Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Det är väl klart att det lättare sprider sig till Sverige ifrån Danmark, när Sverige har öppna gränser gentemot Danmark (och allt annat), än till Norge, Tyskland eller Storbritannien från Danmark, då dessa länder har karantäns- och testtvång för inresande från Danmark...
Känner du dig ofta hjälplös i tillvaron? Så där, att du inte tror att det spelar någon roll vad du själv gör?
Ja, det sprider sig säkert lättare till grannlandet Sverige från Danmark, efter att det först tagit över själva Danmark. Men det är inte så lätt att stoppa ett virus. Ni sitter ju och beklagar er att Sverige är enda landet som inte försöker stoppa "gamla" Coronan också och inte heller där funkar övriga länders metoder. Men kanske, kanske just i DETTA fall så kommer de lyckas medan Sverige misslyckas.
Nej, jag känner mig inte hjälplös. Tvärtom går jag runt och känner betydligt mindre fruktan är er alarmister, och i synnerhet dig. En hjälplös person är en person som inte vågar träffa en kompis på 2 veckor för att denne besökt ett spa.