2020-11-08, 18:39
Medlem
Nu är det nog många som läst FUP, och då kan man fråga sig vem som gjorde vad. Vem skar Lars och vem krävde Sussane
Citera
2020-11-08, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaggfett
Jo han var bilförsäljare, dessuton extremt manupulativ och har förmågan att övertyga, det fungerade tydligen ett tag trots avsaknad av att kunna skriva som en vuxen person.

Han drev även egen bilförsäljning med bilar stående på morsans uppfart.
Tänk vad många han lurat.
Citera
2020-11-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Och Hovrätten kommer in så småningom och river upp tingsrättens morddomar?

Jo tyvärr brukar dom göra det.
Skandalösa hur man mildra domen för dessa satans mördare.
Kasta dom i en stencell utan faster och kasta nyckeln åt fanders.
Citera
2020-11-08, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jo tyvärr brukar dom göra det.
Skandalösa hur man mildra domen för dessa satans mördare.
Kasta dom i en stencell utan faster och kasta nyckeln åt fanders.
Ingen moster då?

Nå, håller med dig fullständigt. Lås in fanskapen och släng nyckeln.
Citera
2020-11-08, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaggfett
Jo han var bilförsäljare, dessuton extremt manupulativ och har förmågan att övertyga, det fungerade tydligen ett tag trots avsaknad av att kunna skriva som en vuxen person.

OK, om det är som du säjer så ytterst märkvärdigt. Nån säljchef borde ju ha sett nåt? Och förstått nåt? Men han blev ju å andra sidan inte långvarig på nåt av ställena han var anställd på.
Senast redigerad av MannishBoy 2020-11-08 kl. 20:21.
Citera
2020-11-08, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Nu är det nog många som läst FUP, och då kan man fråga sig vem som gjorde vad. Vem skar Lars och vem krävde Sussane

CÖ skar och VK kvävde/ströp verkar det väl som.
Citera
2020-11-08, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ingen moster då?

Nå, håller med dig fullständigt. Lås in fanskapen och släng nyckeln.

Vart arg när jag skrev, så missa lite.
Dom anhöriga får leva med skammen tror nog det kan vara illa nog.

Båda ska dömas till livstid, tricket och skylla på varandra ska inte hjälpa dom.
Citera
2020-11-08, 21:00
Medlem
Citat:

Båda ska dömas till livstid, tricket och skylla på varandra ska inte hjälpa dom.
Ja, hade man sådana barn skulle man känna att livet var slut.
Citera
2020-11-08, 21:00
Medlem
Citat:

Om jag minns rätt så ändrade man på lagen efter Lindome. Eller har jag drömt? I detta fall exempelvis, ska då båda dömas för rån och mord, vem som än skyller på vem, enligt den lagändringen. Men jag kan ha fel ang ny lag efter Lindome. Det kanske var bara på förslag?
Citera
2020-11-08, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag minns rätt så ändrade man på lagen efter Lindome. Eller har jag drömt? I detta fall exempelvis, ska då båda dömas för rån och mord, vem som än skyller på vem, enligt den lagändringen. Men jag kan ha fel ang ny lag efter Lindome. Det kanske var bara på förslag?

Jag minns samma sak så tror vi har rätt 😃
Skrev det innan till någon i tråden som skrev att de bara kan fällas för rån eftersom de inte kan bevisa exakt vem som mördade vem.
Men sånt funkar inte längre.
De har i samförstånd utfört denna gärningen.
Citera
2020-11-09, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag minns samma sak så tror vi har rätt 😃
Skrev det innan till någon i tråden som skrev att de bara kan fällas för rån eftersom de inte kan bevisa exakt vem som mördade vem.
Men sånt funkar inte längre.
De har i samförstånd utfört denna gärningen.
Men det fungerade för Mantorpsmördarna. Iofs blir vi av med dom...
Citera
2020-11-09, 06:46
Medlem
Kan instämma om VKs våldsamma beteende. Har själv haft stor insyn i människans leverne och förhållandet med hans ex. Det gör mig kanske lika trovärdig som "högt uppsatt källa" i Aftonbladet, men ta det som ni vill.

Mycket av det som nämns i fupen kan jag bekräfta, bl. a uppgifter från exet med att kan se svart. Kan berätta att det är riktigt obehagliga stunder, där hela rummet och stämningen fryser till is och man hoppas att allting är helt när det är över. Det triggas också relativt enkelt; att han bara får en boll på sig kan vara tillräckligt. Däremot har jag svårt att de hemska gärninga som de bevisligen har utfört skett oprovocerat, och det tycker jag talar emot att VK utfört morden. Såvida inte Larsa försökt sig på något.

VK var och är säkert fortfarande en sådan som inte vet hur det är att vänta på sin tur att prata. Under genomgångar var det ett ständigt avbryta de av den sorten som 5-åringar ägnar sig åt. Det här ger inte jättemycket substans, men indikerar på en lägre förståelse för hur man beter sig bland andra människor.

Beträffande hans föräldrar är mamman förd bakom ljuset. Pappan styr och ställer bakom stängda dörrar, vilket märkts på snea blickar och besvikna yttranden. VK har också en skev bröstkorg som han sagt kommer från en misshandel när han var liten. Förvånar mig inte om pappan ligger bakom det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in