2020-11-08, 22:14
Medlem
Det största "fusket" i Amerikanska valet är, enligt mig, hur extremt partiska MSM är. Då räknar jag även med FOX. De är i praktiken lobbyismkanaler för den kandidat respektive parti vill få fram och vinklar nyheter, statistik, frågor och krönikor för att föra fram dem.

Lägg till Gerrymandering och att man gör det extra svårt för vissa grupper att rösta eller helt tar bort rösträtten helt.

Det förekommer säkerligen fusk i mindre skala från båda sidor men att det skulle vara organiserat och i sådan skala att det hade inverkan tror jag inte på.

Men, jag utesluter det ändå inte, bägge partierna är skruppellösa, korrupta och maktgiriga som säkerligen anser att medlen helgar målen.. Skulle de hitta ett sätt att fuska som de ansåg vara hyfsat säkert skulle de säkert göra det. Jag tror dock det bästa sätter för detta vore att minipulera mjukvara för rösträkning. Inte att elda upp röster eller, för hand, ändra 20 000 röster i ett rum med fördragna gardiner där dessutom valobservatörer från bägge sidor har tillträde. Vad än Rudi påstår om det.
2020-11-08, 22:15
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Jag angav dom superrika som DONATORER, vilket du hade märkt om du hade klarat av grundskolan. Miljardärerna är en försvinnande liten grupp som har noll påverkan på valet via sina direkta röster. Försöker du argumentera för att Trumps största väljargrupp inte är outbildade amerikanska män på landet?
Så du menar att donatorer inte har någon direkt röstpåverkan och inte är supportrar till Trump? Röstar outbildade kvinnor på landet, på Biden?
2020-11-08, 22:18
Medlem
Nixters avatar
I VECKAN SOM KOMMER ÄR FÖLJANDE PÅ GÅNG

- Team Trump preparerar för ett batteri av stämningar i ett flertal stater. Bla PA/MI/GA/AZ fler kommer följa.

- Stämningarna kommer lämnas in i både staternas men även federal domstol.

- Det finns redan nu en koordination mellan Team Trump och statliga Republikanska partiorganisationer, inom kort kommer huvudorganisationen ansluta sig till processerna.

- Just nu bör detta uppgå till totalt 84 elektors röster. Notera många av dem Bidens (switch)

DOM VART PÅKOMNA
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Nej nej, du förstår inte, det är ju MAINSTREAMMEDIA som bara hittat på alla dessa människor. AI du vet, allt är datagenererat.

Gillar att det inte är nån som nämner att 2 Boogalooboys blivit gripna utanför ett räkningscenter i PA med en hel skåpbil av falska valsedlar, och att högermupparna försökte storma ett annat center i Michigan. Konstigt att inget av det här nånsin verkar göras av demokrater...

Kan du presentera en källa på valsedlarna?
Medlem
Jirens avatar
Någon fler som tänker på uppgifterna som läckte från team-Trump, bara ett par dagar innan valet. Att Trump tänkte utropa sig som segrare tidigt på valnatten.

Först avfärdade jag detta som fake news, men nu tror jag detta kan ha varit ett taktiskt genidrag från Trump. Att stressa upp motståndarlaget, få dem ur balans så att de går helt bananas med sina fuskplaner, och på så vis kunna håva in riktigt starka bevis.
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Nej, som du säger de så är det inte problemet. Enligt mig finns det olika problem.

Det ena är bristen på källkritik, framför allt från de som är mest extrema i att påstå att valfusk har förekommit.

Det andra problemet är attityden som många har. Istället för att försöka bemöta inlägg så blir det mest förolämpningar. Det gäller båda sidor.

Jag har också gjort misstag och det kan jag erkänna.

Som neutral tycker jag att det här är väldigt spännande (no life, jag vet). Jag får skylla på Covid-19 som begränsar ens liv.

Jag har spenderat alldeles för mycket tid de senaste dagarna på att kolla på videos och läst diverse artiklar och inlägg på sociala om det påstådda fusket. Mycket av det är troligtvis nonsens, men det är ändå intressant på något sätt.

Aja, nu svävade jag iväg en del. Men så får det bli. 😁

Jag kommer alltid acceptera din åsikt vad den än är men respekt.!!
2020-11-08, 22:19
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
NANCY PELOSIS INTRESSEN I DOMINON VOTING SYSTEMS

Sidney Powell fd Chefsåklagare i USA förklarar.

Det startar på minut 35:00
https://youtu.be/32ejYPemmlo

Ägare. Nancy Pelosi och Diane Feinsteins man äger en del i mjukvarubolaget Dominion Voting Systems som har varit öppet för att Hammer skall kunna gå in och justera röster det man kallar en "Glitch" (händer det hela tiden är det fusk, inte glitch).

Bernie Sanders troligen den riktiga Demokratiska kandidaten
Utöver detta har även Bernie Sanders berövats segern som demokratisk kandidat, då det sannolikt hade varit han som förts fram av de som röstat hade inte Hammer & Scorecard nyttjats.

Vi får se om vi läser något om detta i morgondagens tidningar i Sverige ?

Utan manipulation skulle Biden inte haft skuggan av en chans att vinna över vare sig Bernie Sanders eller Donald Trump.

Svensk media kommer att skriva objektivt om detta först när det är 100% uppenbart, bevisat och avhandlat av resten av världen. Vore väldigt intressant att se vilka galenheter man skulle kunna tuta i naiva svenskar via MSM.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Så du menar att donatorer inte har någon direkt röstpåverkan och inte är supportrar till Trump? Röstar outbildade kvinnor på landet, på Biden?

Direkt röstpåverkan, alltså deras faktiska röster. Givetvis har pengar en helt enorm påverkan, vilket är varför Citizens United var ett helt efterblivet och odemokratiskt beslut.

Nu verkar vi dock nått nivån där pengar slutar vara särskilt mycket av en faktor för att båda sidor spenderar så mycket att du saturerar media. Den första miljarden spenderat på PR gör mycket mer än den 10e. Och skillnaden mellan DNC och GOP är att DNC får en mycket högre andel av sina pengar från sk grassrootsdonationer som maxar ut på 2800 USD per val, medans GOP i mycket större utsträckning använder sig av PACs. Jag tycker personligen att det var svagt av Biden att inte vägra PACs helt i sin kampanj som flera andra DNC kandidater gjorde.
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
En valkrets i staten Wisconsin har över 200 % valdeltagande. Efter förra presidentvalet så hade valkretsen 84,84 %. Det ska bli intressant att se vad som händer när rösterna räknas igen.

Har du källa på detta?

Hade varit intressant att ta del av.
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Kan du presentera en källa på valsedlarna?

Samt en liten information hur de skall ta sig in i en lokal med beväpnad personal som tidigare dessutom varit helt nedstängd av Demokratiska valarbetare
2020-11-08, 22:20
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Någon fler som tänker på uppgifterna som läckte från team-Trump, bara ett par dagar innan valet. Att Trump tänkte utropa sig som segrare tidigt på valnatten.

Först avfärdade jag detta som fake news, men nu tror jag detta kan ha varit ett taktiskt genidrag från Trump. Att stressa upp motståndarlaget, få dem ur balans så att de går helt bananas med sina fuskplaner, och på så vis kunna håva in riktigt starka bevis.
Kanske också det här med att många i hans närhet påverkar honom att ge upp. Försöka ge bilden av splittring samtidigt som de går framåt enade, egentligen.
2020-11-08, 22:20
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
De är bara två av många tunga namn som står bakom Trump i detta. Jag har svårt att se varför de skulle riskera både sin heder och karriär genom att ljuga inför hela nationen. Mycket sannolikt att de talar sanning.

Skulle vänstern bry sig om heder och karriär så skulle demokraterna ha blivit helt nerskjutna av medierna och sina väljare efter att ha försökt köra en 5-6 hetskampanjer mot Trump under 4 år av vilka noll ledde till några verkliga resultat och inga bevis under impeachment proceduren.

Det enda som räknas är att de som de anser vara onda får sina liv förstörda, och de skyr inga medel att utföra detta och kommer alltid undan med sina hysteriska konspirationsteorier och inget ansvar utkrävs efter den ena fallerade hetskampanjen efter den andra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in