Citat:
Ingen vill någon illa. Om man tror att hela samhällsordningen är en konspiration av något överstatligt "etablissemang" med dold agenda som iscensatt ett gigantiskt valfusk för att Trump ska förlora så lider man av förföljelsemani. Trump förlorade på grund av att han är en antiintellektuell egocentrisk pajas som ljuger och som skyller på andra när något går fel.
Det har visserligen utvecklats ett liberalt "etablissemang" i västvärlden som varit blinda för de utmaningar och faror som globaliseringen medför. Men det handlar om oförstånd och INTE en konspiratorisk dold agenda för egna syften. Många på de ultraliberala barrikaderna har sakta börjat inse detta nu. Jag tycker socialpsykologen Jonathan Haidt förklarar detta bra. Han har skrivit flera läsvärda artiklar och även gett ett TED talk i ämnet.
Det har visserligen utvecklats ett liberalt "etablissemang" i västvärlden som varit blinda för de utmaningar och faror som globaliseringen medför. Men det handlar om oförstånd och INTE en konspiratorisk dold agenda för egna syften. Många på de ultraliberala barrikaderna har sakta börjat inse detta nu. Jag tycker socialpsykologen Jonathan Haidt förklarar detta bra. Han har skrivit flera läsvärda artiklar och även gett ett TED talk i ämnet.
Jag lider inte av varken det ena eller andra. Däremot så bryr jag mig om det svenska folket och även våra systrar och bröder i Europa, USA, Australien, Nya Zeeland och övriga Europeisk-ättade nationer. Jag känner även sympati och medlidande för övriga folkslag när de blir lurade och bedragna av politiker och organisationer med en identitetspolitisk agenda.
Det är extremt tydligt och har varit så under en väldigt lång tid att det finns människor som inte vill oss väl. Det är också lätt för oss att se inom vilka instanser och organisationer dessa verkar och agerar.
Trenden är tydlig - för 100 år sedan så bestod jorden av ungefär en tredjedel vita Européer. Idag är vi runt 5% av världens befolkning, om några decennier år under ett par procent. En stor del av dessa bor idag i USA, som för några decennier sedan var bebott av en överväldigande majoritet Europeisk-ättade människor. Om ett par decennier kommer vita i USA vara i minoritet.
Detta är ingen konspirationsteori, utan det är fakta.
För några år sedan så ville inte etablissemanget ens tala om detta, men nu när det är så tydligt att till och med ett litet barn kan se var det barkar hän, så kan man inte längre dölja det.
Istället så hyllar man det nya mångetniska Europa och USA och försöker pränta in att detta är en fullt naturlig utveckling. I själva verket så är det så onaturligt som man kan komma. Det är en medveten strategi och agenda som varit fullständigt dominant inom vissa kretsar som på många sätt och vis styr den metapolitiska riktningen.
Det är såklart att det finns mindre begåvade politiker som kanske inte kan se hela bilden framför sig. Istället ser de till sig själva, sin karriär och de fördelar som deras ämbete för med sig. Deras drivkraft är inte den destruktiva kraft som de "högsta hönsen" har (Soros med många fler). Utan den är mycket sannolikt materialistisk och egoistisk. Däremot så förstår de självklart konsekvenserna av deras agerande (de Europeiska folkens borttynande), men det är inget som de bryr sig nämnvärt över. Tvärtom så har de ju lärt sig i skolan, på tv, på filmer, i böcker, att vita människor genom historien varit förtryckande och ibland rent av onda. Då är det ju bara av godo att sådan kultur suddas ut för mänsklighetens bästa. Dessutom så finns ju inga raser eller biologiska skillnader enligt all tillgänglig populärkultur...
Donald Trump var en dark horse i sammanhanget. Vilken drivkraft han har är för mig fortfarande oklart. Däremot så har hela ovan förklarade etablissemanget mycket starkt kritiska mot honom, vilket med största sannolikt innebär att han inte är helt "compliant" med deras agenda. Han har öppnat otaliga "Pandoras Askar" med sina uttalanden, tyvärr har han ofta inte dragit resonemangen till dess slutpunkt, vilket såklart öppnar upp för medias direkta påhopp och dess do-goodies-anhängare. Twitter-plattformen är fullständigt värdelös för längre utläggningar och förstärker såklart det anti-intellektuella politiska samtalet.
Att Trump skulle gynnats av presidentskapet personligen är något jag har svårt att se. Han hade innan presidentskapet uppnått i stort sett den högsta nivån av levnadsstandard möjligt. Han var populär över hela USA (I alla olika sorters kretsar dessutom), han hade gott om pengar, god hälsa, snygg fru och flera välsvarvade avkommor.
Han visste nog att han var på väg att ge sig in i en bisvärm när han kandiderade, men jag tror inte han visste vilket enormt motstånd han skulle möta när han väl kom in i "värmen".
Om han var lite galen redan innan presidentskapet så blev han garanterat det efter 4 år av "box play".
Han må vara bespottad idag av fisförnäma "liberaler" av olika dess slag, men en sak är säker, och det är att Donald J. Trump kommer bli ihågkommen i historieböckerna.
Antingen som en av de första galjonsfigurerna för en eventuell framtida kontrarevolution, som öppnade dörren och pekade på världens politiska träsk för de stora massorna - eller i värsta fall - ett sista dödsryck av västerländsk frihetlig civilisation innan vi går "full 1984".
Du behöver antagligen inte oroa dig ännu (om du på ytan har rätt åsikter det vill säga), den medgörliga medelklassen kommer självklart gynnas ett tag till, då man inte klarar sig utan dem ännu. Men vår civilisations framtid ligger inte längre i våra händer, och det ser inte ljust ut, och då pratar jag inte enbart om våra nationers demografiska profil, utan även om den järnhäl som på något mystiskt sätt håller ihop, trots deras påstådda pluralism. Jag pratar om etablerade politiska partier, banker, EU, FN, Big Tech-företag och andra organisationer med samma profil.
Möjligtvis har de ingen gemensam åsikt vad de står FÖR. Däremot så är det väldigt tydligt vad de är MOT.
Det vill säga nationalism (för västerländska nationer), konservatism, kärnfamilj, maskulinitet och i slutändan all riktig personlig frihet.
Och då har vi inte ens snuddat vid den geopolitiska agendan.
.