2020-11-08, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vill du ha en twitter-tråd som börjar i Texas så visst. Ingen annan en du tvivlar på att Fläskpaddan drabbats av en allvarlig TDS.
Något som nu ser ut att ge henne ett liv bakom murar.

Öh, skumt argument. Nä, jag är inte särskilt intresserad av vad randoms påstår på twitter, det är inte en källa.
2020-11-08, 23:45
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Klart, räknar jag på 67% av 12.820.900 så blir slutsumman 77% valdeltagande (Vilket är högt)

Om det stämmer, dvs att valdeltagandet är så högt så kan man börja undra.

Här är historiska data

https://www.dos.pa.gov/VotingElections/OtherServicesEvents/VotingElectionStatistics/Pages/VotingElectionStatistics.aspx

Om du har räknat (och så att det är VAP=Voting Age Population) rätt så är 77% en ordentlig ökning. Men om det är % av registrerade så ligger tidigare runt 70% men 77% är fortfarande en stor ökning.

De senaste åren har det legat på ca 60% av de som har röstberättigad ålder. Runt 60% lyckades valen med Obama få men Obama var oändligt mer karismatisk än Biden.
Senast redigerad av HipToBeSquare 2020-11-08 kl. 23:55.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Invadrare som befinner sig i Usa ska så klart få bygga sitt hem där, men någon gång så måste kontroll av gränsen göras, då ingen fullföljt uppdraget tidigare. Obama byggde inte heller klart muren, burar för barnen lyckades Obama däremot snickra ihop.

Varför är inte Obama ett jävla rövhål som satte små barn i metall-burar?

Även här fuskar media med bilden som påverkar väljare.

Du undviker frågan. Stödjer du att Trump gifte sig med en illegal invandrare?
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Nixter, jag är övertygad om att om du söker på Flashback från valet 2016 så kommer du hitta att demokraterna anförde exakt samma mjukvaruproblem som anledning till att Hillary förlorade Wisconsin med under 10.000 röster. Du är så blåst att klockorna står stilla. Jag vet inte hur jag ska säga det här till dig men, tro inte på allt som sägs på Twitter eller Youtube. Det blir snurrigt i huvudet.

Hej Up in the air. Dessa 13.400 röster har ju redan återförts Trump skillnaden mellan kandidaterna minskat i staten. Man kommer nu från Team Trump landa recount även här, manuell sådan med federala agenter som genomför detta. Precis som i grannstaten där det avkrävts manuell räkning i 47 counties där man nyttjat Dominion Voting Systems för att registrera rösterna.

Det formligen regnar in nu, du tycker dig inte kunna skönja något som helst mönster?
Ballot Blunder: https://twitter.com/kylenabecker/status/1325550738525851648
2020-11-08, 23:46
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ronie Berggren, konservativ svart Trump-supporter säger att Trump bör acceptera valresultatet och Trump greppar efter halmstråd.

Bara detta säger att Trump har förlorat. Ronie Berggren är PRO-Trump.
Svart? Tror han är från Sri Lanka eller liknande. Han kan mycket men är också naiv och verkar helt missat demografins betydelse för amerikansk politik, vilket inte säger lite. Vi får se om han varit naiv även v.g. valutgången. Jag skulle inte utesluta det. :-)
Medlem
Kan någon av er konspirationsteoretiker förklara för mig varför inte de fantastisk uträknande demokraterna såg till att vinna senatsvalen? Att få majoritet i senaten är minst lika viktigt som att vinna presidentposten. Fråga Obama, han vet.

Amerikanerna har röstat för en republikansk politik men mot president Donald Trump. Republikanerna har gjort ett jättebra val. Det är en entydig slutsats som jag inte hör någon förklaring till från alla er som tror på dessa Urban Legends.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXT-15
Att hålla svenska journalister som någon sårts måttsticka är ju ogenialiskt med tanke på hur de vänder kappan efter vinden för att inte bli utfrysta ur PK bubblan som dominerar här i Sverige.

Jag litar ändå på Ronie Berggren. Han har sällan haft fel i sina analyser. Till skillnad från Nixter.
2020-11-08, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Kan du ge några exempel? Jag ser mig som relativt informerad men jag inte läst någonstans att Biden varken vald eller tillsatt?
Aftonbladet, Expressen, Svt, alla vänstermedia. Du kan inte ha missat det.
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Öh, skumt argument. Nä, jag är inte särskilt intresserad av vad randoms påstår på twitter, det är inte en källa.

Då det var den enda jag hittar nu så passar även jag på den.

Men visst håller du med mig att 5-600 år på kåken låter fränt.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Röstfusk är enormt i sitt underlag:

https://www.facebook.com/100008294047911/videos/2894014020885038/

Ja, jävlar. Först Hunter Bidens laptop och nu det här. Det känns som det är en ny julafton varje vecka nu för tiden
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Kan någon av er konspirationsteoretiker förklara för mig varför inte de fantastisk uträknande demokraterna såg till att vinna senatsvalen? Att få majoritet i senaten är minst lika viktigt som att vinna presidentposten. Fråga Obama, han vet.

Amerikanerna har röstat för en republikansk politik men mot president Donald Trump. Republikanerna har gjort ett jättebra val. Det är en entydig slutsats som jag inte hör någon förklaring till från alla er som tror på dessa Urban Legends.

Rent teoretiskt skulle det kunna vara så att man även försökte fuska i senatvalen men att för många legala röster bestod av Biden som president och Republikanen till senaten. D.v.s. republikaner som röstade på Biden.
2020-11-08, 23:48
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Du undviker frågan. Stödjer du att Trump gifte sig med en illegal invandrare?

Ja.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in