2020-11-10, 00:23
Medlem
Det här är den mest övertygande artikeln jag har läst i veckan som pekar på valfusk:

There is Undeniable Mathematical Evidence the Election is Being Stolen
https://theredelephants.com/there-is-undeniable-mathematical-evidence-the-election-is-being-stolen/

Den innehåller många statistiska anomalier gällande valet och går igenom Benfords lag.

Vore kul om någon här kunde debunka allt som står?
2020-11-10, 00:24
Medlem
apelsindanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Nu är det en okänd kinesisk källa som intervjuar någon vi inte har en aning om vem det är och som vi inte har en aning om vad han säger.

https://www.youtube.com/watch?v=zUtTuekWb8Q
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Om det systematiskt fuskats eller inte vet väl ingen ännu. Bara att avvakta och se vad som kommer.
Jag tror att många som till hundra procent avfärdar systematiskt valfusk gör så för att det rör ett val i ett västerländskt land. Vi är vana att tänka oss någon slags självklar hederlighet utan att ens reflektera. Men så sent som i senaste presidentvalet i Österrike fick man rösta om, då uppenbara brister alternativt medvetet valfusk avslöjades. Det står nog inte alltid rätt till även i demokratiska länder.
Vi får väl se dag för dag.

Jag trodde själv först att fusksnacket var nonsens, men när det plötsligt var så jättejättebråttom att Trump skulle pressas att ge upp, redan innan det räknats färdigt, började det allt lukta lite illa. Eller mycket.
Vettigt inlägg. Inte minst det sista stycket tar upp något som vi är flera som reagerat på. Man tog första bästa chansen att utse Biden till vinnare, med någon sorts trovärdighet. Superbrådis var det, även med gratulationerna från statsmän och -kvinnor som — med något undantag — väldans gärna ser att Trump går.

Jag menar inte att jag tror att alla dessa högst disparata personer skulle vara sammansvurna eller invigda. Jag tänker mer att massmedia besitter en väldig makt i dag, och eftersom de flesta stora mediahus hoppas så innerligt på att bli av med sin nemesis (Trump) är det på håret att det är så det blir.
Man har kort och gott dragit en rövare. Gjort det man kan. Hjälpt Biden på traven. Dragit i bromsen. Försökt förmå Trump att "inse att han är körd". Allt detta ser mycket illa ut i mina ögon.
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
Seriös fråga, du kan inte må något vidare bra va? Enligt dig skulle dessa komma idag.

Berätta gärna istället hur många fall har tagit upp av domstolarna ? Jag kan hjälpa dig....0.

Kollade just Rudy och man har eller skall lämna in den första idag. Du kan kolla själv på Newsmax han ger en bild av vad som sker samt vad som skall hanteras under veckan som kommer.

Du får gå till källan och kolla inte ligga på budbäraren, givetvis har jag inte minutkoll heller. Men det mullrar det kan vi väl båda vara överens om ?
2020-11-10, 00:25
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
...Inte klart, men möjliga händelser...

Oddsen imorgon: Bidens odds lär öka högst väsentligt.
DN imorgon, "Dumma Trump han accepterar inte valfusk."
SvD imorgon, "Kamala första svarta VP:n som sitter i finkan innan hon tillträder..."

NÄR SKALL SVENSKA TIDNINGAR NÄMNA ÅRHUNDRADETS POLITISKA SKANDAL I EN ARTIKEL ?
Det är misstankar. Hur kan det vara "århundradets skandal" innan det ens har utretts?!
Du visar ditt "rätta ansikte". Du "vet" redan att det har fuskats oavsett vad utredningarna kommer att visa.
Du skämmer ut dig.
2020-11-10, 00:27
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Det här är den mest övertygande artikeln jag har läst i veckan som pekar på valfusk:

There is Undeniable Mathematical Evidence the Election is Being Stolen
https://theredelephants.com/there-is-undeniable-mathematical-evidence-the-election-is-being-stolen/

Den innehåller många statistiska anomalier gällande valet och går igenom Benfords lag.

Vore kul om någon här kunde debunka allt som står?

Det går inte sajten är mycket känd och det som står där stämmer. Även andra saker som lagts ut tidigare är intressant.

Sen när du kommer till tokvänstern så flyger ju inget där för att Joe fuskat, men det är en annan femma

Nancy Pelosi: Pack your bags Kids we're going to the airport...
Medlem
Scrip7s avatar
Det som jag tycker är mest intressant är att det är så många personer som är villiga att sätta sitt namn och sin karriär på spel för detta. Känns inte troligt att man skulle få med så många namngivna vittnen om det hela var en stor bluff.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Tror du att det har kommit in massvis med illegala röster?

Helt irrelevant fråga för diskussionen vad någon tror.

Eventuellt valfusk ska undersökas för att skingra alla misstankar. Det borde du också glädjas åt. Har allt gått rätt till stärker det Biden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Kollade just Rudy och man har eller skall lämna in den första idag. Du kan kolla själv på Newsmax han ger en bild av vad som sker samt vad som skall hanteras under veckan som kommer.

Du får gå till källan och kolla inte ligga på budbäraren, givetvis har jag inte minutkoll heller. Men det mullrar det kan vi väl båda vara överens om ?

Men lilla vän, du sa ju att det var tusentals som skulle lämnas in idag. Har RunkarRUDY lurat dig också?

Tusentals...var är de? Var ör dessa tusentals advokater som ska jobba gratis? Länka gärna till deras hemsidor.
2020-11-10, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Räknade på det där nu och här i Sverige har jag för mig det dör 90 000 på ett år. Räknar med att siffrorna är något högre i USA iaf nu under coronan Låt oss säga 100 000 för en stat på 10 miljoner (Sverige har dryga 10). Delat med 365 så blir det 274 personer per dag. Ett spann på fyra dagar blir ca 1000 personer och jo visst är de Bidens röster poströsterna. 150 miljoner röster ja det gör 15 000 i hela USA.

Tycker mig ha sett någonstans att om det skiljer mindre än 1000 röster så blir det automatiskt omräkning, stämmer det? Kanske just med tanke på detta då med dödas röster som det är så om det stämmer.

Snittet är 867.8döda per 100 000 per år i USA. Det ger 86780 döda per år per 10 miljoner. eller 237/dag i snitt. Det är ungefär 1 000 dödsfall per dag i USA just nu(och de senaste månaderna) i corona. det ger 20st/dag per delstat i snitt.
Så säg 260döda/dag. Så väldigt nära din uppskattning.

Sen röstar inte alla, speciellt inte i USA, deltagandet i år ligger strax under 70%.
0,7*260=180
Sen är det är bara en bråkdel av de som är så nära döden som är registrerade och som dessutom röstar.
en överväldigande majoritet av de som dör, dör naturligt pga hög ålder och lär knappast rösta i någon stor utsträckning eller hur.
Bland de riktigt gamla som också är de som statistiskt är mest troliga att dö så röstar de flesta dessutom republikanskt. Och jo de gamla republikanerna poströstar, de utgör den största gruppen republikaner som faktiskt poströstar eftersom de inte orkar stå i köer och vill undvika folksamlingar.

Det är rimligtvis bara de som dör dagarna innan valet som inte hinns strykas. Säg 7dagar för att vara på säkra sidan.
Då blir det 1260st röster för en delstat på 10miljoner. Förutsatt att de väldigt gamla och sjuka röstar i samma utsträckning som snittet(vilket de så klart inte gör).

Biden beräknas ha fått runt 75% av poströsterna. det ger 945 röster då för en delstat på 10miljoner.
Om vi alltså förutsätter att de som dött röstat i samma utsträckning och på samma kandidat som snittet.
För Pennsylvania skulle det då ge 1228st röster. Georgia skulle det innebära ca 945röster.
Inte nog för att påverka valet i någon av de delstaterna.
Den swingstaten där det är närmast är Az, där skulle det motsvara 661röster. Inte heller ens i närheten nog för att påverka valutgången.
2020-11-10, 00:29
Medlem
fyllds avatar
Snubblade över ett intressant inlägg på Zero Hedge:

"HUGE: Trump fires deep state Defense Secretary Mark Esper, indicating a likely plan for military involvement in a declaration of insurrection

Understand that the election theft was conducted in real time on Nov. 3rd, using the Dominion software, created by a corporation partially owned by Nancy Pelosi. During the election, the real-time data were shunted offshore, where calculations were run to produce action lists for stealing the votes in swing states like Wisconsin and Michigan, and then Hammer and Scorecard (created by the CIA) were used to alter the votes in real time, in the voting machines.

Deep source insiders have been telling me for days that an “epic counter attack” against the deep state is about to be launched by Trump. We don’t know the details about this counter attack, but we do know that Trump has two options which involve deploying the military to save the Republic:

Option #1) Invoke the Insurrection Act and declare the Democrats’ blatant vote rigging and outrageous censorship to be a “rebellion” against the United States of America. Order military police to arrest the thousands of high-level traitors who tried to carry out a communist-influenced coup against the United States, including all the CEOs of Big Tech as well as the heads of the corrupt Democrat party. More details here.

Option #2) Invoke Sec. 2 of the Fourteenth Amendment, which calls for Trump to strip Electoral College votes from all states engaged in acts of rebellion against the United States, which of course includes rigged election theft and vote fraud. More details here. And here.

https://www.naturalnews.com/2020-11-09-trump-fires-deep-state-defense-secretary-mark-esper.html"

https://www.zerohedge.com/political/foxs-neil-cavuto-interrupts-trump-campaign-broadcast-over-election-fraud-claims-without

Valfusket kanske leder till inbördeskrig.
2020-11-10, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Vettigt inlägg. Inte minst det sista stycket tar upp något som vi är flera som reagerat på. Man tog första bästa chansen att utse Biden till vinnare, med någon sorts trovärdighet. Superbrådis var det, även med gratulationerna från statsmän och -kvinnor som — med något undantag — väldans gärna ser att Trump går.

Jag menar inte att jag tror att alla dessa högst disparata personer skulle vara sammansvurna eller invigda. Jag tänker mer att massmedia besitter en väldig makt i dag, och eftersom de flesta stora mediahus hoppas så innerligt på att bli av med sin nemesis (Trump) är det på håret att det är så det blir.
Man har kort och gott dragit en rövare. Gjort det man kan. Hjälpt Biden på traven. Dragit i bromsen. Försökt förmå Trump att "inse att han är körd". Allt detta ser mycket illa ut i mina ögon.

Ja, när man blandar in fru Melanie att hon har uppmanat bla bla kan man ana ugglor i mossen. Blir intressant att se hur involverad CNN är. Trump tappade massor i countyn kring Atlanta, huvudkvarteret finns ju där för CNN.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in