Citat:
Ursprungligen postat av
DikT
Men jeez.
Ingen har vunnit formellt.
Men det är väl självklart att media går på de officiella siffrorna när de finns.
Fattar du inte hur media funkar överhuvudtaget? Du tycker inte att media ska skriva om vem som vann valet enligt de officiella siffrorna?
Det jag kommenterade var just detta. Dvs det är självklart att media skriver detta utifrån de fakta som finns.
Men det finns inga fakta. Ingen har vunnit, valet är inte avgjort. Det är lögn och media vill att du skall tro annat.
Det är normalt att ett annat land inte ger sin välsignelse till en ny President om valet fortfarande är helt öppet. Ställ dig istället frågan varför så många Europeiska länder var så snabba att gratulera Biden, spelar dom på samma planhalva ?
Det som gör mig mest upprörd i Sverige är att Ulf Kristersson höll nån lång hyllningsharang till Biden, innan valet är klart. Varför ? Tycker antingen Ulf skall gå ut
omedelbart och ta avstånd från uttalanden han gjort till det eventuella valfusket är utrett eller avvakta detta. Om Ulf inte gör detta och OM Biden fuskat, och OM Kina samarbetar med det Demokratiska partiet kring detta (det finns mycket som talar för detta) tycker jag Ulf gjort bort sig så pass att han bör planera sin snaraste avgång.
Fyfan Ulf!