2020-11-08, 14:01
Medlem
staticages avatar
Efter Trumps anklagande om valfusk vad blir konsekvenserna?

Kan det bli så att vi här i Sverige kommer att ifrågasätta hur Socialdemokraterna kan ha så många röster,trots att ingen verkar gilla dom?

Att ett av dom minsta partierna som knappast representerar majoriteten styr landet.(Miljöpartiet)
Dikterar viktiga frågor som migrationspolitiken.

Etc vi har en massa odemokratiska exempel i detta land,kan Trump ha tänt en gnista till att ifrågasätta staten??
Citera
2020-11-08, 14:09
Medlem
kalkryggars avatar
".. hur Socialdemokraterna kan ha så många röster,trots att ingen verkar gilla dom"?

Vad baserar du det på? Jag skulle säga att i arbetslivet och bland olika människor jag möter i samhället så är det väldigt vanligt med att folk tycker helt annorlunda än vad du hävdar här.

Däremot så har vi stora brister i valsystemet. Men jag tror inte vi har såna brister att såssarna kan fuska sig till sina röster.
Citera
2020-11-08, 14:15
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
"[i]..
Däremot så har vi stora brister i valsystemet. Men jag tror inte vi har såna brister att såssarna kan fuska sig till sina röster.
Vilka är bristerna enligt er?
Citera
2020-11-08, 14:19
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
99% av befolkningen vet ju att han är desperat och påstår saker utan bevis.
Vi får hoppas att allt går upp till supreme court där han har majoritet så får han sig en riktig knäpp på näsan.
Därför blir det inga större konsekvenser.
"Att ett av dom minsta partierna som knappast representerar majoriteten styr landet"
På vilket sätt skulle valsystemet justeras utifrån det du skrev ovan?
Citera
2020-11-08, 14:27
Medlem
Citat:

Kan det bli så att vi här i Sverige kommer att ifrågasätta hur Socialdemokraterna kan ha så många röster,trots att ingen verkar gilla dom?

Att ett av dom minsta partierna som knappast representerar majoriteten styr landet.(Miljöpartiet)

Etc vi har en massa odemokratiska exempel i detta land,kan Trump ha tänt en gnista till att ifrågasätta staten??
Många gillar Socialdemokraterna. Jag gillar dom. Jag röstade inte på dom förra valet men jag kanske gör det nästa gång. Miljöpartiet kan förhandla och kompromissa. Det ger utdelning i vissa lägen.
Citera
2020-11-08, 14:32
Bannlyst
Citat:

Så länge sossarna vinner så har allt gått rätt till. De som säger annat är rasister och högerextremister.
Citera
2020-11-08, 14:33
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Här? Inga. Vårt system är inte särskilt likt USAs.

Citat:

Det finns alltid en och annan foliehatt som du som gör det. Men det är faktiskt rätt många som tycker att sossarna är bättre än alla andra.

Citat:

MP styr inte landet. Dom ingår i en koalition som styr landet. Och dom dikterar inte migrationspolitiken själva. Om du tycker det väller in nu, så är det inget mot vad det skulle göra om MP fick som dom ville.

Citat:

Sverige är mer demokratiskt än USA.
Citera
2020-11-08, 14:36
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
99% av befolkningen vet ju att han är desperat och påstår saker utan bevis.
Vi får hoppas att allt går upp till supreme court där han har majoritet så får han sig en riktig knäpp på näsan.
Därför blir det inga större konsekvenser.
"Att ett av dom minsta partierna som knappast representerar majoriteten styr landet"
På vilket sätt skulle valsystemet justeras utifrån det du skrev ovan?

Tvärtom så vet 99% att demokraterna fuskade massivt. Snart kommer det vara 100% som vet.
Trump har 4 år till "in the bag"
https://twitter.com/i/status/1325125515313770499
Citera
2020-11-08, 14:41
Medlem
Det är möjligt, skulle inte förvåna mig då många SDare gillar Trump.
Men valfusk är normalt i "demokratiska" val. Det finns med andra ord ingen riktig demokrati idag, allt är bara en chimär.
Fusk förekommer, det har alltid förekommit och kommer alltid förekomma.
Citera
2020-11-08, 14:41
Medlem
SoCos avatar
Sverige hade omfattande valfusk förra valet och nästa val kommer vara ännu värre, det är sossar som räknar rösterna glöm inte det.
Citera
2020-11-08, 14:44
Medlem
staticages avatar
Trollfabriken på Sveavägen 68 vaknade till på en gång.
Svettigt?
Citera
2020-11-08, 14:49
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Tvärtom så vet 99% att demokraterna fuskade massivt. Snart kommer det vara 100% som vet.
Trump har 4 år till "in the bag"
https://twitter.com/i/status/1325125515313770499
Det där är ju sådan information som sprids på nätet bara och som vissa tror på.
Supreme court kommer inte att få ta del av några bevis.
Det är klart att det finns valfusk och att det har blivit fel. Det har alltid varit så och kommer alltid att vara så. Oundvikligt. Det kommer säkert också att bevisas.
Men fusken och felen kommer att vara av så ringa omfattning att de inte spelar någon roll alls.
Det kommer den republikanska domstolens utslag att bli.
Skall vi slå vad?
Jag slår vad om en krona att Biden blir president i januari genom att sväras in.
Du tror att Trump är kvar.
En spänn.
Så sparar jag detta vad och återkommer när vi fått svaret.
OK?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in