2020-11-09, 23:36
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokklubben
Din slutsats är alltså att de som röstade för Trump och hans politik 2016, nu röstar för massinvandring och islamism och diverse pekpinnar från Greta - därför att de "ogillar" honom? Samtidigt som han fått miljoner fler röster än i senaste valet?

Låter det verkligen troligt? För mig låter det troligare att CHAZ, BLM och alla våldsamma vansinnigheter och plundringsupplopp under året har fått moderata demokrater att rösta för ordning och reda.
Nej det är inte min slutsats? Var fick du den ifrån?

Jag tror att man lyckades mobilisera väldigt många som ogillar Trump att gå och rösta.
Man hade en kandidat i Biden som väldigt få aktivt ogillade vilket gjorde att man kunde få alla demokrater att rösta.
Jag tror även att en del i mitten, som aldrig skulle ha röstat för t.ex. Sanders, kunde tänka sig att stötta Biden för att de ogillade Trump.

Men du tror alltså att det är troligare med massivt/systematiskt valfusk som verkar (vad vi vet hittills) så väl utfört att det saknas bevis.

Vi gör helt enkelt olika analyser.
2020-11-09, 23:38
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Men det finns inga fakta. Ingen har vunnit, valet är inte avgjort. Det är lögn och media vill att du skall tro annat.

Det är normalt att ett annat land inte ger sin välsignelse till en ny President om valet fortfarande är helt öppet. Ställ dig istället frågan varför så många Europeiska länder var så snabba att gratulera Biden, spelar dom på samma planhalva ?

Det som gör mig mest upprörd i Sverige är att Ulf Kristersson höll nån lång hyllningsharang till Biden, innan valet är klart. Varför ? Tycker antingen Ulf skall gå ut omedelbart och ta avstånd från uttalanden han gjort till det eventuella valfusket är utrett eller avvakta detta. Om Ulf inte gör detta och OM Biden fuskat, och OM Kina samarbetar med det Demokratiska partiet kring detta (det finns mycket som talar för detta) tycker jag Ulf gjort bort sig så pass att han bör planera sin snaraste avgång. Fyfan Ulf!

Själv passade jag på att spara listan på presidenter och ministrar som gratulerat Biden.
Trump gör det enkelt för oss.
2020-11-09, 23:39
Medlem
Om det systematiskt fuskats eller inte vet väl ingen ännu. Bara att avvakta och se vad som kommer.
Jag tror att många som till hundra procent avfärdar systematiskt valfusk gör så för att det rör ett val i ett västerländskt land. Vi är vana att tänka oss någon slags självklar hederlighet utan att ens reflektera. Men så sent som i senaste presidentvalet i Österrike fick man rösta om, då uppenbara brister alternativt medvetet valfusk avslöjades. Det står nog inte alltid rätt till även i demokratiska länder.
Vi får väl se dag för dag.

Jag trodde själv först att fusksnacket var nonsens, men när det plötsligt var så jättejättebråttom att Trump skulle pressas att ge upp, redan innan det räknats färdigt, började det allt lukta lite illa. Eller mycket.
2020-11-09, 23:39
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pertinacious
Att ogiltigtigförklara röster som kommit in i valsystemet illegalt är ju raka motsatsen till att fuska. Det är att följa lagen.

Hur vet vi att dom är illegala? Detta är den stora frågan.
2020-11-09, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Hur vet vi att dom är illegala? Detta är den stora frågan.

det får rätten avgöra
2020-11-09, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Det är uppenbart att du inte förstår hur detta funkar.
Trump är älskad bland de flesta (majoritet) i de stater han behöver vinna. Det behövs för att han skall bli President.

Du pratar om vissa stater där Trump inte planerat vinna. Men även fast ex Kalifornien röstfuskar nåt så in i helvete fick Trump 43% av Rösterna. Tycker jag är bra helt utan kampanjande.

Trump ligger på 33,4% i Kalifornien med visserligen bara 87% av rösterna räknade men han lär inte stiga. Visserligen uppåt från 31,62% i 2016 års val men Biden ligger på 64,6% mot Hillary Clintons 61,73%.
2020-11-09, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det där med att döda röstar har jag fnulat på. Räknas de röster som kommit in med post där den röstande dött innan 3:e nov? Konstigt om det är så för då kan en familjemedlem med divergerande politisk tillhörighet skicka in den dödes röstsedel och rösta mot den dödes vilja. Det måste väl iaf räknas som fusk. Alla sådana röster där den röstande dött och poströstat måste ju ogiltigförklaras oavsett, iaf om det gäller på dagar. Hur ska postgången kunna minutkollas? Trump har rätt i att vara kritisk mot poströstandet.

Om rösten skickats innan personen dör men personen dör innan valdagen så är rösten giltig om personen inte hunnit bli struken från listorna(vilket inte är så troligt när det handlar om så kort tid).
Men det är ju tämligen irrelevant. Om det skett så handlar det på sin höjd om någon enstaka person per delstat. Dvs helt irrelevant för utgången.
Det finns ju inget heller som säger att en sådan röst skulle ha gått till Biden. Traditionellt sett har pensionärerna röstat mest på gop, speciellt de äldre pensionärerna(de människor som är närmast döden).
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ser en bisarr "presskonferens" just nu med 3 vansinniga Republikan-tjejer. Tror den där Kayleigh McEnany är med.

Helt bisarrt, det är nästan som de skriker och gråter omvartannat. Fullständigt sjukt dåliga förlorare.

Det blev för magstarkt även för Fox News och avbröt visnigen av presskonferensen.

Citat:
Cavuto: "Whoa, whoa, whoa. I just think we have to be very clear: she's charging the other side as welcoming fraud and illegal voting, unless she has more details to back that up, I can't in good countenance continue to show you this."

https://twitter.com/LisPower1/status/1325917802457391107?s=19

Btw så åker Mike Pence på semester.

I support Donald Trump, från solstolen.

Citat:
Pence heading to Florida for a little beach time, tomorrow through Saturday, I'm told.

@ZekeJMiller earlier reported FAA alert on scheduled travel.

"President goes to Palm Beach; I go to Sanibel Island," @VP in February. "We love going there. Been going there for 30 years."

https://twitter.com/JenniferJJacobs/status/1325876910090575874?s=19
Senast redigerad av squeaky 2020-11-09 kl. 23:44.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Tucker carlsson om Norm Eisen, en av George Soros lakejer som orkestrerar denna kupp mot Donald Trump just nu. De kallar tillvägagångssättet "Color Revolution" och det är samma taktik de använder mot länder i mellanöstern och ukraina osv. Det var meningen att skapa en "contested election" vilket de såklart bara kunde göra genom att fuska. Detta för att vända folket emot sig själv, demokrater och republikaner. Allting är alltså en Setup. Joe Biden är ingen riktig kandidat.

https://youtu.be/c6XO7SDNGic

Skrämmade, han beskriver i princip precis vad vi sett.

Fick samma känsla som när jag första gången såg Bezmenov, fast på lite mindre skala naturligtvis.
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Jo, det verkar itne bättre. Frågan nu är i hur pass stor utsträckning det skett.

"Verkar inte bättre"?

Var är det som är konstigt? Det dör 7700 människor per dag i USA och poströstande har varit tillåtet mellan 10-55 dagar innan valet beroende på stat.

Det är ingen överraskning, eller nyhet och det finns ett system för att se till att dessa räknas bort om de avlidit mellan de att de postat sin absentee ballot och valdagen.

Så var det även 2016. Just gamla och svårt sjuka som inte kan ta sig till vallokalerna är ju de som historiskt förtidsröstat.

Det är bara det att i år så är det någonting man spinner på och gör en grej av för att piska upp opinionen.

Men givetvis ska de räknas av och det har alltid varit på agendan.
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2020-11-09 kl. 23:46.
Medlem
Nixters avatar
Vittnesmål kring 61 lådor med röstsedlar som bärs in i Michigan 04.00 på morgonen

Denna kvinna har varit i asiatisk TV men denna intervjun är på engelska.
https://youtu.be/begUUMQg-fU
2020-11-09, 23:43
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Det komiska i det hela är att det är användare som 0rganet som beter sig likt sektmedlemmar.

JAG HAR RÄTT OCH DU HAR FEL!!! Det spelar ingen som helst roll vilka bevis som läggs fram, oavsett ämne.

Vilka bevis har lagts fram som bevisar att det fuskats i sån skala att det påverkat valet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in