2020-11-09, 09:05
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Svaret heter Amy Coney Barret.Därför demokraterna varit skogstokiga efter att Trump fräckt nog utsåg henne undet ett valår.
Demokraterna var så skogstokiga att dom vägrade delta i godkännandeprocessen, vilket ledde till att ACB blev godkänd på rekordtid! Hon är korrupt och kommer att rösta emot Trump, eller fortsätta att vägra rösta.
2020-11-09, 09:06
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://youtu.be/Tfz2DL3RQd4

The Trump counterattack will blow your mind

Detta låter faktiskt ganska logiskt.

Trump har skrikit sig hes om valfusk i 6 månader nu, man kan ju tycka att han borde ha planerat inför det?

Kom ihåg art of war:

”Appear weak when you are strong, strong when you are weak”.

Trump ser förlorad ut och beter sig som en förlorare, åker och spelar golf osv. Jag tror det är en del av hans plan, göra deep state bekväma att de vunnit, göra dem nakna och kolla vilka som säljer ut sig först (vilka man kan lita på) och då slå till snabbt som bara den med lagen och bevis i sina händer. Biden försöker man ju framhäva hur stark som helst i media.

Är det inte lite intressant att Trump fick välja SCOTUS innan valet? Tänk på det.

Media visar också på osäkerhet då man försöker splittra oppositionen med falska nyheter om att Melania vill att Trump ska ge upp osv.

Trump tweeta häromdan ”vi har lärt oss väldigt mycket de här senaste 2 veckorna”.

Sidney Powell har gått ut och gjort några framträdanden i Fox som ändå låter allvarliga.

https://www.zerohedge.com/political/election-not-over-and-media-knows-it

Också intressant läsning. Är det inte lite kul hur media över hela världen gått så hårt fram på att Biden är vinnaren och att folk festar överallt för de är så glada?

Jag tror vi kan få bevittna historia nu, håll ögonen öppna. Jag köper inte att Trump inte såg det här komma, tro vad man vill om mannen men han är inte osmart.

Det är möjligt att han inte är osmart.
Men han är en lögnare, skrytare och mobbare av stora mått.

Och hans bokstavskombinationer gör honom till en lustig gubbe.
Han kommer att benåda sig själv snart, annars så kommer han att sitta
där han hör hemma.
2020-11-09, 09:08
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
OSSE till exempel, säger att de inte sett eller noterat några exempel på systematiskt valfusk.
https://sverigesradio.se/artikel/7594268
Svårt på 16 FT avstånd bakom barriär.
2020-11-09, 09:10
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det var ju det jag försökte förmedla men jag var otydlig. Vid förra valet så trodde alla(demokrater) att ryssarna påverkade valet genom propaganda och kanske till med hackning och vid det här valet så är de 100% säkra på att det gick rätt till trots att facebook och twitter blockade inlägg från republikaner och när det kom nyheter från en stor tidning i USA om Bidens son så blockade samma bolag alla länkar till den nyheten

Så som jag tolkar det, skriver du att techbolag lärt sig, och stoppar påstådda lögner innan de kan spridas och få grogrund hos de som inte faktakollar?
2020-11-09, 09:13
Medlem
WheelofFortunes avatar
Citat:
OSSE till exempel, säger att de inte sett eller noterat några exempel på systematiskt valfusk.
https://sverigesradio.se/artikel/7594268

OSSE har inte insyn i USA. Det är ju inte ens lagligt med internationella valobservatörer i många stater. De har inte ens rätt att sätta sin fot i typ halva USA.
2020-11-09, 09:14
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://youtu.be/Tfz2DL3RQd4

The Trump counterattack will blow your mind

Detta låter faktiskt ganska logiskt.

Trump har skrikit sig hes om valfusk i 6 månader nu, man kan ju tycka att han borde ha planerat inför det?

Kom ihåg art of war:

”Appear weak when you are strong, strong when you are weak”.

Trump ser förlorad ut och beter sig som en förlorare, åker och spelar golf osv. Jag tror det är en del av hans plan, göra deep state bekväma att de vunnit, göra dem nakna och kolla vilka som säljer ut sig först (vilka man kan lita på) och då slå till snabbt som bara den med lagen och bevis i sina händer. Biden försöker man ju framhäva hur stark som helst i media.

Är det inte lite intressant att Trump fick välja SCOTUS innan valet? Tänk på det.

Media visar också på osäkerhet då man försöker splittra oppositionen med falska nyheter om att Melania vill att Trump ska ge upp osv.

Trump tweeta häromdan ”vi har lärt oss väldigt mycket de här senaste 2 veckorna”.

Sidney Powell har gått ut och gjort några framträdanden i Fox som ändå låter allvarliga.

https://www.zerohedge.com/political/election-not-over-and-media-knows-it

Också intressant läsning. Är det inte lite kul hur media över hela världen gått så hårt fram på att Biden är vinnaren och att folk festar överallt för de är så glada?

Jag tror vi kan få bevittna historia nu, håll ögonen öppna. Jag köper inte att Trump inte såg det här komma, tro vad man vill om mannen men han är inte osmart.

Edit: utöver det är han självsäker https://youtu.be/3and-NdNj8g

We’re gonna win, watch

Skulle han sagt det om han inte har planerat detta?
Ja, Trump kan säga nästan vad som helst. Jag tror det hela kommer rinna ut i sanden och det märks ju också att han har andra republikaner emot sig och att även hans innersta krets är splittrad i frågan. Jag tror inte Trump har någon plan, inte heller några bevis för systematiskt valfusk.
2020-11-09, 09:15
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Vet inte vad du vill ha sagt med det?
Så är det alltid!? Är det bevis på valfusk menar du?
Är det omfattande och systematiskt fusk så bör detta ha fångats med dessa "stickprov".

Jag vet inte alls i vilken utsträckning de gör stickprov men jag har inte en stor övertro på dem. Inte enbart för valet i USA utan generellt vid alla val. Tror det är oerhört svårt för dem att ha någon sorts insyn mer än det uppenbara om man ex vägrar släppa in dem i lokalen och nu får ju liksom ingen komma nära heller pga coronan så ska de stå på 10 meters avstånd och försöka se något
2020-11-09, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Något som kan kontrolleras och verifieras av oberoende källor kanske?

Finns ju mängder av sådana bevis. Att andra skriker att det minsann inte är några bevis gör varken till eller från. Nästa steg är att de bedöms av en domstol. Om någon t.ex. presenterar ett vittne som påstår sig sett oegentligheter så kan inte du eller diverse mediaföretag på ett meningsfullt sätt bedöma om det håller i domstol.

Vad är förresten "oberoende källor"?
2020-11-09, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Finns det inga bevis,,, så finns inga bevis.

Är väl upp till den som påstår något att visa upp bevis, eller?

Att grisen, förlåt, svinet står och påstår att valobservatörer inte fått komma in
i en vallokal är inte ett bevis, utan lögner.

Eftersom det presenterats mängder med saker som andra än du anser vara bevis så var min enkla fråga till dig vad du skulle anse vara ett bevis. Kan du svara på den frågan?
2020-11-09, 09:19
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WheelofFortune
OSSE har inte insyn i USA. Det är ju inte ens lagligt med internationella valobservatörer i många stater. De har inte ens rätt att sätta sin fot i typ halva USA.
Du baserar hellre dina konklusioner på klippta videos på Youtube och utsagor från halvsuspekta konton på Twitter?
2020-11-09, 09:19
Medlem
Citat:
Fast Trump har ju pratat om planerat valfusk i månader, om inte år. Han har haft god tid på sig att försöka utreda vem och vilka som ligger bakom dessa förmodade planer.

Svårt att ta fram ett case innan brottet skett. Bevisen måste inte bara stödja att brottet planerats utan även att det verkligen genomförts.
2020-11-09, 09:20
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Eftersom det presenterats mängder med saker som andra än du anser vara bevis så var min enkla fråga till dig vad du skulle anse vara ett bevis. Kan du svara på den frågan?

Det går inte att svara på¨en fråga som inte ens är en fråga.
Ett bevis finns inte fören det finns ett bevis.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in