2020-11-10, 00:02
Medlem
Senatens talman Mitch McConnell meddelar att han ej erkänner valet av Joe Biden som legitimt och stöjder en fortsatt utrednign av valfusket:

https://www.aftonbladet.se/usa-val-2020-live/news/republikanernas-ledare-i.pfaUW0DiZ
2020-11-10, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Sorry, min miss det är i NY han fått 43% (tror jag).
Nu är ju Kalifornien helt öppen fråga, kanske hade han inte vunnit staten men man har fuskat här med.

Dominion Voting Systems har nyttjats i Kalifornien också.

Exempel:
https://patch.com/california/murrieta/ep/1335663

Används även i Texas, Florida, Lousiana, Ohio, Kansas, Missouri med många fler(30delstater totalt).
Kanske Biden vunnit Florida och Texas fast Dominion felade åt andra hållet där? Om vi nu ska dra ogrundade slutsatser ur arslet menar jag.
Medlem
Citat:
Fox News valde att bryta en direktsändning med Vita husets pressekreterare Kayleigh McEnany när hon pratade om valfusket i presidentvalet.

Citat:
Fox News och ägarfamiljen Murdoch har i samband med valet anklagats för att överge sina kärntittare genom att angripa Donald Trump. Enligt kritiker börjar kanalen bli precis som sina vänsterliberala konkurrenter. Samtidigt har andra nyhetskanaler på högerkanten, som Newsmax, fått ett ökat antal tittare.

Så sent som i lördags rapporterade Fox New själva kritiskt om att deras konkurrenter, som NBC, MSNBC och ABC, hade avbrutit sina sändningar från en presskonferens med Donald Trump om valfusket.

https://www.friatider.se/har-klipper-fox-news-bort-trumps-pressekreterare
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Poströster, inte absentee ballots skillnad.

Du kan titta på vad William Barr Justitieministern hade att säga om poströster i September:
https://mobile.twitter.com/FogCityMidge/status/1324438683336929281

PS I Frankrike finns inga poströster, anledning, lätt att fuska med dessa.
Håller med om att proceduren för poströstning i USA känns lite märklig.
Samtidig tär det svårt att se hur det ska kunna leda till omfattande/systematiskt valfusk utan att lämna massor av spår efter sig.
Om det har varit fallet, så hoppas jag att det visar sig.
2020-11-10, 00:04
Medlem
Tror det är lätt att avfärda allting som "inga bevis", men hittills har ingen av Biden-gänget här lyckats förklara vad de anser hade varit bevis för valfusk?

Så man undrar ju, vad kräver ni för att det ska anses som bevis? Ska det vara inspelat videoklipp från partikonventionen i augusti där de pratar om valfusk och smider planer eller vad hade räknats som valfusk egentligen?

Jag menar, när Trump blev beskylld för att utpressat Ukrainas president om att utreda korruption så fanns det ju inte mycket mer att gå på än ett telefonsamtal där inget sas implicit och vittnen som inte hade någon förstahandsinformation. Så det är ju lite lustigt att ribban plötsligt tycks ha höjts flera gånger om.
2020-11-10, 00:04
Medlem
Gusselbys avatar
Dum fråga kanske men har vi poströstning på samma sätt i Sverige? Förtidsröstning vet jag förstås att vi har och de som bor utomlands måste väl ta sig till en ambassad eller ett konsulat (och identifiera sig) för att rösta? De här mail in ballots fungerar inte så om jag inte fullständigt har gått bort mig.
2020-11-10, 00:05
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Poströster har funnits i USA sedan inbördeskriget, det har fungerat i över 100 år, hur Frankrike sköter sina val är upp till dem men det har fungerat i över 100 år i USA, sedan vad Barr säger skiter nog alla i, i dagsläget.

Bara för att du hatar dig själv för att du hade så jävla fel som du hade så betyder det inte att alla poströster är falska röster.

Läs det svar du gav, titta på filmen. Alla tycker inte det som händer är bra, utan poströster hade detta val varit mindre utsatt för fusk. Tror att många Demokrater nu också uppfattar detta, men det går liksom inte att reversera Dominion Voting Machines och lådor med valsedlar levererade nattetid...

Fy fan vilken soppa Dems sitter i hur kan någon här ens försvara detta - ett totalangrepp på Demokratin.
2020-11-10, 00:06
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Det där är bullshit. Tvärtom är Reps på Trumps sida 100%. Men när rösträkningen är klar, då är även Trump klar enligt Republikanerna. Sen är det elektorskollegiets tur.

Senaste republikanska presidenten före Trump har gratulerat Biden till segern......

Det är väldigt många republikaner som har bett Trump sansa sig. Undantagen är McConnel och Linsey Graham, väldigt oklart varför de gör så. De bränner ju sina egna karriärer.

Pence verkar mest inte vilja finnas. Är tyst och nu ska han "på semester" också.
2020-11-10, 00:07
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Poströster, inte absentee ballots skillnad.

Du kan titta på vad William Barr Justitieministern hade att säga om poströster i September:
https://mobile.twitter.com/FogCityMidge/status/1324438683336929281

PS I Frankrike finns inga poströster, anledning, lätt att fuska med dessa.

Det här är en av de frågeställningar man måste ställa sig om vad som är mest demokratiskt.
(jag har inte svaret)

1. Inte ha poströster för att gamla människor som måste nyttja det kan bli övertalade/lurade att lägga en röst som de inte vet att de lägger för att de är lite luddiga.

2. Ha poströster så att gamla människor som är klara i knoppen men saknar fysisk förmåga att ta sig till en vallokal ändå kan få göra sin röst hörd.
2020-11-10, 00:08
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Används även i Texas, Florida, Lousiana, Ohio, Kansas, Missouri med många fler(30delstater totalt).
Kanske Biden vunnit Florida och Texas fast Dominion felade åt andra hållet där? Om vi nu ska dra ogrundade slutsatser ur arslet menar jag.

Visst det är inget vi kan säga utan att dissikera en av dessa sen koppla upp dem mot mamma dator Hammer.

Antar att det är något vi kommer ta i rätten via Sidney Powell.

PS vore ytterst roligt om Dems tog upp Dominion Voting Systems i Florida som en anledning till deras vinst där när Nancy Pelosi och familjen Finestein är delägare i bolaget.

It's not a Glitch - It's a feature!
2020-11-10, 00:09
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Senaste republikanska presidenten före Trump har gratulerat Biden till segern......

Det är väldigt många republikaner som har bett Trump sansa sig. Undantagen är McConnel och Linsey Graham, väldigt oklart varför de gör så. De bränner ju sina egna karriärer.

Pence verkar mest inte vilja finnas. Är tyst och nu ska han "på semester" också.
Valet måste gå sin gilla gång. Det går inte att skynda på processen. Speciellt inte med den låga trovärdighet som finns och den är självorsakad av Demokratpartiet och MSM själva.
Man kan inte göra massor av fuffens och fejk impeachments och sen tro att man ska bli trodd i ett election.
Trump kommer meddela när han får besked precis som alla andra.
2020-11-10, 00:10
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Senatens talman Mitch McConnell meddelar att han ej erkänner valet av Joe Biden som legitimt och stöjder en fortsatt utrednign av valfusket:

https://www.aftonbladet.se/usa-val-2020-live/news/republikanernas-ledare-i.pfaUW0DiZ

Republikanernas ledare i senaten Mitch McConnell erkänner inte Joe Bidens seger i presidentvalet. I ett tv-sänt tal säger McConnell att president Trump är i sin fulla rätt att utreda alla tänkbara möjligheter till valfusk och man måste vänta tills alla röster är räknade innan en segrare kan utropas.

Var hittade du delen angående legitimitet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in