2020-11-09, 23:44
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Om det systematiskt fuskats eller inte vet väl ingen ännu. Bara att avvakta och se vad som kommer.
Jag tror att många som till hundra procent avfärdar systematiskt valfusk gör så för att det rör ett val i ett västerländskt land. Vi är vana att tänka oss någon slags självklar hederlighet utan att ens reflektera. Men så sent som i senaste presidentvalet i Österrike fick man rösta om, då uppenbara brister alternativt medvetet valfusk avslöjades. Det står nog inte alltid rätt till även i demokratiska länder.
Vi får väl se dag för dag.

Jag trodde själv först att fusksnacket var nonsens, men när det plötsligt var så jättejättebråttom att Trump skulle pressas att ge upp, redan innan det räknats färdigt, började det allt lukta lite illa. Eller mycket.
Ja, det är samma för mig där. Jag hade accepterat Biden och inte tänkt ett dugg på det. Men när jag märkte att det skyndades så in i helvete att få det att verka som Trump förlorat så blev även jag misstänksam. Vilken jävla miss av MSM att göra på det sättet. Nu gjorde de ju hela världen misstänksamma.
Om de istället hade varit mer balanserade mellan Trump och Biden i sin framställning och mer försiktiga med att proklamera för världen att Biden minsann var President Elect redan första dygnen, jag då kanske de hade lyckats.

Nu kommer tyvärr ingen någonsin mera att lita på MSM. Trovärdigheten är i botten även för Demokratpartiets medlemmar som tycker det var jävligt dåligt skött av MSM att göra alla misstänksamma.
2020-11-09, 23:45
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Trump ligger på 33,4% i Kalifornien med visserligen bara 87% av rösterna räknade men han lär inte stiga. Visserligen uppåt från 31,62% i 2016 års val men Biden ligger på 64,6% mot Hillary Clintons 61,73%.

Sorry, min miss det är i NY han fått 43% (tror jag).
Nu är ju Kalifornien helt öppen fråga, kanske hade han inte vunnit staten men man har fuskat här med.

Dominion Voting Systems har nyttjats i Kalifornien också.

Exempel:
https://patch.com/california/murrieta/ep/1335663
2020-11-09, 23:46
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Det blev för magstarkt även för Fox News och avbröt visnigen av presskonferensen.

https://twitter.com/LisPower1/status/1325917802457391107?s=19

Btw så åker Mike Pence på semester.

I support Donald Trump, från solstolen.

https://twitter.com/JenniferJJacobs/status/1325876910090575874?s=19
Kan mycket väl vara ett tecken på att bevisbördan mot demokraterna är tillräckligt stor. Ett vattentätt case helt enkelt, och vicepresidenten har tid över för en liten nöjesresa.

Trump åkte ju och golfade när CNN och mediesvansen utropade Biden till vinnare.
2020-11-09, 23:49
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Det blev för magstarkt även för Fox News och avbröt visnigen av presskonferensen.

https://twitter.com/LisPower1/status/1325917802457391107?s=19

Btw så åker Mike Pence på semester.

I support Donald Trump, från solstolen.

https://twitter.com/JenniferJJacobs/status/1325876910090575874?s=19

Jag tolkar det som en styrka, Pence tar semester mitt i detta träsk av Demokratisk korruption.

Demokraterna är för övrigt helt emot alla typer av regler för att förstärka säkerhet vid val, som voter ID, förbud mot poströster, och annat. Låter som dom verkligen gör allt för att stävja fusket. Not.
2020-11-09, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Trump ligger på 33,4% i Kalifornien med visserligen bara 87% av rösterna räknade men han lär inte stiga. Visserligen uppåt från 31,62% i 2016 års val men Biden ligger på 64,6% mot Hillary Clintons 61,73%.

Nixter menar New York. Där fick Trump 43 %.
2020-11-09, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Kan mycket väl vara ett tecken på att bevisbördan mot demokraterna är tillräckligt stor. Ett vattentätt case helt enkelt, och vicepresidenten har tid över för en liten nöjesresa.

Trump åkte ju och golfade när CNN och mediesvansen utropade Biden till vinnare.
Troligtvis därför.

Man har ingen anledning att vara uppspelt i media för detta kommer inte vara över på ett långt tag.
2020-11-09, 23:51
Medlem
pertinaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Hur vet vi att dom är illegala? Detta är den stora frågan.
Det är ju det som utreds just nu.
2020-11-09, 23:52
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Trumps stab håller presskonferens just nu om läget i PA:

https://www.youtube.com/watch?v=JX5n9EESPHI
Inte Pennsylvania, handlade om Georgias recount och audit. Tyckte det verkade som mannen som höll i pk:n jobbar för staten GA hellre än hörde till Trumps direkta stab men det kan jag ha missuppfattat stort, hörde inte från början och inte uppfattade jag vad han hette heller. Det jag hörde var att de tar allting på största allvar och att det handlar om trovärdigheten för Georgias, och USAs, röstningssystem.
2020-11-09, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
"Verkar inte bättre"?

Var är det som är konstigt? Det dör 7700 människor per dag i USA och poströstande har varit tillåtet mellan 10-55 dagar innan valet beroende på stat.

Det är ingen överraskning, eller nyhet och det finns ett system för att se till att dessa räknas bort om de avlidit mellan de att de postat sin absentee ballot och valdagen.

Så var det även 2016. Just gamla och svårt sjuka som inte kan ta sig till vallokalerna är ju de som historiskt förtidsröstat.

Det är bara det att i år så är det någonting man spinner på och gör en grej av för att piska upp opinionen.

Men givetvis ska de räknas av och det har alltid varit på agendan.
Det finns uppgifter om att folk som varit döda sedan länge har fått röstsedlar.

https://losangeles.cbslocal.com/2020/10/30/duplicates-and-dead-people-hundreds-of-thousands-of-questionable-ballots-sent-out-to-la-county-voter s
2020-11-09, 23:53
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Jag tolkar det som en styrka, Pence tar semester mitt i detta träsk av Demokratisk korruption.

Demokraterna är för övrigt helt emot alla typer av regler för att förstärka säkerhet vid val, som voter ID, förbud mot poströster, och annat. Låter som dom verkligen gör allt för att stävja fusket. Not.
Menar du alltså att Rep. vill förbjuda poströster?
Really?
Källa?
2020-11-09, 23:54
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Många sansade republikaner ber nu Trump att sluta, och erkänna att han har förlorat valet. Det beteende han håller på med nu är djupt skadligt för det republikanska partiet.

Det finns inga som helst bevis eller ens tecken på något valfusk. När till och med Fox News ser sig tvingad att avbryta utsändningen av republikan-tjejernas presskonferens, ja då vet man att det är illa. Riktigt illa.
2020-11-09, 23:54
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Såg just presskonferensen, republikanerna har verkligen inget att komma med. Bästa frågan kom från någon reporter ”isnt the president just a sore loser?”

Istället för att ställa den urbota dumma fråga så borde media göra sitt jobb istället. Varför inte intervjua någon ansvarig för rösträkningen i stället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in