2020-11-09, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Inte Pennsylvania, handlade om Georgias recount och audit. Tyckte det verkade som mannen som höll i pk:n jobbar för staten GA hellre än hörde till Trumps direkta stab men det kan jag ha missuppfattat stort, hörde inte från början och inte uppfattade jag vad han hette heller. Det jag hörde var att de tar allting på största allvar och att det handlar om trovärdigheten för Georgias, och USAs, röstningssystem.
Sorry, skrev ett "P" istället för ett "G", men det stämmer, GA skulle det vara!
2020-11-09, 23:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Jag fann det väldigt intressant att Fox "news" bröt mitt under presskonferensen och öppet sa att inget av det som påstås går att verifiera, det börjar lukta allt mer som att hela jakten på det stora valfusket är för att lindra Trumps ego och vara ett förebyggande inför Trump Tv
2020-11-09, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tactile
Men det Donald missade var särskilt de äldre Republikaner som inte kunde skriva under på hur han har framställt sig och USA.
Det är mycket möjligt att långt fler republikaner än de som inte röstade på honom egentligen hade föredragit en annan kandidat - men inte minst mot bakgrund av allt som hänt under året, har jag svårt att tro att politiskt övertygade republikaner valde "Antifasidan" i en sådan utsträckning, som ett korrekt valresultat förmodligen skulle antyda.

Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Nej det är inte min slutsats? Var fick du den ifrån?

Jag tror att man lyckades mobilisera väldigt många som ogillar Trump att gå och rösta.
Aha, ursäkta - jag trodde att du menade att man lyckats omvända väldigt många republikaner. Ja, att man lyckades få upp fler från sofflocket det här året förefaller rimligt - men det tror jag gäller båda sidor.
2020-11-09, 23:57
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Många sansade republikaner ber nu Trump att sluta, och erkänna att han har förlorat valet. Det beteende han håller på med nu är djupt skadligt för det republikanska partiet.

Det finns inga som helst bevis eller ens tecken på något valfusk. När till och med Fox News ser sig tvingad att avbryta utsändningen av republikan-tjejernas presskonferens, ja då vet man att det är illa. Riktigt illa.
Det där är bullshit. Tvärtom är Reps på Trumps sida 100%. Men när rösträkningen är klar, då är även Trump klar enligt Republikanerna. Sen är det elektorskollegiets tur.
Senast redigerad av ModerRota 2020-11-10 kl. 00:00.
2020-11-09, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Nej, ska lämnas in imorgon har Giuliani sagt idag.

Här kan du läsa om ett av Giulianis vittnen som han till och med släpade upp i en presskonferens. Hävdar att han är en valövervakare i PA men är en dömd sexförbrytare från New Jersey.
Om det är på den nivån förarbetet av Trumps advokater ligger på kommer det här bli underhållande.
Källa
Jaha? Joe Biden är ju också en sexförbrytare så ja, då finns det en gemensam nämnare, men du kanske hade en annan poäng med ditt inlägg?
2020-11-09, 23:58
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Menar du alltså att Rep. vill förbjuda poströster?
Really?
Källa?

Poströster, inte absentee ballots skillnad.

Du kan titta på vad William Barr Justitieministern hade att säga om poströster i September:
https://mobile.twitter.com/FogCityMidge/status/1324438683336929281

PS I Frankrike finns inga poströster, anledning, lätt att fuska med dessa.
2020-11-09, 23:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Många sansade republikaner ber nu Trump att sluta, och erkänna att han har förlorat valet. Det beteende han håller på med nu är djupt skadligt för det republikanska partiet.

Det finns inga som helst bevis eller ens tecken på något valfusk. När till och med Fox News ser sig tvingad att avbryta utsändningen av republikan-tjejernas presskonferens, ja då vet man att det är illa. Riktigt illa.

Han kommer troligen inte att ge sig, personligen så anser jag att det är bra för desto mer han och Moscow Mitch skadar partiet desto bättre, för nu har även Moscow Mitch hoppat på och stöttar Trump, det kan ioförsig hänga ihop med att han eventuellt förlorar nästa år då Georgia ska ha ett omval till senaten
2020-11-10, 00:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Poströster, inte absentee ballots skillnad.

Du kan titta på vad William Barr Justitieministern hade att säga om poströster i September:
https://mobile.twitter.com/FogCityMidge/status/1324438683336929281

PS I Frankrike finns inga poströster, anledning, lätt att fuska med dessa.

Poströster har funnits i USA sedan inbördeskriget, det har fungerat i över 100 år, hur Frankrike sköter sina val är upp till dem men det har fungerat i över 100 år i USA, sedan vad Barr säger skiter nog alla i, i dagsläget.

Bara för att du hatar dig själv för att du hade så jävla fel som du hade så betyder det inte att alla poströster är falska röster.
2020-11-10, 00:01
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Om rösten skickats innan personen dör men personen dör innan valdagen så är rösten giltig om personen inte hunnit bli struken från listorna(vilket inte är så troligt när det handlar om så kort tid).
Men det är ju tämligen irrelevant. Om det skett så handlar det på sin höjd om någon enstaka person per delstat. Dvs helt irrelevant för utgången.
Det finns ju inget heller som säger att en sådan röst skulle ha gått till Biden. Traditionellt sett har pensionärerna röstat mest på gop, speciellt de äldre pensionärerna(de människor som är närmast döden).
Räknade på det där nu och här i Sverige har jag för mig det dör 90 000 på ett år. Räknar med att siffrorna är något högre i USA iaf nu under coronan Låt oss säga 100 000 för en stat på 10 miljoner (Sverige har dryga 10). Delat med 365 så blir det 274 personer per dag. Ett spann på fyra dagar blir ca 1000 personer och jo visst är de Bidens röster poströsterna. 150 miljoner röster ja det gör 15 000 i hela USA.

Tycker mig ha sett någonstans att om det skiljer mindre än 1000 röster så blir det automatiskt omräkning, stämmer det? Kanske just med tanke på detta då med dödas röster som det är så om det stämmer.
2020-11-10, 00:02
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han kommer troligen inte att ge sig, personligen så anser jag att det är bra för desto mer han och Moscow Mitch skadar partiet desto bättre, för nu har även Moscow Mitch hoppat på och stöttar Trump, det kan ioförsig hänga ihop med att han eventuellt förlorar nästa år då Georgia ska ha ett omval till senaten

Nämen Mitch Mcconnell head of GOP.
Trevligt.

PS Hört att det nu påbörjat ett strömhopp av personer inom Demokratiska partiet som vill lätta på sitt hjärta och få lite straffrabatt.. komsi komsi.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pertinacious
Det är ju det som utreds just nu.

Tror du att det har kommit in massvis med illegala röster?
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vilka bevis har lagts fram som bevisar att det fuskats i sån skala att det påverkat valet?

Läs igenom vad jag skrev igen, jag menar att folk är så generellt. Jag frågar mig vart det rationell tänkandet har tagit vägen. Ibland har man rätt och ibland har man fel. Och har man då fel någon gång, så har man enligt mig lärt sig något nytt. Tyvärr så fungerar inte många människor så, utan dom håller med "sin sida" oavsett.

Och finns det bevis för valfusk så lär vi få se det tids nog. Fram till dess så är det bara löjligt att skrika på eller skriva till motståndarsidan med stora versaler.

Förstår du nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in