2020-11-08, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Det finns flera teorier om var fusket begåtts. Enligt mig är den troligaste genom mjukvaran de kallar SCORECARD. Men troligtvis har man inte kunnat bevisa något starkt nog med tanke på att HD inte yttrat sig.

För mig känns det inte troligt att Biden skulle vinna över Trump utan ett omfattande fusk. Vidare att Biden skulle vinna över Bernie Sanders känns lika otroligt. Bernie skulle bli problematiskt att kontrollera.

Demokraterna har hållt ett löfte - att de ska vinna valet oavsett vilka medel de tvingas använda. Deras nästa löfte är att säkerställa att demokraterna aldrig mer ska riskera att förlora posten.

Kriget mot Kina är nu ett faktum, frågan är bara NÄR och under vilka premisser.
Krig mot Iran först. Krig mot Kina kostar för mycket.
2020-11-08, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Enormt många samtidigt när Biden knappt vinner?

Valfusk eller ej, problemet är snarare hatkampanjer mot Trump.
ALLA medier utom Fox har frenetiskt hetsat mot Trump. Var det relevant för valutgången?

Absolut! Tänk att konsumenter blir konstant bombarderade av reklam för en viss produkt i 4 år. Kommer de att påverkas av reklamkampanjen? Frågan är retorisk.

Big Tech (Twitter, Facebook, Google, Apple), alla medier utom Fox är okritiskt på Dems sida. CNN:s Anderson Cooper drar sig inte för att kalla presidenten obese turtle och diverse celebriteter (of color) talar ut hur de ogillar vita samt att alla som har röstat på Trump är rasister.

Dems är hycklare av gigantiska mått. De senaste 4 årens hat har kommit från vänstern, och BLM:s och Antifas intåg var det ultimata beviset.
Har någon sett Dems ta avstånd från BLM och Antifa?

Valet 2020 var den största påverkanskampanjen genom tiderna. Givetvis utan rysk inblandning bara för att "rätt" gubbe vann.

Ja hyckleri är det. Folk är rasister och sexister etc i samma andetag som de anklagar andra för vara det.

Nu står trump och hans följare för mkt hyckleri med ska sägas. Världen är helt enkelt väldigt präglad av hyckleri. Man anpassar argumenten efter agendan bara. Ingen eller väldigt få står för argumenten egentligen. För så fort det inte passar så vill de inte kännas vid sina egna argument. Att människan är så emotionell korkad samtidigt som vi har ett så teknologisk avancerat samhälle är skrämmande.

Ja msm och big tech är dem som har makten oavsett vem som är president, och de har utan tvekan en politisk agenda. Internet har till skillnad ifrån många tror gjort det enklare att förtrycka åsikter och föra en mer effektiv propaganda.

Msm bör vara 100% objektiv och vara rapportera eller stängas ner. De ska aldrig ta ställning.
Senast redigerad av Hew18 2020-11-08 kl. 13:23.
2020-11-08, 13:17
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Även om det inte har förekommit valfusk så har kampanjen varit långt ifrån rättvis. Alla medier utom FOX har varit 100% bias mot Trump. Big-teck har censurerat allt och alla som har kampanjat för Trump. De har även dolt all information om Bidens korruption. Det var därför så många demokrater googlade "how can a change my vote?".

Jag har länge vetat att USA är en oligark, men nu står det ännu mer klart. Du kan inte vinna ett val om du inte har MSM och big-teck bakom dig. Har du dem bakom dig kan du vinna hur enkelt som helst. Till och med en dement korrumperad politiker som inte har uträttat någonting under 47 år lyckades vinna.

Om vi utgår ifrån att alla rösterna stämmer, betyder det att USA är totalt splittrat. Trump och Biden är ju två helt olika typer av politiker. Det kommer att bli konflikter i USA i framtiden.

Undertecknas helt klart.
Jag inväntar all data och kollar vad andra hittar och ser hur stor jag tycker att anomaliteterna är sist och slutligen, men denna punkt om medias partiskhet är den absolut värsta.
Det i sig gör att ingen på andra sidan har något som helst förtroende för medierna, när media pressade den ena antydningen efter den andra om Trump, utan att ens orka bry sig om faktumet att han inte startade nya krig eller aktiverade USA kraftigt i nya konflikter, som precis var enda en av hans föregångare tillbaka till Carter gjort, samt att han fick nya avtal till stånd i Mellanöstern och media svepte över värlsnyheter som notiser. Ekonomin var i hög acceleration fram till Coronan, och där tyckte Demokraterna till först att Trump var hetsig då han började stoppa flyg från vissa regioner.
Fängelsereformerna är en annan sak jag knappt vet något om själv, då ingen orkade aktivt rapportera om det. Mera fokus var det på att han diskuterade med Kardashian i detta fall.

Mera fokus har det varit på Trumps twitter än vad han jobbat med. Golfandet var det tydligen också mycket viktigt att raportera om i större detalj än positiva politiska eller ekonomiska resultat.

Medierna får acceptera att förtroendet för dem försvinner, om de inte ens lite orkar se på vilka fördelar det finns och vad olika grupper anser om olika politiska beslut, istället för att köra igenom sina egna åsikter och säga vad folk skall tycka och tänka.
Inget egentligt intresse att rapportera har journalisternat visat nu, bara att hetsa. De låter sina känslor styra framom allt.
Och utanför twitter verkar inte många av dem leva.
2020-11-08, 13:18
Medlem
Biden har slagit rekord i att få flest avlidna människor att rösta på honom.
2020-11-08, 13:19
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Om man nu skulle ha använt H&S för att manipulera resultaten i vissa vågmästarstater, varför har man inte lagt sig över marginalen för omräkning?
2020-11-08, 13:23
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Jag har mycket svårt att tro att Trump gick in i detta valet med inställningen "vi får se hur det går".

Haha. Touché. Du gör en mycket bra poäng.
2020-11-08, 13:24
Medlem
Clumpeklosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Nästan alla invändningar Trumpkampanjen försökt driva har redan avslagits av domare och rättsväsenden.

Dream on!

https://www.youtube.com/watch?v=FhSy-6VqIww
2020-11-08, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Nej, lite längre än så är det. Dock är jag absolut inte jätteduktig inom ämnet. Precis som typ alla andra härinne. Jag vet i alla fall grunderna och har läst på om det lite extra de senaste dagarna.

Det är inte tillämpligt här.

Mer än så, det kan inte användas som ett bevis.

Konstigt att man använder den för att hitta valfusk i andra länder men i just USA gäller inte matematiska lagar? Du tror att den inte är tillämplig eftersom du läst det i media som nu börjar få panik på riktigt.
2020-11-08, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Du kan ha en poäng med att väldigt många avskyr Trump. Frågan är, vad har han egentligen gjort för fel att få det hatet (Han var mer populär än Hillary är väl anledningen). Samma dag han tillträdde så var det våld och kaos och alla prata om riksrätt. Vänstern och media har kört stenhårt på att Trump är djävulen själv, så det är inte konstigt att folk avskyr han, för de har ingen aning om vad han igentligen har presterat.

Det som verkligen gör mig frågande om valet verkligen gått rätt till är följande :

Demokratiska och Republikanska valobservatörer fick inte kontrollera räkningen , utan fick stå flera meter ifrån på "säkert" avstånd

Demokraternas har drivit riktigt tunga kampanjer mot Trump (Ryssland och Steele dossier som Hillary låg bakom BEVISAT) Ukraina och Riksrätten. Allt har bara varit en ren och skär smutskastningskampanj av demokraterna. Medias "voter suppression" taktik i valundersökningarna.

Hade demokraterna inte kört sina kampanjer skulle jag nog ta mig en funderare men ändå säga att valet kanske var legitimt med en hel del avvikelser som eventuellt bör kollas upp. Men inga varningsklockor skulle ha ringt direkt.

Men eftersom demokraterna har ljugit sig blåa i fyra år så tror jag inte ett smack på att valet har gått korrekt till. Att tro något annat, ja då är man antingen naiv eller så bryr man sig inte för hellre Hitler som president än Trump enligt Vänstern och Demokraterna.

Och jag tror tyvärr att det är det sistnämnda, man bryr sig helt enkelt inte om det förekommit valfusk, eller om Hillary & Bidén är korrupta. Så länge Trump försvinner och någon annan tar över så kommer vänstern och demokraterna vara glada.

Ja det är en kupp mot Trump som pågått sedan dag 1 när han tillträdde men allt har väl varit på lagligt sätt antar jag
2020-11-08, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Om man nu skulle ha använt H&S för att manipulera resultaten i vissa vågmästarstater, varför har man inte lagt sig över marginalen för omräkning?

Också en bra fråga.
2020-11-08, 13:39
Medlem
apelsindanss avatar
Saker händer och det är väldigt spännande att följa.
https://twitter.com/i/status/1325125515313770499
https://www.militarytimes.com/news/election-2020/2020/11/02/national-guard-election-day-update-more-than-3000-troops-active-in-14-states/

MSM kommer ju få stroke när allt detta förr eller senare måste komma ut.
Hur i helvete ska de rädda situationen sen om Trump blir omvald? Så mycket som de ljugit och undanhållit.
2020-11-08, 13:47
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Konstigt att man använder den för att hitta valfusk i andra länder men i just USA gäller inte matematiska lagar? Du tror att den inte är tillämplig eftersom du läst det i media som nu börjar få panik på riktigt.

Du måste ju förstå att Benfords lag inte är tillämplig på det amerikanska presidentvalet nu utan bara när val hålls i otäcka länder som Iran eller när ”fel” kandidat vinner enligt MSM. Egentligen inte det heller längre enligt wikipedia som efter den 3 november ändrat texten och numer pekar ut Benfords lag som en oerhört suspekt metod för att avslöja valfusk. Så är det sörru.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in