2020-11-08, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Det märks att du kollat för mycket på gammelmedia om du har en sådan bild av Trump. De har ju inte gjort annat än hackat på honom i 4 år och visat hans sämsta sidor. Han är en människa och visar därför känslor till skillnad mot en politiker, det tål inte media. De tål inte heller när han avslöjar deras lögner och kallar dem fake news. Vilket han gjort hundratals gånger. De vill få dig att tro att det är han som ljuger, men Joe Biden har redan ljugit mer under sin valkampanj än Trump gjort under hela sina 4 år vid makten. Media spöar dock den båda med hästlängder. Speciellt den partiska CNN. Även Svensk media såklart.

26 utbetalningar till kvinnor som anklagat honom för sexbrott, ett antal hundratusen till en porrstjärna han gjorde på tjocken när Melania var gravid, ett stort antal konkurser, inte betalat skatt i större delen av sitt liv (Eller ja, amerikansk skatt, han har betalat en hel del skatt till Kina), den största ekonomiska förlusten som någon amerikan uppvisat dom senaste 10 åren, snackar skit om militären, betalar inte sina advokater... Vart vill du börja?

Justja, glöm inte att han spöar tjejer också.
2020-11-08, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Är du en sån som utgår från att jag är rasist?

Absolut inte, men Trumpsupporters tenderar ju att vara väldigt för att bygga en mur för att hålla ute illegala invandrare. Trump gifte sig med en, hur rimmar det?
2020-11-08, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
STORT POTENTIELLT FUSK UPPTÄCKT I WISCONSIN

Ett annat mjukvarubaserat röstsystem har uppvisat "glitch" detta alltså utöver Dominion Voting Systems som påvisats alltid visa fel till Bidens fördel om ett fel uppstår och nyttjas i 30-talet stater.

I Wisconsin har "glitches" inträffat i ett djuprött county i Wisconsin.

Ungefär 13 400 röster har därför räknats för hand.
Biden leder nu Wisconsin med mindre än 20 000 röster.

Röstningssystemet: Election Systems and software.
https://www.essvote.com/

Källa CBS & Kyle Becker: https://twitter.com/kylenabecker/status/1325550738525851648

Alla missade röster har gått EN väg till Joe Biden.

Igen ,var är din källa på att GOP kommer som huvudparti stå för stämningarna imorgon?
2020-11-08, 23:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Självklart inte, eftersom din källa inte är opartisk och inte går att lita på. Det spelar ingen roll vad människan säger om människan är en mupp.

Ska du inte passa på och länka till 4chan på en gång?

Nej, eftersom det inte ligger i mitt ansvar eller intresse att övertyga dig. Jag respekterar din frihet att vara en ofri och radiostyrd MSM-konsument, det är bara lite sorgligt att betrakta det. Du har potential men väljer att inte använda den.
Senast redigerad av RobRoys 2020-11-08 kl. 23:27.
Medlem
Citat:
Det märks att du kollat för mycket på gammelmedia om du har en sådan bild av Trump. De har ju inte gjort annat än hackat på honom i 4 år och visat hans sämsta sidor. Han är en människa och visar därför känslor till skillnad mot en politiker, det tål inte media. De tål inte heller när han avslöjar deras lögner och kallar dem fake news. Vilket han gjort hundratals gånger. De vill få dig att tro att det är han som ljuger, men Joe Biden har redan ljugit mer under sin valkampanj än Trump gjort under hela sina 4 år vid makten. Media spöar dock den båda med hästlängder. Speciellt den partiska CNN. Även Svensk media såklart.

NeoVain, har du vaknat upp från de döda? Jag trodde jag tystat dig för en bra stund.

Det finns ingen i det här forumet som följer amerikansk media från yttersta högerkant till MSNBC på vänsterkanten än jag. Men jag är inte så dum att jag bara köper det som de säger på Newsmax för att de ska kunna göra "Nyheter" av Trumptweets varje lördagmorgon och få ytterligare en dag i veckan med höga annonsintäkter. Du är så blåst som inte fattar hur saker och ting fungerar i stora världen. Läser du "en ding ding värld" som morgontidning?

Gammelmedia? jaha, så 2015. Nu ska man tro på NeoVain istället. Som tittar på Newsmax och tycker OAN har snygga hallåor. Vilket gapskratt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Under Covid.

Biden/Harris har ju byggt hela sin valrörelse på att dunka på med episka lockdowns. Att ESAB svetsa igen dörrarna för negrarna i storstäderna.

Blir nog fint det. (Hoppas Trump gör det före )

Varför snackar du så mycket om att Biden ska låna massa pengar men verkar inte ha något problem med att nästan varenda amerikansk president dom senaste 50 åren har mycket större budgetunderskott än dom demokratiska presidenterna? Varför är det ena ett problem, men inte det andra?
2020-11-08, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Hur fan kan du vara så övertygad när du missar såna här helt grundläggande grejer?

Det är INGA delstater som räknar poströster innan valdagen. Det finns ett fåtal som får förbereda räkning (Ta bort ytterkuverty, stapla i högar etc).

Återigen, din mupp, konstitutionen säger att delstater väljer sitt eget sätt att rösta. Hur fan kan du inte ens veta en sån här basal grej?

Det stämmer inte. vissa delstater får till och med börja räkna i förtid.
20st delstater får börja hantera rösterna så fort de kommer in, 26st ytterligare får påbörja hantering innan valdagen men vid olika specifika datum.
Enbart 4 delstater får inte på något sätt hantera poströster innan valdagen och det är WI, PA, MS och AL.
Av de 4 är det bara WI och PA som är swingstates.

Florida får t.ex. öppna och börja räkna poströster så långt som 22dagar innan valdagen.

Citat:
Är du helt säker på det?

Det är få delstater som får börja räkna/sammanställa innan valdagen men det finns några stycken(t.ex. Florida).
De absolut flesta får dock påbörja sortering och liknande men inte börja räkna förrän valdagen.

Källa
Källa
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Döda och utflyttade kan du glömma, finns inte ett enda dokumenterat fall. Det var något som hävdades 2016 också utan att man kunde bevisa ett enda fall.

I övrigt skulle det kunna göras men det skulle upptäckas. Varje valräknarlokal är fullproppad av observatörer från både dem och gop samt oberoende.
Sen är heller inte rösträknarna enbart demokrater så det skulle vara omöjligt att inte bli upptäckt av andra rösträknare. Dessutom skulle inte alla dems eller gop gå med på att fuska för sitt parti, troligen skulle en väldigt liten andel gå med på att fuska på det sättet då det är ett grovt brott.

Det finns 2 saker som starkt talar mot röstfusk(utöver något enstaka fall).
1) Inga konkreta bevis har tagits fram. Hade det funnits konkreta bevis hade givetvis Trumps jurister använt det i rätten.
2) Hade man kunnat fuska på det sätt som påstås så hade man inte bara fuskat på presidentvalet man hade även fuskat med senat och kongressvalet.
Om man nu fuskar för demokraterna skulle man givetvis inte kryssa för Biden och sedan välja en senator och kongressledamot från gop på samma valsedel.

Presskonferens. Republikanske Corey Lewendowski, Pennsylvania
https://youtu.be/yLcG5hnI-rw

Republikanernas Presskonferens i Nevada.
https://youtu.be/0EFVdcU9C6s

Det är bara att försöka närma sig att tro att detta är den största scam som försökt genomföras i USAs historia.
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kprea
Det hopar sig.

https://gab.com/M2Madness/posts/105175542924318725
Jösses om så bara hälften av detta är sant.
2020-11-08, 23:25
Medlem
NeoVains avatar
Ted Cruz uttalar sig om läget och vad som kommer hända nu angående valfusket och stämningarna kring dessa. Han uttalar sig om mjukvaran som stjäl röster ifrån Trump och ger till Joe Biden som verkar ha opererat i de flesta svingstater åtminstone men kanske även i många andra.

https://youtu.be/GV46G8zf4KU
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
Gäsp... Presentera lite riktiga bevis. Inte substanslöst trams. Bara för att man upprepar något många gånger, visar bilder/filmer som kan varit tagna när som helst, var som helst och i vilket sammanhang som helst har man inte bevisat något. Det blir liksom ingen sanning. Samma med skärmbilder som kan vara hur fejkade som helst.

Det är ungefär lika sant som att det inte regnade ett dugg under Trumps presidentinstallation. Reportern som stod 20 m bort sade att hon blev blöt.

Nu försvinner storlögnaren från politiken och många republikaner, som hyllar anständighet, drar en lättnadens suck och demokraterna jublar. George W Bush gratulerar Biden. Det är som det ska vara.

https://www.youtube.com/watch?v=0L1xvQM5pI0&feature=youtu.be&t=484

Stulna ballots...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
NeoVain, har du vaknat upp från de döda? Jag trodde jag tystat dig för en bra stund.

Det finns ingen i det här forumet som följer amerikansk media från yttersta högerkant till MSNBC på vänsterkanten än jag. Men jag är inte så dum att jag bara köper det som de säger på Newsmax för att de ska kunna göra "Nyheter" av Trumptweets varje lördagmorgon och få ytterligare en dag i veckan med höga annonsintäkter. Du är så blåst som inte fattar hur saker och ting fungerar i stora världen. Läser du "en ding ding värld" som morgontidning?

Gammelmedia? jaha, så 2015. Nu ska man tro på NeoVain istället. Som tittar på Newsmax och tycker OAN har snygga hallåor. Vilket gapskratt.

Som också inte ens på en amerikansk mellanstadienivå förstår amerikanskt valsystem. När man rättar honom så byter han bara ämne till något ny konspirationsteorinonsens.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in