2020-11-08, 18:07
Medlem
Hej!
Min mor (83 år) har sedan 2,5 år (!!) haft svår bältros
i ansiktet. Hon har sökt all möjlig hjälp men ingen verkar
kunna hjälpa henne!
Hennes ena öga är mycket påverkat, och hon beskriver det som
det kliar bakom huden.
Tydligen är det svårt att få bukt med bältros om man inte behandlar det
inom en viss tid när det precis kommit. Detta gjordes ej på mamma,
så nu greppar vi efter halmstrå.. Finns någon här som vet hur mamma kan
få hjälp? Finns överhuvudtaget någon hjälp, eller iaf lindring?

Tack på förhand!
//Barnen
Citera
2020-11-08, 18:29
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolla76
Hej!
kunna hjälpa henne!
det kliar bakom huden.

Tack på förhand!
//Barnen

Stackars! 2,5 år?! Ni menar att den kommer och går väl?
Har ibland herpesblåsor på läpp så kan bara föreställa mig hur smärtsamt hon har det.
Hoppas ni får bra råd av någon!
Menar ni att hon inte fått någon behandling alls eller råd kring smärtlindring?
Citera
2020-11-08, 18:34
Avslutad
Ja bältros is a bitch , gick till en idioti läkare när det precis börjat som sa ” det där är ingen fara kommer gå över av sig själv ” . Efter andra gången då det var mycket värre fick jag ut antibiotika .

Har fortfarande fula ärr på rygg och midjan. Kan också värka till och från. Antar att din mor redan har fått antibiotika . Är ju värre att få bältros när man är gammal också extra illa att ha det i ansiktet .
Citera
2020-11-08, 18:48
Medlem
madeinflens avatar
Spontant tänker jag iaf följande. Om det vore min mamma.. Googla kosttillskott för ”shingels”. Många äldre damer har b12 brist. Jag hade köpt b-vitamin tillskott (av bra kvalite tex helhetshälsan) och bra c-vitamin. Utgår ifrån att hon redan tar d-vitamin tillskott som många då det behövs för immunförsvaret. Även en kur zink tillskott. Testa er fram!
Sen tänk bra och antiinflammatorisk kost. Gurkmeja, ingefära, bladgrönsaker, vitlök grönsaksjuicer, bönor/linser, citrusfrukter etc..
Stress, socker, halvfabrikat etc stressar ju en kropp som redan har ett virus att bekämpa.
Läste någonstans att cocosolja (utvärtes) och äppelcidervinäger kan lindra munherpes så kanske värt att testa.
Senast redigerad av madeinflen 2020-11-08 kl. 18:54.
Citera
2020-11-08, 18:54
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Ja bältros is a bitch , gick till en idioti läkare när det precis börjat som sa ” det där är ingen fara kommer gå över av sig själv ” . Efter andra gången då det var mycket värre fick jag ut antibiotika .

Har fortfarande fula ärr på rygg och midjan. Kan också värka till och från. Antar att din mor redan har fått antibiotika . Är ju värre att få bältros när man är gammal också extra illa att ha det i ansiktet .

Varför ska du få antibiotika för bältros?
Det man KAN göra är att ge antivirala medel tidigt (väldigt tidigt = precis vid symtom). I annat fall får det läka ut självt.
Citera
2020-11-08, 18:55
Medlem
Carnills avatar
Citat:
Hej!
kunna hjälpa henne!
det kliar bakom huden.

Tack på förhand!
//Barnen

Stackar din mamma! Har själv haft det och vet hur jäkla ont det gör. Vet tyvärr inte om det finns hjälp men något borde det väl finnas att få mot smärtan.
Citera
2020-11-08, 20:04
Medlem
Citat:
Hej!
kunna hjälpa henne!
det kliar bakom huden.

Tack på förhand!
//Barnen

Kanske Kolloidalt silver kan vara nåt ? Morgon och kväll dagligen . Typ lite kraftigare dosering än rekommenderar samt utblandat med sprit . Virus har ett fetthölje som spriten löser upp . Googla och läs på .
Om ni provar och det lyckas , skriv tillbaka hit och berätta .
Citera
2020-11-08, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Varför ska du få antibiotika för bältros?
Det man KAN göra är att ge antivirala medel tidigt (väldigt tidigt = precis vid symtom). I annat fall får det läka ut självt.

Typ halva min rygg och mage blev täckta . Kunde inte röra mig knappt , kände mig som en 80 årig gubbe. Hade typ konstant ont om jag rörde mig fick jag ont.

Sen kom det massor med äckligt var och sörja. Var inte några trevliga veckor . Så om man kan medicinera bort skiten snabbt så ska man göra det .
Citera
2020-11-08, 20:12
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:

Vad trist för dig med ärr...
Var det verkligen antibiotika du fick och inte virusmedicin (mot herpes). Antibiotika hjälper ju inte mot bältros, som ju är virus och inte bakterier.

Om man däremot får en sekundär infektion efter bältrosen kan man äta antibiotika för att få ner den, men aldrig mot själva bältrosen
Citera
2020-11-08, 20:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Vad trist för dig med ärr...
Var det verkligen antibiotika du fick och inte virusmedicin (mot herpes). Antibiotika hjälper ju inte mot bältros, som ju är virus och inte bakterier.

Om man däremot får en sekundär infektion efter bältrosen kan man äta antibiotika för att få ner den, men aldrig mot själva bältrosen

Någonting var det, om det var anitbiotika minns jag knappt antog det nu . Men det läkte iallafall bort det
Citera
2020-11-08, 20:16
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Någonting var det, om det var anitbiotika minns jag knappt antog det nu . Men det läkte iallafall bort det
Då var det inte antibiotika; det ger man mot bakterier, inte mot virus som bältros är
Citera
2020-11-08, 20:46
Medlem
Jag hittade detta på nätet .

”Efter ett halvårs lidande av bältros hade jag turen att komma i kontakt med kolloidalt silver, som tydligen ska hjälpa mot virus, bakterier och svamp – och bältros är ju ett virus. Jag var skeptisk men kände mig rätt desperat eftersom jag länge gått på smärtstillande och hade det riktigt kämpigt både dag och natt trots mediciner. Jag följde ordinationen och efter bara ett par dagar (!!) kände jag en förbättring!! Efter ungefär 3 veckor kunde jag helt sluta med smärtstillande piller och efter fem veckor kunde jag konstatera att jag var FRISK!! Vilket under! Läkarna som hade sagt att det skulle ta ytterligare ett år innan jag kunde förvänta mig en förbättring. Och dessutom inte den minsta lilla biverkning av silvret. Dosen jag tog var 3 kapsyler (ca 2 matskedar) morron och kväll. Jag rekommenderar andra att prova och se om det även kan hjälpa er!”
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in