2020-11-09, 13:25
Medlem
Trumpism i Estlands regering – ministrarna Mart och Martin Helme gav Trumps valfuskteorier sitt stöd, nu väntar regeringskris

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/11/09/trumpism-i-estlands-regering-ministrarna-mart-och-martin-helme-gav-trumps
2020-11-09, 13:26
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Det är mycket som talar för fusk. Jag tror att de har fuskat. Frågan är bara om Trump kommer att kunna bevisa det. Biden anställde en massa advokater redan i förväg, då han visste att detta skulle hända. Hade det inte varit för deras fusk hade Trump kunnat vinna the popular vote.

Jag tror Trump har planerat detta och kommer leverera bevis, annars hade han inte snackat om det i flera månader och han hade lämnat över rollen som president till Biden om han inte trodde att han hade en chans att bevisa det.

Allt agerande tyder på det. Agerande från media och Biden att snabbt få ut narrativet att media har sagt att han numera är president tyder också på det. Det luktar desperation.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det som jag tycker är lite udda är att de flesta staterna hade räknat ca 80% av rösterna på 1 dygn men efter det så har det tagit nästan en vecka för dem att räkna övriga 20% och det är inte ens klart än vad jag kan se.. vad är det som tar tid? Gått ner i manskap eller vad är det som pågår

Valid point. Det har talat lite för misstankarna om valfusk. Poströsterna som segade något otroligt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Vad tror du det innebär att Biden har fått 279 elektorsröster?
Fast det kan bli svårt för republikanska elektorer att rösta på Biden om det visar sig att swingstaterna utreds för valfusk.

Jag vill upplysa att jag aldrig varit om en situation som nu. Beslut som aldrig tagits som kommer nu tas. Vissa människor kommer att bli upprörda över dessa.
2020-11-09, 13:27
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Trumpism i Estlands regering – ministrarna Mart och Martin Helme gav Trumps valfuskteorier sitt stöd, nu väntar regeringskris

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/11/09/trumpism-i-estlands-regering-ministrarna-mart-och-martin-helme-gav-trumps

Många länder har avvaktat och gratulerat Biden. Mexikos president sa det nyligen med. Kina och Ryssland har inte heller det vad jag hört.

Ni kan ju fundera på varför. De vet att Trump har god chans och att allt är ett spel och de vill inte hamna på dålig sida med USA efter valet.
2020-11-09, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Det var en jävla massa babblande. Men inga bevis. Vilken skräll. WT drar dynga ur röven och kallar den bevis. Skulle inte tråden visa på bevis för valfusk?

Bevis är inte samma sak som misstanke/fantasi.
Så vad räknar herrn som bevis?
2020-11-09, 13:30
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Valid point. Det har talat lite för misstankarna om valfusk. Poströsterna som segade något otroligt.

Ja men varför gick det så bra att räkna poströsterna i New York och Kalifornien men inte i swing-states? Varför stanna man och sa att alla skulle gå hem på natten och att rösträkningen skulle börja dagen efter igen så började det en timme senare och vips 130k röster till Biden och 0 till Trump i ett svep. Detta var när Trump hade en dominerande ledning.

Väldigt misstänktsamt. Speciellt i kombination med att man ville dölja allt med skivor och grejer i vallokalerna sen och med rättsorder.

Också en funderare.
2020-11-09, 13:31
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Hänger inte riktigt med i dina tankegångar, hur det relaterar till mitt inlägg. Jag är kanske lite korkad.

Det jag menar är bara att det låter lite långsökt att feladresserade röstkort skulle vara något slags organiserat valfusk. Hade gärna velat ha en länk med mer info eller höra hur han jag citerade resonerar att det kan ha gått till. Jag menar är det så att dessa personer hade väntat sig att få röstkort hem så satt de nog inte och rullade tummarna när det uteblev utan såg till att få erhålla ett nytt röstkort alt. att de gick och röstade på valdagen. De 3 områden han räknade upp är dessutom blandade röda och blåa. Virginia var blåa vid förra valet, Ohio var röda, New York överväldigande blått så ett felutskick borde isf ev kunna drabba båda lägren. Shit snart har man lärt sig var USAs delstater ligger i och med valet.
Det som kunde skett är att adresskort till personer som i vanliga fall inte röstar omdirigerats till demokraternas lokalkontor. Men det är rätt långsökt
2020-11-09, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ja men varför gick det så bra att räkna poströsterna i New York och Kalifornien men inte i swing-states? Varför stanna man och sa att alla skulle gå hem på natten och att rösträkningen skulle börja dagen efter igen så började det en timme senare och vips 130k röster till Biden och 0 till Trump i ett svep. Detta var när Trump hade en dominerande ledning.

Väldigt misstänktsamt. Speciellt i kombination med att man ville dölja allt med skivor och grejer i vallokalerna sen och med rättsorder.

Också en funderare.

Hur snabbt blev man klar med NY och Kalifornien då?
2020-11-09, 13:34
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Hur snabbt blev man klar med NY och Kalifornien då?

Väldigt snabbt, googla och kolla! Det var ju bara i swing states där Trump borde ha vunnit i min åsikt efter Biden sagt det där om oljeindustrin och fracking bl.a.
2020-11-09, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Det som kunde skett är att adresskort till personer som i vanliga fall inte röstar omdirigerats till demokraternas lokalkontor. Men det är rätt långsökt

Jaha okej. Ja hade behövts ett jäkla grävande i listor i så fall och att posten är med på det antar jag. Hade annars sett lite skumt ut med en massa röstkort till samma ställe.

Sedan måste nog underskrifter förfalskas... Det har jag lite dumt nog inte tagit med i beräkningen förrens nu. Vissa valarbetare sitter ju och verifierar om underskrifter stämmer överens med dem i datorn. Om demokraterna nu hade producerat en massa fejkröster med egenskrivna signaturer så måste ju dessa ha blivit diskvalificerade i första steget? Eller? Såvida inte alla dem som verifierar underskrifter var med på det, vilket är kanske inte så troligt.

Edit: SÅVIDA inte några på plats såg till att de inkomna fejkade röstsedlarna skippade steget med verifiering, fast då snackar vi lite konspirationsteori här. hehe Nåväl, i nuläget är det svårt att veta vad som hänt och inte.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-11-09 kl. 14:32.
2020-11-09, 13:37
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickens
Finns det människor som på allvar fortfarande tror att hela valet är en konspiration och att Trumpeten egentligen borde vunnit?

Ha ha ha ha. Trumpeten förlorade rättvist och demokratiskt.

Vi får väl se vad han har för bevis.

Dumt att agera såhär om han inte har något konkret, vilket jag tror.

Han har tjatat om fusk länge och borde ha satt upp ett försvar för det. Tiden vill bevisa antar jag.

Men alla trodde ju på Russiagate så jag tycker ni ska ha ett öppet sinne och inte lyssna på narrativet från media.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in