2020-11-09, 18:16
Medlem
Aversions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Ingen vill någon illa. Om man tror att hela samhällsordningen är en konspiration av något överstatligt "etablissemang" med dold agenda som iscensatt ett gigantiskt valfusk för att Trump ska förlora så lider man av förföljelsemani. Trump förlorade på grund av att han är en antiintellektuell egocentrisk pajas som ljuger och som skyller på andra när något går fel.

Det har visserligen utvecklats ett liberalt "etablissemang" i västvärlden som varit blinda för de utmaningar och faror som globaliseringen medför. Men det handlar om oförstånd och INTE en konspiratorisk dold agenda för egna syften. Många på de ultraliberala barrikaderna har sakta börjat inse detta nu. Jag tycker socialpsykologen Jonathan Haidt förklarar detta bra. Han har skrivit flera läsvärda artiklar och även gett ett TED talk i ämnet.

Jag lider inte av varken det ena eller andra. Däremot så bryr jag mig om det svenska folket och även våra systrar och bröder i Europa, USA, Australien, Nya Zeeland och övriga Europeisk-ättade nationer. Jag känner även sympati och medlidande för övriga folkslag när de blir lurade och bedragna av politiker och organisationer med en identitetspolitisk agenda.

Det är extremt tydligt och har varit så under en väldigt lång tid att det finns människor som inte vill oss väl. Det är också lätt för oss att se inom vilka instanser och organisationer dessa verkar och agerar.

Trenden är tydlig - för 100 år sedan så bestod jorden av ungefär en tredjedel vita Européer. Idag är vi runt 5% av världens befolkning, om några decennier år under ett par procent. En stor del av dessa bor idag i USA, som för några decennier sedan var bebott av en överväldigande majoritet Europeisk-ättade människor. Om ett par decennier kommer vita i USA vara i minoritet.
Detta är ingen konspirationsteori, utan det är fakta.
För några år sedan så ville inte etablissemanget ens tala om detta, men nu när det är så tydligt att till och med ett litet barn kan se var det barkar hän, så kan man inte längre dölja det.
Istället så hyllar man det nya mångetniska Europa och USA och försöker pränta in att detta är en fullt naturlig utveckling. I själva verket så är det så onaturligt som man kan komma. Det är en medveten strategi och agenda som varit fullständigt dominant inom vissa kretsar som på många sätt och vis styr den metapolitiska riktningen.

Det är såklart att det finns mindre begåvade politiker som kanske inte kan se hela bilden framför sig. Istället ser de till sig själva, sin karriär och de fördelar som deras ämbete för med sig. Deras drivkraft är inte den destruktiva kraft som de "högsta hönsen" har (Soros med många fler). Utan den är mycket sannolikt materialistisk och egoistisk. Däremot så förstår de självklart konsekvenserna av deras agerande (de Europeiska folkens borttynande), men det är inget som de bryr sig nämnvärt över. Tvärtom så har de ju lärt sig i skolan, på tv, på filmer, i böcker, att vita människor genom historien varit förtryckande och ibland rent av onda. Då är det ju bara av godo att sådan kultur suddas ut för mänsklighetens bästa. Dessutom så finns ju inga raser eller biologiska skillnader enligt all tillgänglig populärkultur...

Donald Trump var en dark horse i sammanhanget. Vilken drivkraft han har är för mig fortfarande oklart. Däremot så har hela ovan förklarade etablissemanget mycket starkt kritiska mot honom, vilket med största sannolikt innebär att han inte är helt "compliant" med deras agenda. Han har öppnat otaliga "Pandoras Askar" med sina uttalanden, tyvärr har han ofta inte dragit resonemangen till dess slutpunkt, vilket såklart öppnar upp för medias direkta påhopp och dess do-goodies-anhängare. Twitter-plattformen är fullständigt värdelös för längre utläggningar och förstärker såklart det anti-intellektuella politiska samtalet.

Att Trump skulle gynnats av presidentskapet personligen är något jag har svårt att se. Han hade innan presidentskapet uppnått i stort sett den högsta nivån av levnadsstandard möjligt. Han var populär över hela USA (I alla olika sorters kretsar dessutom), han hade gott om pengar, god hälsa, snygg fru och flera välsvarvade avkommor.
Han visste nog att han var på väg att ge sig in i en bisvärm när han kandiderade, men jag tror inte han visste vilket enormt motstånd han skulle möta när han väl kom in i "värmen".
Om han var lite galen redan innan presidentskapet så blev han garanterat det efter 4 år av "box play".

Han må vara bespottad idag av fisförnäma "liberaler" av olika dess slag, men en sak är säker, och det är att Donald J. Trump kommer bli ihågkommen i historieböckerna.
Antingen som en av de första galjonsfigurerna för en eventuell framtida kontrarevolution, som öppnade dörren och pekade på världens politiska träsk för de stora massorna - eller i värsta fall - ett sista dödsryck av västerländsk frihetlig civilisation innan vi går "full 1984".
Du behöver antagligen inte oroa dig ännu (om du på ytan har rätt åsikter det vill säga), den medgörliga medelklassen kommer självklart gynnas ett tag till, då man inte klarar sig utan dem ännu. Men vår civilisations framtid ligger inte längre i våra händer, och det ser inte ljust ut, och då pratar jag inte enbart om våra nationers demografiska profil, utan även om den järnhäl som på något mystiskt sätt håller ihop, trots deras påstådda pluralism. Jag pratar om etablerade politiska partier, banker, EU, FN, Big Tech-företag och andra organisationer med samma profil.
Möjligtvis har de ingen gemensam åsikt vad de står FÖR. Däremot så är det väldigt tydligt vad de är MOT.
Det vill säga nationalism (för västerländska nationer), konservatism, kärnfamilj, maskulinitet och i slutändan all riktig personlig frihet.

Och då har vi inte ens snuddat vid den geopolitiska agendan.
2020-11-09, 18:17
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Vad gör ni som är 100% säkra på att inget fusk har ägt rum i tråden? Gå ut och fira att er fantastiska kandidat vann valet, och att ni kommer att kunna lyssna på hans fantastiska tal i framtiden. Speciellt när han pratar om siffror.

https://www.youtube.com/watch?v=z_wlQZ5N_2k
Här har ni ett litet smakprov på er idol

Om demokrater fuskat tvivlar du då på att republikaner fuskat?
2020-11-09, 18:18
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det lär det vara ja och det är troligen det som kommer att användas som bevis mot påståendet om valfusk om man försöker använda sig av mobilkamerafilmen som bevisföring i en domstol

Så synd att vi inte får se den nu.
Det skulle kväva livsfarliga konspirationsteorier.
Men vad skulle vara viktigare än att förhindra ett inbördeskrig?
2020-11-09, 18:18
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Vad gör ni som är 100% säkra på att inget fusk har ägt rum i tråden? Gå ut och fira att er fantastiska kandidat vann valet, och att ni kommer att kunna lyssna på hans fantastiska tal i framtiden. Speciellt när han pratar om siffror.

Hahaha halmgubbe så att det skriker om det. Kom igen. Att man inte köper alla suddiga .jpg bilder eller hittepåstatistik som "bevis" implicerar inte att man tycker Biden är bra .

Trump är dum i huvudet och Biden är inget stjärnskott heller, det om det.
2020-11-09, 18:19
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Amerikas Förenta Stater har egna regler till hur röstningen ska bedrivas. Det som kan vara tillåtet i en stat kan vara otillåtet i en annan.

Det verkar tvärtom tydligt att delstaterna agerar efter den rådande lag och praxis som bestämts. Poströster är alltså inget fusk utan bara ett tillåtet sätt att rösta på.
Vi får se hur man ställer sig från federalt håll till sent inkomna poströster som någon personligen bestämt ska räknas, till bakåtdatering av poströster, osv. De sena poströsterna ska väl upp i Supreme Court igen för tredje gången eller något sådant, bara för Pennsylvanias del.

Betänk även att systemet för validering och räkning av röster verkar lite halvdant.
2020-11-09, 18:20
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Jag förstår. När ni klagar är ni intelligenta. När vi klagar är vi korkade. Hyckleri som vanligt, men jag förväntar mig inte annat från dagens vänster.
En sådan förenkling var väntad. Helt befriad från tankemöda. Det hela handlar alltså om vilka argument som läggs fram. Det är vad som avgör huruvida något framstår som korkat eller inte. Jag röstar förövrigt borgligt och det besvärar mig hur jäkla korkat högern representeras. Det finns vettiga argument att föra fram även från högerhåll. Men i diskussioner på Flashback och sociala medier drunknar dessa i allt brus som ni konspirationsteoretiker skiter ur er konstant och överröstar allt sakligt. Det besvärar mig. Håll tyst om det enda du kan kläcka ur dig är argumentationsfel och konspirationsteorier. I all välmening från en höger till en annan.
2020-11-09, 18:20
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:

https://youtu.be/MA8a2g6tTp0

Den här är också väldigt intressant. Freudian slip?
2020-11-09, 18:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Så synd att vi inte får se den nu.
Det skulle kväva livsfarliga konspirationsteorier.
Men vad skulle vara viktigare än att förhindra ett inbördeskrig?

Grejen är den att det tyvärr inte skulle göra det, vi ser redan hur folk fortfarande rapar ur sig saker som har blivit motbevisade (de döda rösterna i Nevada visade sig snabbt vara en kvinna vars röst kunde uppvisas på några få timmar som ett exempel) så jag tror inte vi lär få se någon form av lugn även om vi skulle få se saker som motbevisar allt
2020-11-09, 18:21
Medlem
Luke-of-Ahch-Tos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
Data scrapad från Edison. I princip omöjligt att få tag på för vanliga medborgare utan är menat för pressen. Scrapad från NYT hemsida.
The mystery deepens.

https://mobile.twitter.com/APhilosophae/status/1325595331862667264?

https://f.maga.host/9ZrSJyZ.pdf

Edit: kanske var detta som länkats tidigare från imageboards?

Snyggt, nu har vi bevis. Biden är inte USAs president.

Finns även på Zero Hedge.

https://www.zerohedge.com/political/it-defies-logic-scientist-finds-telltale-signs-election-fraud-after-analyzing-mail-ballot

Undrar vad alla värdelösa Biden-apologeter säger nu?!
2020-11-09, 18:22
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://thedonald.win/p/11Q8Efe5hd/redpill-incoming--vote-switching/c/

Den här bilden var väldigt intressant, någon som kan förklara?

Något hade knappat in summa röster på Trump felaktigt, sen korrigerades de till att korrekt räknas för Biden.
2020-11-09, 18:22
Medlem
Svartskäggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Det tålde inte demokraterna som då skyndade sig att stoppa räknandet så att dom kunde sätta igång med ett stort organiserat valbedrägeri för att komma ikapp.
Är alla som räknar rösterna demokrater?
2020-11-09, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Har du någon källa på texten du citerar, och är du sarkastisk i ditt inlägg?

Jag tror också på omräkning eller tom. omval i ett par kritiska stater. Det kan bli trubbel om man inte vet på rak arm vilka röster man bör fokusera på. En omräkning kan mycket väl ge samma resultat som den första. Bättre med omval om misstankarna kvarstår — eller om Pennsylvania får bakläxa för beslutet att tillåta räkning av sent inkomna röster, vilket kan ha lurat väljare vars röster inte bara kan makuleras.

De kan väl öppna maskinerna och se vilka ballots som är falska? De behöver bara scanna dem, knappt studera hur de är skrivna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in