2020-11-09, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
För Wisconsin:

https://pbs.twimg.com/media/EmV32k-W8AAC6aO.png

https://threadreaderapp.com/thread/1325592112428163072.html

Det här såg väldigt lovande ut men tyvärr kan man avfärda det då rådatan är för lågupplöst och metodiken för att ta fram datan är högst bristfällig.

Förklaring här: https://mobile.twitter.com/cb_miller_/status/1325714414490824704

Vad vi behöver är mer detaljerad data för varje batch.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Stämmer ej.

Länka gärna tidpunkter i sändningen där de gör det.
Medlem
Kan ju säga såhär, inte mycket som brunnit lootats skjutits av republikanerna trots dom blivit blåsta, tror någon här inne att det sett likadant ut om det va tvärtom?
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
OK. Jag har inget att invända mot det du skriver. Självklart skall alla misstankar utredas.

Dock är det uppenbart för mig att många som skriver här inte under några omständigheter accepterar tanken att Biden kan ha vunnit utan fusk.

Det får han alla möjligheter att bevisa i samtidiga rättegångar i 30-talet stater i USA.....
Medlem
Holdingbreaths avatar
https://www.nybooks.com/articles/2020/11/19/election-who-owns-our-voting-machines/

New York Review är inte någon alt right
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
2 whistleblowers....hela 2 stycken

Dessutom varför skedde detta i WH och hade massor av personer som är anställda av folket i USA ett pressmöte som rör en kampanj och dess fejkade anklagelser om fusk?

Ska skattebetalarna pröjsa för att Jätte Bebisen inte inser att han förlorat?

2020-11-09, 23:12
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Dem hade nyss en presskonferens där de gjorde just det.
https://www.youtube.com/watch?v=_wf3wUC9EBs

Men de vägrade svara utan bara hade uttalande..

Titta själv..

2020-11-09, 23:12
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ha ha. Episkt, och det har det tagit hur många dagar sedan Biden var segrare nu innan råttorna springer ? Ge detta en vecka...

PS: Vad säger Fredrik Reinfeldt om allt det här ? Nästan lika intressant.

2020 !!!

Nixter, du har fortfarande inte förklarat varför du hade helt fel i dina dataanalyser om vem som skulle vinna vilken delstat, och framförallt varför inte Trump vann med en landslide som du så självsäkert påstod. Det var större chans att få rätt om man singlade krona eller klave. Hade du måhända en glitch i dina analyser.

Du är en hopplös förlorare som hittills inte haft rätt i mycket, men ljugit desto mer. Ta nu chansen och förklara varför det blev så fel som del blev, då kanske några i denna tråden, skulle lyssna på vad du nu har att säga. Men så länge som du gömmer dig, och vägrar svara, så är du ingenting annat är FBs största loser.
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-11-09 kl. 23:15.
2020-11-09, 23:14
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Enligt Giuliani har flera matematiker räknat ut att det är statistiskt helt omöjligt att bidéns poströster kunde överträffa Trumps röster från valnatten. Nya röster måste därför ha skapats än de som fanns registrerade för att Biden skulle vinna och det är bla det alla stämningsansökningar handlar om.

Ska bli mycket intressant att följa detta.
Sådant gör mig nyfiken. Jag tänker att man om inte annat borde kunna jämföra röstlängden med antalet registrerade röster för att se om någon "råkat" knappa in en nolla för mycket här och där.
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Går du tillbaka ett par sidor i tråden så ser du att jag redan har gratulerat alla Biden-anhängare och hoppas det går bra i framtiden även fast de mest har uttryckt hat här när man kanske hade trott att de skulle vara glada.

Däremot är det väl bara bra om man utreder valet kring fusk då det finns misstankar, det ger valet mer legitimitet och borde väl ligga i allas intresse att utreda det om man tror på den demokratiska processen och nu ska ha ett demokratiskt system.

Och med tanke på att demokraterna spenderade drygt 2 år och 320 miljoner av skattebetalares pengar med att utreda om ryssar hade hjälpt Trump med kampanjandet (för att inte tala om ett telefonsamtal till Ukraina som det fanns betydligt sämre underlag för), så kan man nog kosta på sig att utreda valet i nån månad också. Eller är det för mycket begärt, vad tror du själv?

Från en demokrats synvinkel kan det väl i värsta fall bara bli så att Trump får segern och får sitta kvar men då lär ju samtidigt många förbättringar göras för att minska risken för valfusk i framtiden för någon part. Partiet heter ju dessutom "Demokraterna", så de bör ju ha allra största intresse av att visa på att valresultatet är legitimt. Eller hur?
Toppeninlägg.

Ni ser, ni skeptiker. Det går att vara balanserad och skriva om detta på ett stabilt, logiskt sätt.
Medlem
ModerRotas avatar
Min lilla sammanfattning av kvällens framgångar:

Det är inte verifierat här i tråden att något jättestort fusk har inträffat.

Rösträkning pågår fortfarande.

SCOTUS måste möjligen vartefter rycka in och avgöra om lagen ska följas eller om ett undantag ska ske och Biden får vinna trots oegentligheter. Vilket de förmodligen inte kommer göra utan låter det hamna på den Republikanskt styrda senaten att avgöra. Detta tidigast om flera år, då alla ärenden måste ha blivit utredda först.

Det viktigaste av allt: Biden kan fortfarande tillåtas vara projected president elect.

Efter detta är det elektorkollegiet (och eventuellt andra saker) som avgör hans framtid.
Medlem
kaerakels avatar
Såg just presskonferensen, republikanerna har verkligen inget att komma med. Bästa frågan kom från någon reporter ”isnt the president just a sore loser?”
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
OK. Jag har inget att invända mot det du skriver. Självklart skall alla misstankar utredas.

Dock är det uppenbart för mig att många som skriver här inte under några omständigheter accepterar tanken att Biden kan ha vunnit utan fusk.

Hade det varit Bernie Sanders så hade jag kunnat tro det, även om Trump hade haft ett litet övertag även där... Men Sanders drog iaf publik, kunde prata och hade energi. Var inte heller någon pedofil eller senildement. Han var mycket bättre helt enkelt.

Men Joe Biden mot Trump? Det var ett idiotiskt val. Det var helt omöjligt. Det måste ju även ni inse? Lite ärlighet tack.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in