Citat:
Ursprungligen postat av
Sandalji
Även om det inte har förekommit valfusk så har kampanjen varit långt ifrån rättvis. Alla medier utom FOX har varit 100% bias mot Trump. Big-teck har censurerat allt och alla som har kampanjat för Trump. De har även dolt all information om Bidens korruption. Det var därför så många demokrater googlade "how can a change my vote?".
Jag har länge vetat att USA är en oligark, men nu står det ännu mer klart. Du kan inte vinna ett val om du inte har MSM och big-teck bakom dig. Har du dem bakom dig kan du vinna hur enkelt som helst. Till och med en dement korrumperad politiker som inte har uträttat någonting under 47 år lyckades vinna.
Om vi utgår ifrån att alla rösterna stämmer, betyder det att USA är totalt splittrat. Trump och Biden är ju två helt olika typer av politiker. Det kommer att bli konflikter i USA i framtiden.
Undertecknas helt klart.
Jag inväntar all data och kollar vad andra hittar och ser hur stor jag tycker att anomaliteterna är sist och slutligen, men denna punkt om medias partiskhet är den absolut värsta.
Det i sig gör att ingen på andra sidan har något som helst förtroende för medierna, när media pressade den ena antydningen efter den andra om Trump, utan att ens orka bry sig om faktumet att han inte startade nya krig eller aktiverade USA kraftigt i nya konflikter, som precis var enda en av hans föregångare tillbaka till Carter gjort, samt att han fick nya avtal till stånd i Mellanöstern och media svepte över värlsnyheter som notiser. Ekonomin var i hög acceleration fram till Coronan, och där tyckte Demokraterna till först att Trump var hetsig då han började stoppa flyg från vissa regioner.
Fängelsereformerna är en annan sak jag knappt vet något om själv, då ingen orkade aktivt rapportera om det. Mera fokus var det på att han diskuterade med Kardashian i detta fall.
Mera fokus har det varit på Trumps twitter än vad han jobbat med. Golfandet var det tydligen också mycket viktigt att raportera om i större detalj än positiva politiska eller ekonomiska resultat.
Medierna får acceptera att förtroendet för dem försvinner, om de inte ens lite orkar se på vilka fördelar det finns och vad olika grupper anser om olika politiska beslut, istället för att köra igenom sina egna åsikter och säga vad folk skall tycka och tänka.
Inget egentligt intresse att rapportera har journalisternat visat nu, bara att hetsa. De låter sina känslor styra framom allt.
Och utanför twitter verkar inte många av dem leva.