2020-11-09, 09:39
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://youtu.be/Tfz2DL3RQd4

The Trump counterattack will blow your mind

Detta låter faktiskt ganska logiskt.

Trump har skrikit sig hes om valfusk i 6 månader nu, man kan ju tycka att han borde ha planerat inför det?

Kom ihåg art of war:

”Appear weak when you are strong, strong when you are weak”.

Trump ser förlorad ut och beter sig som en förlorare, åker och spelar golf osv. Jag tror det är en del av hans plan, göra deep state bekväma att de vunnit, göra dem nakna och kolla vilka som säljer ut sig först (vilka man kan lita på) och då slå till snabbt som bara den med lagen och bevis i sina händer. Biden försöker man ju framhäva hur stark som helst i media.

Är det inte lite intressant att Trump fick välja SCOTUS innan valet? Tänk på det.

Media visar också på osäkerhet då man försöker splittra oppositionen med falska nyheter om att Melania vill att Trump ska ge upp osv.

Trump tweeta häromdan ”vi har lärt oss väldigt mycket de här senaste 2 veckorna”.

Sidney Powell har gått ut och gjort några framträdanden i Fox som ändå låter allvarliga.

https://www.zerohedge.com/political/election-not-over-and-media-knows-it

Också intressant läsning. Är det inte lite kul hur media över hela världen gått så hårt fram på att Biden är vinnaren och att folk festar överallt för de är så glada?

Jag tror vi kan få bevittna historia nu, håll ögonen öppna. Jag köper inte att Trump inte såg det här komma, tro vad man vill om mannen men han är inte osmart.

Edit: utöver det är han självsäker https://youtu.be/3and-NdNj8g

We’re gonna win, watch

Skulle han sagt det om han inte har planerat detta?

Mycket bra inlägg som sammanfattar mina tankar. Trump är visserligen ibland kaxig i sin framtoning, men jag tror inte att han skulle riskera att bli till åtlöje inför hela världen inklusive sin egen väljarbas genom att tjurskalligt hålla sig kvar vid makten utan skäl.

Att Donald Trump nu ett flertal gånger tvärsäkert hävdar att de vunnit, tolkar jag som att de verkligen har graverande bevis för ett omfattande och systematiskt valfusk som givit Biden en orättfärdig seger.

Jag har sett flera av Trumps organisatörer på sociala medier påpeka vikten av att hålla koll på vilka republikaner som motsätter sig att fusk förekommit och vill ge segern till Biden. Som vi vet så finns det en del Republikanska politiker och tjänstemän, som är del av, alternativt lojala till, det globalistiska maktetablissemang som med alla medel vill stoppa Trump.

Det mest flagranta exemplet på förrädare är ju Trumps styvson Jared Kushner. Jag är fullkomligt övertygad om att Trump kommer att bestämt men vänligt hålla honom kort i fortsättningen.
2020-11-09, 09:40
Medlem
ppp333s avatar
Vet inte om detta varit uppe i tråden ännu.
Avslöjande från
General
"THOMAS MCINERNEY EXPOSES HAMMER SCORECARD SOFTWARE"- Changes votes by 3% - Can Shift the Election
https://m.youtube.com/watch?v=r6pxBcVIKCw
2020-11-09, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Förvisso. Men eftersom han verkade ha så god koll innan på att det skulle bli valfusk, så borde Trump kunna redogöra för åtminstone ett par konkreta, trovärdiga bevis på att sytematiskt valfusk förekommit. Men det kan han ju inte. Tvärtom gäller de flesta stämningar mindre förseelser som inte på något sätt skulle kunna påverka valutgången. En del stämningar är redan förkastade av domstolar.

Förkastade? Kan vandra ända upp till Supreme Court innan det avgörs.
2020-11-09, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://youtu.be/Tfz2DL3RQd4

The Trump counterattack will blow your mind

Detta låter faktiskt ganska logiskt.

Trump har skrikit sig hes om valfusk i 6 månader nu, man kan ju tycka att han borde ha planerat inför det?

Kom ihåg art of war:

”Appear weak when you are strong, strong when you are weak”.

Trump ser förlorad ut och beter sig som en förlorare, åker och spelar golf osv. Jag tror det är en del av hans plan, göra deep state bekväma att de vunnit, göra dem nakna och kolla vilka som säljer ut sig först (vilka man kan lita på) och då slå till snabbt som bara den med lagen och bevis i sina händer. Biden försöker man ju framhäva hur stark som helst i media.

Är det inte lite intressant att Trump fick välja SCOTUS innan valet? Tänk på det.

Media visar också på osäkerhet då man försöker splittra oppositionen med falska nyheter om att Melania vill att Trump ska ge upp osv.

Trump tweeta häromdan ”vi har lärt oss väldigt mycket de här senaste 2 veckorna”.

Sidney Powell har gått ut och gjort några framträdanden i Fox som ändå låter allvarliga.

https://www.zerohedge.com/political/election-not-over-and-media-knows-it

Också intressant läsning. Är det inte lite kul hur media över hela världen gått så hårt fram på att Biden är vinnaren och att folk festar överallt för de är så glada?

Jag tror vi kan få bevittna historia nu, håll ögonen öppna. Jag köper inte att Trump inte såg det här komma, tro vad man vill om mannen men han är inte osmart.

Edit: utöver det är han självsäker https://youtu.be/3and-NdNj8g

We’re gonna win, watch

Skulle han sagt det om han inte har planerat detta?

Han har pratat om detta i ett halvår. Självklart han har en plan för detta. Han vet exakt vad som pågått under valen.
Det kommer att ske mycket de närmsta veckorna.
2020-11-09, 09:42
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det är ju väldigt märkligt att USA:s president, som trots allt besitter en hel del utredningsresurser och resurser för spioneri, inhämtning av information etc, inte lyckas presentera mer handfasta och konkreta bevis för sina teorier.
De bevisen håller väl på att sammanställas och vi lär få se en del nu när arbetsveckan börjar, kanske redan under eftermiddagen.
2020-11-09, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Oberoende källor är de inte har en stark bias från start. Och slutligen domstolarna.

Lår mig gissa vad som kommer ske:
Domstolarna kommer avvisa detta och då kommer du (och andra) i stället säga att domstolarna är korrupta.

Låter läskigt likt hur demokraterna jobbar. Skriker om att Trump samarbetat med ryssarna och när det kommer fram att demokraterna köpt falska bevis och man inte har någonting på Trump så står demokratiernas följare fortfarande FYRA år senare och skriker om att Trump är korrupt när det var den andra sidan som genom falska bevis och olagligt pusha det igenom fisa för att avsätta en folkvald president Trumpmotståndare har inget emot skendemokrati. Inte lyckats få en enda Trump motståndare att grundligt gå igenom FISA här på Flashback, ingen vågar peta i det!

Sen är det ju samma idioter som säger något i stil med ”idioten Trump kommer inte godkänna valet” och dom är totalt omedvetna om att demokraterna startade en tre år lång utredning för att avsätta Trump baserat på falska bevis efter förra valet. Börja i det hörnet om ni vill prata barnungar som inte godkänner valresultat.
2020-11-09, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Det går inte att svara på¨en fråga som inte ens är en fråga.
Ett bevis finns inte fören det finns ett bevis.

Haha, tokstolle. Så med andra ord är ett bevis något som du i efterhand bestämmer är ett bevis? Kommer domstolarna i USA kontakta dig så att du i din upphöjda vishet kan besluta vad som är ett bevis?
2020-11-09, 09:46
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Mycket bra inlägg som sammanfattar mina tankar. Trump är visserligen ibland kaxig i sin framtoning, men jag tror inte att han skulle riskera att bli till åtlöje inför hela världen inklusive sin egen väljarbas genom att tjurskalligt hålla sig kvar vid makten utan skäl.

Att Donald Trump nu ett flertal gånger tvärsäkert hävdar att de vunnit, tolkar jag som att de verkligen har graverande bevis för ett omfattande och systematiskt valfusk som givit Biden en orättfärdig seger.

Jag har sett flera av Trumps organisatörer på sociala medier påpeka vikten av att hålla koll på vilka republikaner som motsätter sig att fusk förekommit och vill ge segern till Biden. Som vi vet så finns det en del Republikanska politiker och tjänstemän, som är del av, alternativt lojala till, det globalistiska maktetablissemang som med alla medel vill stoppa Trump.

Det mest flagranta exemplet på förrädare är ju Trumps styvson Jared Kushner. Jag är fullkomligt övertygad om att Trump kommer att bestämt men vänligt hålla honom kort i fortsättningen.
Bara en fråga om det fetade. Han hävdade ju detta både innan valet och under valnatten. Hade han då alltså redan bevis enligt dig? Eller kan det vara retorik utan belägg?
2020-11-09, 09:48
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Låter läskigt likt hur demokraterna jobbar. Skriker om att Trump samarbetat med ryssarna och när det kommer fram att demokraterna köpt falska bevis och man inte har någonting på Trump så står demokratiernas följare fortfarande FYRA år senare och skriker om att Trump är korrupt när det var den andra sidan som genom falska bevis och olagligt pusha det igenom fisa för att avsätta en folkvald president Trumpmotståndare har inget emot skendemokrati. Inte lyckats få en enda Trump motståndare att grundligt gå igenom FISA här på Flashback, ingen vågar peta i det!

Sen är det ju samma idioter som säger något i stil med ”idioten Trump kommer inte godkänna valet” och dom är totalt omedvetna om att demokraterna startade en tre år lång utredning för att avsätta Trump baserat på falska bevis efter förra valet. Börja i det hörnet om ni vill prata barnungar som inte godkänner valresultat.
Jag säger inte att du har helt fel här.
Precis som dessa har fått acceptera att Trump satt kvar kommer den andra sidan nu få acceptera att han har förlorat.
2020-11-09, 09:48
Medlem
1876randoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Till syvende och sist så kommer det ju bli han som person som måste göra det. Det kan dock finnas speciella regler och riktlinjer för det att det är presidentämbetet i sig som går till HD. Lite som ett aktiebolag är en juridisk person, och inte personerna som är firmatecknare.

För övrigt, så länge som Vladimir Putin inte gratulerat Joe Biden till "vinsten" så är det här en öppen historia. Jag håller Putins omdöme högre än hela USA ihop.
Putin gnuggar så klart händerna över spekulationer om valfusk, det försvagar USA. Att då erkänna Biden som president vore kontraproduktivt.

Man bör alltså inte se det som ett bevis för valfusk.
2020-11-09, 09:52
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Det är möjligt att han inte är osmart.
Men han är en lögnare, skrytare och mobbare av stora mått.

Och hans bokstavskombinationer gör honom till en lustig gubbe.
Han kommer att benåda sig själv snart, annars så kommer han att sitta
där han hör hemma.

1. Alla politiker (även Biden) i toppen är lögnare, skrytare och mobbare. Du är naiv om du tror annat. Trump har definitivt sina ocharmiga sidor men du har svalt medias narrativ helt och hållet. Biden är nog mer korrupt än Trump.

2. Finns en anledning varför Trump i detta val fick mer röster än förra valet och även slog Obama, han är en populist som jobbar för vanligt folk. Folk ser detta och röstar honom för de. De må hända att de inte gillar honom, men de gillar arbetet han gör och han har inte på något vis varit fascist eller liknande utan jobbar hårt åt att behålla amerikaners frihet. (1 och 2 amendment). Vem är det som blir censurerad av Big tech? Vem är hatad av media? Vilken politiker är det som vill inkräkta på second amendment?

3. Media och Big tech är som de är för de hatar att Trump hotar deras maktpositioner. De som äger media är oligarker som Trump inte jobbar för, utan emot. Anledningen till att vi dagligen ser såna attacker mot Trump är för att han är den enda presidenten som vågar peka finger åt de större makterna. Demokraterna har övergett arbetarklassen och är idag ett parti för kusteliten i Kalifornien.
2020-11-09, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Referenser, inte påståenden! Ge oss direkta citat istället för lösryckta påståenden
https://www.aftonbladet.se/usa-val-2020-live/news/i-samband-med-att-flera-a.mc4XxQWpR

https://www.expressen.se/nyheter/experterna-sa-paverkas-varlden-av-bidens-seger/

https://www.svtplay.se/video/29017838/nyheter-direkt/biden-haller-sitt-segertal?start=auto

Nöjd?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in