2020-11-09, 19:09
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Kan vara att Trump hade en Demonrat push effect eller Vad man kan kalla det

Om så vore skulle Biden haft massivt firande i Harlem och Philadelphia där svarta har röstat i långt större mängd än under Obama 2008.

Titta på filmerna som ligger ute, mycket få människor bryr sig överhuvudtaget. De som bryr sig är främst vita ej svarta. Något stämmer inte här, det vet du.
2020-11-09, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Ännu en dator "glitch" upptäckt.. den här gången var det 169000 röster som försvann.... ifrån Donald Trump... vad annars?

https://www.thegatewaypundit.com/2020/11/captured-real-time-moment-virginia-512-took-169000-votes-off-state-totals/

Säkert bara ännu ett sammanträffande, inget att se här.
Men snälla... vad finns det kvar att orda om? Det är ju så flagrant att det inte ens går att försvara med den mest långsökta fantasin. Det här valet är stulet! Tro inget annat, och det måste stoppas!
2020-11-09, 19:14
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Frågan är om de rösterna går att identifiera. Rudy tror att de kan det, för då kan man enkelt plokcka bort dem. Men det kan finnas än mer oegentligheter så det kan handla om ännu fler röster. Frågan är om omval medges enligt USAs konstitution?
Som jag fattat det gick valmyndigheten i Pennsylvania till sist med på att separera de här rösterna, och det har man förhoppningsvis gjort. Man kan ju inte slänga dem sedan, oöppnade/oräknade eller ej, så fan vet vad som händer med dem och resultatet.

Vore sjukt osportsligt om en massa röstberättigade inte fick sin röst räknad för att Pennsylvania klantat sig, men vem vet — vissa sent inkomna poströster har kanske "råkat" leta sig ned bland de övriga. Lite beroende på vem rösten gäller, tänker jag. Och kuverten är naturligtvis förlorade. Någon har säkert "råkat" räkna med några tusen. Utan kuvert.
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Och i svensk media försöker man tysta ner fuskanklagelserna genom att förlöjliga dem. Det här är långt ifrån över.
Ja, det är som sagt psykologiskt viktigt att bara hylla Biden-Harris konstant just nu.
2020-11-09, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Vilka medier tar Trumps anklagelser på allvar?

Inte ens Fox gör det

Det verkar vara bevisat att valfusk förekommit frågan är hur omfattande det har varit och ifall det påverkat vem som vunnit, det skadar inte att undersöka det.
2020-11-09, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
OK Divination, jag har redan placerat dig i facket REDNECK republikan. Själv är jag konservativ republikansk amerikan som har kvar en tänkande hjärna. Alla dessa "stories" kan du läsa om i tråden för valet 2016. Många av dem användes av Hillary-anhängare som försökte finansiera en omräkning av den rekordjämna valutgången i Wisconsin och Michigan (28.000 röster totalt) som den gången avgjorde till Donald Trumps fördel. Men du verkar ju ha minne som en hamster.

Gå och lägg dig nu Divination, du verkar inte ha sovit sedan valnatten. DET ÄR ÖVER. Ägna tiden åt snedsitsar i det svenska valet istället.
Jag är faktiskt beredd att tro dig; det enda "konservativa" amerikaner kan är att backa, förlora och ge upp. Hela din uppenbarelse manifesterar förlorarmentaliteten.
2020-11-09, 19:16
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är domstolarna som avgör vilka kriterier som gäller för att rösterna ska räknas som giltiga, när en omröstning ska avbrytas etc.

Sedan kan elektorsrösterna teoretiskt sett avvika från valresultatet, men det är inte det vi diskuterar i den här tråden.

Återigen nej, domstolarna prövar endast om det begåtts brott mot vallagarna, men då måste det finnas konkreta exempel att pröva och inte endast svepande anklagelser som de som Rudy Giuliani gått till domstolarna med.
2020-11-09, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag nöjer mig med att konstatera att det råder delade meningar om hur det förhåller sig med detta, men jag släpper frågan tills vidare för att slippa upprepa mig.

Trump sade att om alla legala röster räknats så hade han vunnit. Han har fått rätt många gånger om. I videon där denna rösträknare vittnar så pratar vi 100 000 plus röster som kan vara fejk, lämnades mitt i natten till röstlokalen och räknades på omöjlig tid. Observera att demokraterna och BLM styrde i denna vallokalen.

https://youtu.be/zUtTuekWb8Q

Jämförelsen mot ett val exempel i dagens Vitryssland eller Venezuela är slående. Tankarna går även till ett val i dåvarande Sovjetunionen.

För att översätta till ett val i Sverige 2022. Du anmäler dig till valobservatör i Rinkeby i Stockholm. I vallokalen har rösträknarna Fuck SD masker och ledaren för rösträkningen är aktiv Syndikalist.

När du ifrågasätter varför du inte kan se valförättarnas arbete på nära avstånd så omringas du av svartklädda vänsterpartister som hotfullt ber dig sluta. På natten så observerar du att tusentals röster lämnas av med lastbil. På en helt omöjlig tid så räknas dessa röster och de tillfaller SD´s motståndare, främst Vänsterpartiet.

Ingen sund människa skulle acceptera detta. I vänster-Sverige hade det dock fungerat. I USA har de dock en Högsta domstol som skall värna demokratin och författningen. Det ger stort hopp!
2020-11-09, 19:20
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Låter som ett konstaterande, något nytt som dykt upp?
Inte än. Röstfusk tror jag mindre på, men felaktigheter i själva räknandet verkar vara det "nya".
2020-11-09, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Rösterna är räknade. Valsedlarna är anonyma, det finns både i konstitutionen och vallagen att det ska vara hemliga val.

Invändningar på röstlängden ska naturligtvis överklagas innan valet. Det går inte att koppla enskilda valsedlar till röstlängden. Det är liksom hela idén med fria, hemliga val.
Så då kvarstår mao. endast omval?
Senast redigerad av scrollock 2020-11-09 kl. 19:33.
2020-11-09, 19:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Allt hänger på filmen med valarbetare som fuskar genom att fylla i blanka valsedlar?

Är det inte samma video där man även påstår att sedlar slängdes?
2020-11-09, 19:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Återigen nej, domstolarna prövar endast om det begåtts brott mot vallagarna, men då måste det finnas konkreta exempel att pröva och inte endast svepande anklagelser som de som Rudy Giuliani gått till domstolarna med.

Vadå nej? Det är domstolen som tolkar om lagarna följts och där ingår att avgöra tvister om vilka röster som ska räknas. Domstolarna kan också besluta att en omräkning ska avslutas (vilket vi såg i valet 2000).

Du är alltså ute och cyklar.
2020-11-09, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Som jag fattat det gick valmyndigheten i Pennsylvania till sist med på att separera de här rösterna, och det har man förhoppningsvis gjort. Man kan ju inte slänga dem sedan, oöppnade/oräknade eller ej, så fan vet vad som händer med dem och resultatet.

Vore sjukt osportsligt om en massa röstberättigade inte fick sin röst räknad för att Pennsylvania klantat sig, men vem vet — vissa sent inkomna poströster har kanske "råkat" leta sig ned bland de övriga. Lite beroende på vem rösten gäller, tänker jag. Och kuverten är naturligtvis förlorade. Någon har säkert "råkat" räkna med några tusen. Utan kuvert.

Ja, det är som sagt psykologiskt viktigt att bara hylla Biden-Harris konstant just nu.

Bra analys, CNN var först med att förklara senile Biden som president. CNN har gått från att vara nyhetsbyrå till att bedriva rena påverkans kampanjer, deras så kallade "journalistik" är icke-existerande, det är psykologisk krigsföring de bedriver mot konservativa krafter och politiker. CNN är en skam för ett demokratiskt land.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in