2020-11-09, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Ja vi får se. Jag har förståelse för att det vissa känns långt ifrån över. Några kommer yra om det här i åratal. Bli inte en av dem för då riskerar du att klassas som byfåne. Låt det sjunka in. Röster kan inte ogiltigförklaras i efterhand. Röstlängden upprättas när väljarna registrerar sig för valet. Har man invändningar mot röstlängden är det bra om detta framförs innan valet, inte när man har förlorat, då framstår man ju en gnutta som dålig förlorare om du förstår vad jag menar. Det går heller inte att "plocka bort" röster eftersom man inte vet vem som röstat på vad. Det som kan ske är en omräkning men skillnaden är alldeles för stor i Pennsylvania för att det ska vara aktuellt. Tyvärr.

Inte för att jag bryr mig jättemycket om vem som blir president i USA, men jag ska erkänna att jag helst hade sett Trump som återvald.

Fast nu har det gått förbi stadiet att det bara är dåliga förlorare som gnäller. Det saknar också betydelse. De rättsliga processerna är redan i rullning. Om det leder någonvart återstår ju att se.

I ett land med en fungerande domstol kan inte en person bli president om det finns bevis för att denne blivit det pga valfusk bara för för att ”lagd röst ligger”. Det är inte riktigt så det fungerar. Isåfall hade det varit poänglöst med externa kontrollorgan som ska övervaka att valen går rätt. Valfusk är strängt olagligt av en anledning.

Transparensen i hur det går till i demokratiska val kan man inte kompromissa med. Det har det bevisligen gjorts. Vad konsekvenserna blir kommer domstolarna avgöra.
2020-11-09, 21:50
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Jag såg någon valanalys från USA på torsdagen eller fredagen där de beräknat att Biden fått ungefär 75% av poströsterna.
ca 65-70% hade varit nog för Biden att vinna PA.

Jag tycker inte det verkar osannolikt, betänk att Trump ända sedan i våras har sagt att poströster är osäkra och att de är lätta att förfalska. Han har hela tiden sagt till sina väljare att inte poströsta.

Demokraterna har gjort tvärt om, ända från början uppmuntrat till poströstning.

Vi vet ju att Trumps väljare tror på Trump på en nästan sektliknande nivå. Jag är snarare förvånad att Trump fick så många poströster som han ändå fick.

Snacka om att du greppar efter minsta pungstrå.

Klart han uppmanar till poströster. Dom är ju extremt enkla att mixtra med.

Har sett så mycket videos och uttalanden senaste dagarna att det är väldigt uppenbart att fusk skett.

Nu tror jag det är så korrupt så det gör ingen skillnad. Det är synd att dessa psyksjuka människor och deras följare vinner. Ren triumf för ondskan.
2020-11-09, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
I tidigare val har man inte blivit 100% färdig med rösträknandet heller efter valdagen. Tar ofta flera dagar. Anledningen till att det drog ut på tiden för att få ett säkerställt resultat var för att det vara nära mellan kandidaterna i flera delstater.

Det är väldigt fokus just på swing staterna just nu så folk kanske får uppfattningen att det är just där det tar lång tid.
Men så är det inte. Just nu har man fortfarande bara räknat 58% i Alaska, 87% i Kalifornien, 94% i South Dakota, 95% i Louisiana, 98% i Texas. osv.

Det är historiskt mycket poströster så vissa delstater är något långsammare än vanligt men inte alla och det är inte mycket.
2020-11-09, 21:53
Medlem
Haddock93s avatar
Republikerna börjar samlas och stötta Trump, lite oväntat faktiskt, kanske vet de att han kommer vinna?

https://mobile.twitter.com/zerohedge/status/1325899024721989633

Citat:
US SENATE MAJORITY LEADER MCCONNELL DOES NOT ACKNOWLEDGE BIDEN AS PRESIDENT-ELECT OR HARRIS AS VICE PRESIDENT-ELECT

MCCONNELL SAYS PRESIDENT TRUMP IS 100% WITHIN HIS RIGHTS TO LOOK INTO POSSIBLE IRREGULARITIES IN LAST WEEK'S U.S. ELECTION
2020-11-09, 21:53
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Sååå någon intern på CNN råkade skeppa en tabell med kolumnerna inverterade och sen korrigerade dom?

Inget fel. Det är mjukvarorna Hammer och Scorecard. Samma sak hände förra året i guvernörsvalet i Kentucky mellan Bevin och Beshear. Finns video på det också. Det är bara toppen av isberget som finns på video.
Senast redigerad av I-van-Toer 2020-11-09 kl. 21:56.
2020-11-09, 21:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Hur blir det då i PA? tar de bort 450k röster på måfå? eller vet de exakt vilka alla dessa 450k röster är? Eller blir det helt sonika omval? Man tycker ju att nästan en halv miljon röster som blir ogiltigförklarade bör leda till omval

Ja inte helt otänkbart. Iaf om det i slutändan rör sig om en för utgången avgörande mängd röster.
2020-11-09, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Samtidigt medger ju konstitutionen för vad som händer ifall elektorerna INTE kan rösta den 14:e december dvs, att det då hänskjuts till representanthuset för omröstning där, så det är nog inte riktigt så enkelt, eller?

Vad händer ifall en pro-Trump delstat vägrar utse elektorer med hänvisning till att det skett fusk och att valet solkats rent allmänt? Kan de sabotera hela processen för alla andra då eller?

Din första kommentar vet jag faktiskt inte vad som händer. Jag kan inte minnas att jag har läst vad som skulle gälla om elektorerna inte skulle kunna rösta. Om det blir oavgjort när elektorerna röstat så utser senatorer, men bara en röst per delstat, president. Skulle gärna uppskatta en hänvisning till någonstans där det står vad som gäller om elektorerna inte kan rösta.

Att inte utse elektorer i tid är ett brott mot konstitutionen, så oavsett skäl så finns i praktiken inte det alternativet. Däremot kan det säkert i delstaternas egna vallagar finnas direktiv för hur elektorerna ska tillsättas om ett val ogiltigförklaras.
2020-11-09, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Snacka om att du greppar efter minsta pungstrå.

Klart han uppmanar till poströster. Dom är ju extremt enkla att mixtra med.

Har sett så mycket videos och uttalanden senaste dagarna att det är väldigt uppenbart att fusk skett.

Nu tror jag det är så korrupt så det gör ingen skillnad. Det är synd att dessa psyksjuka människor och deras följare vinner. Ren triumf för ondskan.

Du får tro precis vad du vill, själv tycker jag det är ganska självklart varför fördelningen av poströster ser ut som de gör.
Kort sagt lyssnar Trumps supportrar på vad han säger, resultatet är väldigt förutsebart.

Fortfarande har inte ett enda bevis lagts fram för systematiskt valfusk.
Enskilda fall är jag säker på har förekommit. Både fusk och fel/misstag åt bägge håll. Det tror jag inte går att undvika i ett val där 150miljoner personer röstar.

Kommer det fram bevis på fusk så skall det givetvis korrigeras oavsett vart fusket kommer ifrån.
Än så länge har inga bevis lagts fram framför en domstol.
2020-11-09, 21:57
Medlem
Fox juridiska expert Jeanine Pirro har blivit avstängd från Fox på obestämd framtid för att hon vägrade att inte sprida lögner och propaganda om valfusk. Sean Hannity och Lara Ingram next to go?
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Exakt, vad man än tycker om Trump (har många negativa åsikter om honom) så handlar det om USA´s framtid och i slutändan vilket Sverige vi skall leva i.

Fusket mot Trump är en av de största i modern tid i ett demokratiskt land. Jag tror demokraterna och deras terrorister i BLM underskattade Trump, han är en fighter och kommer inte ge sig. När Trump fått förklarat valfusket för sig och att det skett i demokratiskt styrda stater främst så blir han Maga hulk!

NU GER SIG STATER SOM MISSOURI & OHIO IN I DET RÄTTSLIGA SPELET MOT PENNSYLVANIA

https://mobile.twitter.com/joshgerstein/status/1325852094155218944

Poff !
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
Det är inte CNNs grafik som diskuteras utan Hammer/Scorecard som är separat från CNN grafiken och matar siffror, genom API direkt från "valmyndigheten". Därför kan man se två delar av CNNs sändningsgrafik som fungerar olika. Den ena uppdateras före den andra då den senare uppdateras manuellt.
Exakt sådant ska man ta sig en närmare titt på. Jag är mer skeptisk till hanteringen av data än själva rösträkningen. Falska röster och sådant... mja. Manipulerade siffror eller felaktigt registrerade röster? Jovars. Röster som kan ogiltigförklaras? Visst.
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Inte för att jag bryr mig jättemycket om vem som blir president i USA, men jag ska erkänna att jag helst hade sett Trump som återvald.

Fast nu har det gått förbi stadiet att det bara är dåliga förlorare som gnäller. Det saknar också betydelse. De rättsliga processerna är redan i rullning. Om det leder någonvart återstår ju att se.

I ett land med en fungerande domstol kan inte en person bli president om det finns bevis för att denne blivit det pga valfusk bara för för att ”lagd röst ligger”. Det är inte riktigt så det fungerar. Isåfall hade det varit poänglöst med externa kontrollorgan som ska övervaka att valen går rätt. Valfusk är strängt olagligt av en anledning.

Transparensen i hur det går till i demokratiska val kan man inte kompromissa med. Det har det bevisligen gjorts. Vad konsekvenserna blir kommer domstolarna avgöra.
Ett jävligt bra inlägg igen. Nu ska detta göras, och "vinnarna" ska inte streta emot.
Medlem
fishANDchipss avatar
Georgia will be a big presidential win, as it was the night of the Election!

Skriver Trump på facebook.

Nu är jag en av dom som hoppas på Trump, men med det uttalandet så hoppas man då för fasen att han har bevis också, som världen får ta del av när tiden är inne. Man skriver inte så om man inte är säker kan man tycka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in