2020-11-08, 07:19
Medlem
RogerRogers avatar
Twitters flaggningar av Trumps tweets är ett solklart bevis på valpåverkan, allra minst. Om man älskar Sovjet och liknande diktaturer måste man bara beundra formuleringen som ersätter Trumps tweets: Det råder delade meningar om innehållet i denna tweet.
Senast redigerad av RogerRoger 2020-11-08 kl. 07:22.
2020-11-08, 07:31
Medlem
pertinaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Jag vill att du ska börja lita samhällets funktioner och sluta lita på notoriska lögnare och konspirationsteorier, kortfattat. Helst av allt skulle jag vilja att du lärde dig källkritik, men det förstnämnda är en ok genväg.
Men massmedia är bevisligen lögnare. Varför skulle jag lita på dem nånsin igen?
2020-11-08, 07:38
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Detta är ett fenomen som kan ha naturliga förklaringar av att mängden ballots som skickades ut var överdrivet i rädsla att inte klara av att köra över 'Amerikanska folket' och deras kärlek till Trump som folklig president.

Det innebar i klartext att Demokratpartiets radikala sektor skickade ut fler färdigifyllda ballots än nödvändigt för att säkra så att åtminstone alla som någonsin varit eller är registrerade (och kanske lite Republikanska äldre som inte kan läsa eller förstå text så bra längre) fick minst en.

En anonym källa djupt inne (och förmodligen nära toppen) i Demokratpartier avslöjar:
"the volunteers who helped make sure every voice was heard through registering voters, phone banking, texting and writing postcards".

Gör man så blir det extra 'röster' av olika anledningar, skumma eller naturliga, som skevar rösträkningsarbetet lite. Men ett bra lagligt rösträkningsarbete utan fusk kan sortera bort överflödiga röstsedlar. Det är dock inte lätt att göra det om endast signaturer skall jämföras, därför används datorläsning för identifiering förmodligen. Funkar detta så är det all-right. Funkar det inte så bra så blir det fog för rättsprocesser, vilket Demokratpartier inte alls vill ha.

Någon ful fisk (läs fientlig mot Amerikanska staten) skulle potentiellt kunnat använda alla dessa extra röstsedlar och låta dem gå med i räkningen, vilket inte är bra för varken Reps eller Dems (att vinna räcker inte, det måste ha gått rätt till också).

Tack, bra info, men kan du också försöka svara på frågan?
2020-11-08, 07:40
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Vittnesmål och bekännelse från hästens (röstfuskarens) mun. "Jag erkänner att jag röstade på Biden därför att jag hatar Trump och allt han står för. Pösigheten och självgodheten hos karljäveln är värst Sen kommer rasismen följt av klimatförnekelsen. Allt sammantaget luktar skit".

Men detta är ju inte röstfusk? Jag bad alltså om exempel på bevis som hade fått dig att tänka "oj, det har faktiskt fuskats"!
2020-11-08, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsEinar
Med risk för att detta har nämnts redan: På Swebbtv så redogör man för hur röstningen stängdes ner i ett par timmar i Michigan, för att sedan påbörjas igen. Saken var bara den att när rösträkningen påbörjades igen så hade helt plötsligt Biden fått 140000 röster! Utan att Trump hade fått 1!

Finns skärmdump på det här https://youtu.be/D6_hnIi7o7c?t=1557

Solklart valfusk.. Jag menar man måste ju vara dummare än tåget. Som någon annan skrev så påminde det mig om Svenska valet 2018 när SD accelerade kraftigt sen helt plötsligt så slutade dom accelera mer eller mindre helt medans alla andra partier fortsatte accelerera. Lite märkligt tycker man, man räknar väl rösterna så som dom kommer in? Här verkar det som att man redan har bestämt sig på förhand

Hur menar du att det skulle gått till då? Du menar att demokraterna (i USA) och typ Socialdemokraterna (i Sverige) sitter där och ser på valresultatet att ajajaj det här går åt fel håll... låt oss i sista sekund manipulera siffrorna så vi vinner!

Om de hade den makten och inflytande över rösträkningen, tror du inte att de då skulle kunna få vinsten att se lite mer naturlig ut?

Tycker du på fullaste allvar att det är rimligare att
A, demokraterna på några TIMMAR lurar hela valsystemet med oberoende valobservatörer och tusentals valarbetare och rösträknare i någon slags sista minuten räd och vinner valet

Eller att

B, valsiffrorna uppdaterades med tex ett county där Biden hade väldigt stort stöd eller med poströster som han av naturliga skäl dominerade i (eftersom trumpsupportrar blivit tillsagda att inte använda)

EDIT: eller C, som en snabb googling visar, att de helt enkelt råkat rapporter fel siffror och korrigerade detta: https://www.factcheck.org/2020/11/clerical-error-prompts-unfounded-claims-about-michigan-results/
Senast redigerad av gakka 2020-11-08 kl. 07:45. Anledning: Fel ord
2020-11-08, 07:46
Medlem
staticages avatar
https://m.imdb.com/title/tt9346948/

Inressant film från 2019 om valsystemet i USA om fuskandet och hot mot väLjare.
Dock inte ur ett republikanskt perspektiv.

Men det ger en inblick i hur det kan och går till vid val i USA.
2020-11-08, 07:48
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Tack, bra info, men kan du också försöka svara på frågan?
Nej, eftersom jag inte har insyn i Demokratpartiets rösträkning.

Det har inte Amerikanska folket heller tydligen, vilket är kärnan i problemet med att bevisa eller motbevisa eventuellt röstfuskande.

De statistiska avvikelserna, och de små marginaler som fanns innan enorma spikar i statistiken uppkom, gör dock att vidare utredning är befogad.

Huruvida det är rimligt att göra sådana utredningar inom rimlig tid ( som exempel: över två år är ju inte rimligt rent valtekniskt och nationalsäkerhetsmässigt ).
2020-11-08, 07:53
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Men detta är ju inte röstfusk? Jag bad alltså om exempel på bevis som hade fått dig att tänka "oj, det har faktiskt fuskats"!

Detta är en bevistråd. Genomgårende i tråden har jag efterlyst bevis. Hittills har jag inte sett nåt som skulle hålla i domstol. Ni kallar röstfuskarna för konspiratörer. Det enda ni själva kan prestera i bevisväg är mödosamt ihopkokade teorier. 8 000 000 i ett inlägg - 9000 i ett annat. Så där håller det på. En hysteri - ja, en desperation kan anas över att ha blivit av med en regelrätt skitstövel till president. Hade han inte ljugit så fort han öppnat käften hade han nog suttit kvar.

Jag kan ge er att Biden har haft god hjälp av världens största coronakris och en del andra tillfälligheter i tiden. Men de kriserna har ju Trump själv ställt till genom ren inkompetens. Hans valförlust är självförvållad och välförtjänt. Som man sår får man skörda.
Senast redigerad av Starback 2020-11-08 kl. 08:00.
2020-11-08, 07:56
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Detta är en bevistråd. Genomgårende i tråden har jag efterlyst bevis. Hittills har jag inte sett nåt som skulle hålla i domstol. Ni kallar röstfuskarna för konspiratörer. Det enda ni själva kan prestera i bevisväg är mödosamt ihopkokade teorier. 8 000 000 i ett inlägg - 9000 i ett annat. Så där håller det på. En hysteri - ja, en desperation kan anas över att ha blivit av med en regelrätt skitstövel till president.

Jag kan ge er att Biden har haft god hjälp av världens största coronakris och en del andra tillfälligheter i tiden. Men de kriserna har ju Trump själv ställt till genom ren inkompetens. Hans valförlust är självförvållad och välförtjänt.

Jag förstår vad du säger, men jag ber dig ge ett (hypotetiskt) exempel på bevis där du hade tänkt "oj, det har faktiskt fuskats."
2020-11-08, 08:02
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Jag förstår vad du säger, men jag ber dig ge ett (hypotetiskt) exempel på bevis där du hade tänkt "oj, det har faktiskt fuskats."

Än en gång. Jag vill höra det från hästens mun.
2020-11-08, 08:03
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Än en gång. Jag vill höra det från hästens mun.

Jag förstår inte vad du menar. Vill du att någon ska säga "jag har valfuskat" på video?
2020-11-08, 08:04
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pertinacious
Men massmedia är bevisligen lögnare. Varför skulle jag lita på dem nånsin igen?
”Bevisligen”? Vilka bevis är det du tänker på?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in