Citat:
Ursprungligen postat av
Stig-Britt
Jag har hört detta resonemang flera gånger och jag köper det inte som grund för valfusk. Det är ett exceptionellt läge med covid-19 och det är enormt många som hatar Trump och vill få bort honom. Det vet Trump-lägret och de försöker då ännu hårdare ha kvar honom. Vilket alla andra vet, som ännu mer försöker få bort honom.
Detta driver upp valdeltagandet så det är inte konstigt för mig att båda kandidaterna får mer röster än vad som är historiskt vanligt eller ens förekommande.
Du kan ha en poäng med att väldigt många avskyr Trump. Frågan är, vad har han egentligen gjort för fel att få det hatet (Han var mer populär än Hillary är väl anledningen). Samma dag han tillträdde så var det våld och kaos och alla prata om riksrätt. Vänstern och media har kört stenhårt på att Trump är djävulen själv, så det är inte konstigt att folk avskyr han, för de har ingen aning om vad han igentligen har presterat.
Det som verkligen gör mig frågande om valet verkligen gått rätt till är följande :
Demokratiska och Republikanska valobservatörer fick inte kontrollera räkningen , utan fick stå flera meter ifrån på "säkert" avstånd
Demokraternas har drivit riktigt tunga kampanjer mot Trump (Ryssland och Steele dossier som Hillary låg bakom BEVISAT) Ukraina och Riksrätten. Allt har bara varit en ren och skär smutskastningskampanj av demokraterna. Medias "voter suppression" taktik i valundersökningarna.
Hade demokraterna inte kört sina kampanjer skulle jag nog ta mig en funderare men ändå säga att valet kanske var legitimt med en hel del avvikelser som eventuellt bör kollas upp. Men inga varningsklockor skulle ha ringt direkt.
Men eftersom demokraterna har ljugit sig blåa i fyra år så tror jag inte ett smack på att valet har gått korrekt till. Att tro något annat, ja då är man antingen naiv eller så bryr man sig inte för hellre Hitler som president än Trump enligt Vänstern och Demokraterna.
Och jag tror tyvärr att det är det sistnämnda, man bryr sig helt enkelt inte om det förekommit valfusk, eller om Hillary & Bidén är korrupta. Så länge Trump försvinner och någon annan tar över så kommer vänstern och demokraterna vara glada.