Citat:
1) Säpo sällar sig till narkotikaroteln. Endast sex år efter mordet har man knappt kvar material, en pärm av 12. En säkerhetstjänst måste givetvis behålla kopior i ett ärende av den digniteten. Tjänstemännen uppvisar överlagt dåligt minne.
Melén uppger att bilagorna lämnades till PU, jag har för mig att det i själva PM också hänvisas till dessa. PU har uppenbarligen tappat bort dem också.
2) Också sensationellt. Här kommer säkerhetstjänsten och hemställer om svar utan att knappt någon hörsammar detta. Som om det vore ett pikant inslag i tjänsteutövningen.
3) Leif K är Z9077. Detta uppslag, Z8373, är anknutet till Ullas Z8075. Wall knyter i fotnoter till Mordgåtan Olof Palme Z8373 direkt till Ulla S L.
4) Jag är inte förvånad.
5) Det verkar som om det är öppna polisen som styr informationen. Säpo får läsa fotostatkopior på uppslagen. Här finns möjlighet att hålla tillbaka och välja vad Säpo får ta del av. Skriver man KEE på protokollet är förhöret till hälften redan avfört.
6) Emma R pratar ju direkt med en polis, Conny den 15. januari som bevakar porten. Det styrker bilden och säger kanske något om en förhöjd hotbild.
7) -
Det blir mer och mer troligt att det är Ulla Strömbäck Larssons vittnesmål som inte tål syn. Det verkar också finnas en kraft i bakgrunden som de hårdföra narkotikaspanarna och de luttrade tjänstemännen vid Säpo viker undan för. Och det är inte PKK, CP, LZJ eller TT.
Melén uppger att bilagorna lämnades till PU, jag har för mig att det i själva PM också hänvisas till dessa. PU har uppenbarligen tappat bort dem också.
2) Också sensationellt. Här kommer säkerhetstjänsten och hemställer om svar utan att knappt någon hörsammar detta. Som om det vore ett pikant inslag i tjänsteutövningen.
3) Leif K är Z9077. Detta uppslag, Z8373, är anknutet till Ullas Z8075. Wall knyter i fotnoter till Mordgåtan Olof Palme Z8373 direkt till Ulla S L.
4) Jag är inte förvånad.
5) Det verkar som om det är öppna polisen som styr informationen. Säpo får läsa fotostatkopior på uppslagen. Här finns möjlighet att hålla tillbaka och välja vad Säpo får ta del av. Skriver man KEE på protokollet är förhöret till hälften redan avfört.
6) Emma R pratar ju direkt med en polis, Conny den 15. januari som bevakar porten. Det styrker bilden och säger kanske något om en förhöjd hotbild.
7) -
Det blir mer och mer troligt att det är Ulla Strömbäck Larssons vittnesmål som inte tål syn. Det verkar också finnas en kraft i bakgrunden som de hårdföra narkotikaspanarna och de luttrade tjänstemännen vid Säpo viker undan för. Och det är inte PKK, CP, LZJ eller TT.
Ja.
Z8373 är nog helt enkelt mannen på Schönfeldts gränd? Z8075 är ju mannen på perrongen.
Tyckte det var intressant att vi fick klarlagt att det inte förekom någon ABAB-bevakning vid Palmes bostad januari-februari 1986.
Eftersom de uppgifter som står i Säpo PM är oförklarade så förstår man att kontrollen med livvakterna inte givit något. Det var inte livvakterna vittnena såg i Gamla stan.
Kraften i bakgrunden. Ja för min del har det varit klart länge att det är en liten grupp inom S-ledningen, läs IC med stöd av CL och troligen även Ulf D. Det var ju CL som blev galen på Feldt när han efter läsning av bröderna Poutiainens bok gick ut med kravet att polisledningen borde granskas av PU.
CL vrålade "nu har du förstört för IC". Kan det sägas tydligare?
Nej, det här har aldrig varit en förutsättningslös mordutredning. Enligt mig. En grupp WT-män är för farlig. Tänk om det visar sig vara folk från MUST, Säpo, polisen eller nåt annat svenskt kommando. Usch.