonåringar/yngre vuxna?
Citera
2020-11-10, 09:31
Medlem
22 kr extra i ob. Är det efter 19 och lö söndag. Jobbar ni 160 timmar i månaden? Gör ob'n mycket på månadslönen?
Citera
2020-11-10, 09:37
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArvidP
Tja!

Är 24 år och har jobbat på Pizza Hut i Sverige sedan 2016. Jag jobbar här än idag som skiftledare.

Har ni några frågor om företaget i sig eller hur arbetsmiljön ser ut? Jag svarar er mer än gärna!
Varför luktar ert "kött" magsaft?

PS har inte ätit på Hutten sen nittiotalet. När ni etablerade er i Stockholm (Norrlandsgatan) var ni RIKTIGT bra de första månaderna. Sen blev det sunkigt. Priset steg snabbt för varje år också, vet inte om det är för att svenska kronan blivit värd mindre?
Senast redigerad av LuluBrooksie 2020-11-10 kl. 09:51.
Citera
2020-11-10, 09:47
Medlem
321js avatar
Vilka förändringar skulle genomföra om du vore VD för företaget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in