Det norska företaget Pizzabakaren och även andra vanliga pizzerior använder väl samma ugntyp som ni gör?
Ska tilläggas att deras pizzor är mycket godare och inte riktigt lika överprisade.
Går jag på Hut så är det endast på buffen som känns ok i pris. Händer inte så ofta det heller.
Jag har aldrit ätit på Pizza Hut. Ser för vedervärdigt och äckligt ut. Hur kan ni göra det mer attraktivt och fånga upp denna kundgruppen som jag tillhör?
Det är inte företaget som tar dessa pengar - det är skatteverket (och det står oftast i kollektivavtalet om detta avdrag)
Ja, jag tänkte lite fel där. Tack för förtydligandet. Men det måste kunna gå att redovisa hur många som äter varje dag och bara betala den mängden till Skatteverket, men administrationen kanske blir för dyr för företaget. Låter i alla fall inte vettigt att de ska behöva betala skatt på mat som inte förbrukas.
Är någon med i facket? Tänkte att om OB är 22 kr och en pizza kostar 230 kr borde ni kunna få lite högre lön? Ett sätt är att kräva det gemensamt via facket.
är det samma pizzor på buffen som den man beställer på kvällstids till bords?
Min erfarenhet är att lunchpizzorna är torrare med mindre på. Bättre kvalitet på kvällen. Men att lägga 250-300 på middag där känns inte helt ok. Då finns det ju betydligt bättre alternativ för de pengarna.
Kanske förutfattade meningar, men tänker mig att det är barnfamiljer, låginkomsttagare (som tror att det är billigare här än på en "vanlig" restaurang samt tonåringar/yngre vuxna?
Är 24 år och har jobbat på Pizza Hut i Sverige sedan 2016. Jag jobbar här än idag som skiftledare.
Har ni några frågor om företaget i sig eller hur arbetsmiljön ser ut? Jag svarar er mer än gärna!
Hur tillagar vi pizzorna?
Pizzan skapas med våran deg som vi får levererat fryst. Den frysta degen läggs på pannor med olja i för att sedan ligga i kylrummet i ca 12 timmar. Därefter läggs dem in i ett så kallat ”proofing” skåp där dem jäser, det tar ca 45 minuter. Därefter är dem redo att användas för att lägga toppings på.
Vi lägger pizzan i en ugn som går på ett rullande band, det tar ca 6-7 minuter från att ha lagt den i ugnen tills att den rullar ut färdig och klar.
Lön
Pizza Hut följer kollektivavtalet som går under resturang. OB’n ligger på ca 22kr.
Får vi äta på jobbet gratis?
Vi som jobbar här får äta hur mycket vi vill på rasterna samt dricka hur mycket läsk vi vill. ~32kr dras från varje arbetsdag för skatten på maten.
Däremot är det strikt förbjudet att ta mat hem pga Skatteverket, då dom tycker det finns risk att folk säljer pizzor medtagna från jobbet, låter lite skumt men så är iallafall resonemanget från VDn Rickard Forsshéll.
Mvh,
Arvid
Varför luktar ert "kött" magsaft?
PS har inte ätit på Hutten sen nittiotalet. När ni etablerade er i Stockholm (Norrlandsgatan) var ni RIKTIGT bra de första månaderna. Sen blev det sunkigt. Priset steg snabbt för varje år också, vet inte om det är för att svenska kronan blivit värd mindre?
Senast redigerad av LuluBrooksie 2020-11-10 kl. 09:51.