2020-11-08, 14:06
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reyman66
Kanske beror på att då blir det mer än 100 % som har röstat i valet o då blir det ju lite konstigt...

Men än konstigare blir det vid omräkning, som är standard när man ligger under procenten.
2020-11-08, 14:07
Medlem
crazyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Bra inlägg !

Tack, lite felstavningar där givetvis menade jag 'faktorer de INTE räknat med..'

Lite bbra info om hur Supreme Court tidigare dömt när det gällert val och hur lagen / konstitution ser på att domare som ändrar lagen kring röstning, förlänger deadline mm som det gjordes i Pennsylvania:

https://youtu.be/007MvlbEP_0?t=228
2020-11-08, 14:08
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Har Wray fått sparken?

https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2020/10/22/president-trump-weighing-firing-fbi-director-wray-after-election/3731576001/

Citat:
President Donald Trump is considering a number of key staff changes after the election, including the dismissal of FBI Director Christopher Wray, two administration officials said Thursday.

Removing Wray would rock the law enforcement agency yet again, three years after the firing of FBI Director James Comey.

Så Wray har inte fått sparken än, men vi är "after the election" nu. Så tänker jag.
2020-11-08, 14:10
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
1: Det kan finnas begränsningar i H&S.
2: Fusket kan bli för uppenbart om man kör systemet hårt.
3: demokraterna missbedömer stödet för Trump och måste fixa till det sista, det mesta med totalt felaktiga poströster.

Jag tror inte demokraterna räknar med att bli frikända från anklagelser om valfusk.
Vem utsåg Biden som vinnare?

Joe och Jill Biden har i viss media nu omnämnts som:

Projected Flotus-elect
Projected Potus-elect

Man har alltså sedan igår i viss MSM flyttat ned deras nominering till att bli projected-nominering. Mysko, Det har mig veterligen aldrig tidigare funnits en projected-elect.. korthuset känns skakigt.

Weblänk exempel: https://pasteboard.co/JzpvxtO.jpg
2020-11-08, 14:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Hur kommer du fram till den slutsatsen?

Oavsett vad du tycker så kan ingen invända mot att en kontroll-räkning för hand i någon eller några delstater.

Det kommer inte vara aktuellt att använda maskiner för omräkningen.
Det berättar historien för oss.

Har inga invändningar mot kontrollräkningar som faller inom de regler som finns i delstaten.
Varför skulle man ha det för?
Det är bara trumpen som vill begränsa demokratin, vi andra lever under den.
2020-11-08, 14:12
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det berättar historien för oss.

Har inga invändningar mot kontrollräkningar som faller inom de regler som finns i delstaten.
Varför skulle man ha det för?
Det är bara trumpen som vill begränsa demokratin, vi andra lever under den.

Klyban, en demokrati lever man inte under.
En demokrati lever man i.

På tal om avsaknad av Demokrati hyllar Maduro Joe Bidens CNN nominering.
https://twitter.com/NicolasMaduro/status/1325209839438422017
2020-11-08, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Du måste ju förstå att Benfords lag inte är tillämplig på det amerikanska presidentvalet nu utan bara när val hålls i otäcka länder som Iran eller när ”fel” kandidat vinner enligt MSM. Egentligen inte det heller längre enligt wikipedia som efter den 3 november ändrat texten och numer pekar ut Benfords lag som en oerhört suspekt metod för att avslöja valfusk. Så är det sörru.

Förlåt, tänkte inte på det 🙂
2020-11-08, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Till skillnad från många andra här får jag inte panik av USAs val. För jag är medveten om att det största förändringen kommer vara att det inte kommer vara en person som twittrar galet shit med caps lock på.

USAs politik har inte ändrats nämnvärt beroende på president. Så stora skillnader är det inte mellan partierna.

Det är USAs media och de som styr dem som börjar få panik på riktigt. Tydligen har sökningarna på "Election fraud punishment" gått upp kraftigt strax innan valet i just de ifrågasatta delstaterna. 😂
2020-11-08, 14:17
Medlem
Jag hoppades på Trump detta val och är långt ifrån främmande att valfusk har förekommit, men kan inte hitta några statistiska eller matematiska tecken på detta.

• Det finns inget som tyder på att rösterna på Demokraterna ökade mer i Swingstaterna jämfört med uppenbart blåa stater.
  • Benfords lag som förklaringsmodell för fusk kunde falsifieras åtminstone i Milwaukee, sannolikt gäller detsamma för andra nyckelstäder.
  • Det finns inget som tyder på att ration röster på president/röster till representanthus skiljer sig mellan swingstater och uppenbart blå stater.

Tror faktiskt det blir svårt att bevisa något valfusk i omfattningen att det kan ha ändrat valresultatet. Det skulle vara om Trump sitter på någon information som han inte har släppt än, men det har jag svårt att tro baserat på hans beteende på sociala medier.
2020-11-08, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Men snälla, det heter bara valfusk när vänstern förlorar. När vänstern vinner med hjälp av fusk heter det demokrati och all form av försök till att avslöja fuskandet heter antidemokrati.

Tack, det är så mycket nytt som man måste lära sig om detta val 🙂.
2020-11-08, 14:20
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ouzuo
Alltså Biden säger ju rakt upp och ner att demokraterna har gjort det största röstbedrägeriet i historien. Tror ni mig inte. I det här klippet så säger han ju det helt rättframt. Vilka mer bevis behövs? Klippet: https://www.youtube.com/watch?v=WGRnhBmHYN0

Undra hur dom tänkte när dom berättade den hemligheten för sleepy joe
2020-11-08, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Undra hur dom tänkte när dom berättade den hemligheten för sleepy joe
Sjukt klipp om det ej är fejk?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem