Citat:
Ursprungligen postat av
trevliggrabb
För den som är intresserad kan jag rekommendera Scott Adams podcast där han täckte ämnet om valfusk. Han utnämnde Trump till vinnare av presidentvalet redan 2015 innan i princip någon annan, så han brukar ha rätt bra koll.
I Michigan har man redan sett ca 11 000 döda personer som har fått röstat och annat, så det finns en bra chans att man tar tillbaka den staten och Trump har 16 elektrorsröster till, likaså med Pennsylvania ser det ut att finnas en bra chans när det ska separeras röster som kom in efter kl 20 på valdagen som ska förklaras ogiltiga. Då skulle Trump ha 20 elektorsöster till.
Eftersom Trump lär ta Alaska (3) och North Carolina (15) så ser han då ut att landa på 268, så då fattas det nu att man kan bevisa valfusk i en enda stat till för att ändra utfallet.
Så det här är nog långt ifrån klart än. Kanske blir det en episk tvist.
Som jag förstår det så har de som poströstat haft till en viss tid att posta sin röst.
Om USPS och valmyndigheten tillsammans inte hinner få alla de rösterna fram i tid till rätt rösträkningsrum innan kl 20:00 så blir det ju juridiskt ännu mer fel om man skulle ogilitigförklara dem. Den röstande personen som röstat inom den givna tidsrymden har ju inte gjort någonting fel och bör få sin röst räknad.
Man kan absolut kräva att de ska hamna i absentee-högen för extra kontroll, men är det en röst från en röstberättigad som i sitt agerande postat den i rätt tid om än sent, så ska den ju vara giltig. Trump kan antyda att den är olaglig, men det är i så fall ännu mer olagligt att inte räkna den.
Det är lite som att om jag lämnar in min deklaration 23:55 den 2:a maj på skattemyndighetens brevlåda innan de stänger den 23:59:59 så ska jag juridiskt få straffskatt för att en skatteperson inte vittjar lådan förens morgonen efter.