2020-11-03, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdEyeRapist
Den skivan gillade jag som fan men glömde bort att lägga till den i listan över det årets släpp, så tack och getabock för påminnaren.

Bäst från Ryssland är f.ö Pseudogod.

Justja Psedugod hade jag helt glömt. De är ju faktiskt bra.

Skivan jag menar är från 2018, så du kanske syftar på Юдоль скорби som är från i år och som jag inte hört. Jag har förståelse för att man lätt blandar ihop Юдоль скорби och Песни смерти
Citera
2020-11-03, 20:29
Medlem
ThirdEyeRapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Justja Psedugod hade jag helt glömt. De är ju faktiskt bra.

Skivan jag menar är från 2018, så du kanske syftar på Юдоль скорби som är från i år och som jag inte hört. Jag har förståelse för att man lätt blandar ihop Юдоль скорби och Песни смерти
Det var skivan från 2018 jag syftade på. Ska kolla in den från i år också.

NP: Cultes des Ghoules - Idylls of the Chosen Damned

Dessa polacker har bara släppt bra skivor men Henbane är den jag återkommer till mest. Fantastisk rakt igenom!
Citera
2020-11-04, 00:35
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Det Georgiska DSBM-bandet Psychonaut 4 har släppt en ny skiva. Ska erkänna och säga att jag är inte jätteförtjust i det här bandet. Men "rolig" sak var att de gjort en cover Silcencers Sterile Nails and Thunderbowels. Tycker dock att originalet är bättre.
https://www.youtube.com/watch?v=60Zk7uENtKc
Citera
2020-11-04, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Rysk Black Metal är skit men Песни см"]ерти av bandet Путь (jag tror att de på människospråk heter Put) har ett omslag jag tyckte var rätt styggt och är kanske det första bra man hört från Ryssland?

Put är helt ok, men "det första bra man hört från Ryssland"? Banden som tillhör Blazebirth Hall och Der Schwarze Tod har gått dig helt förbi eller?
Citera
2020-11-04, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Put är helt ok, men "det första bra man hört från Ryssland"? Banden som tillhör Blazebirth Hall och Der Schwarze Tod har gått dig helt förbi eller?

Gjorde ett halvdant försök att gräva ner mig i de östeuropeiska banden för nåt år sedan och Ryssland är riktigt svagt alltså. Forest och Branikald ska väl ha viss heder för att de lyckas göra nån tillstymmelse till elak NS-musik och inte det vattniga veka skitet man är van vid från dessa band (Läs: M8l8th för att ta ett ryskt exempel), men särskilt spännande är det inte.

Ryssland borde vara en skattkista av rå hatisk Black Metal men det käns så omedvetet pajigt ofta.

NP: Graveland - The Celtic Winter
Citera
2020-11-04, 22:13
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Det Georgiska DSBM-bandet Psychonaut 4 har släppt en ny skiva. Ska erkänna och säga att jag är inte jätteförtjust i det här bandet. Men "rolig" sak var att de gjort en cover Silcencers Sterile Nails and Thunderbowels. Tycker dock att originalet är bättre.
https://www.youtube.com/watch?v=60Zk7uENtKc

Horribel cover.. Grejen med band som Silencer är att det krävs mycket för att kunna mäta sig med originalet.

EDIT: Varför har Talheim Records ett konto på Tiktok?
Citera
2020-11-04, 22:55
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Adolfkvlt är också bra ryskt band.
Citera
2020-11-05, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Adolfkvlt är också bra ryskt band.

De är helt ok, men ska man vara petig är det mer av ett ukrainskt band eftersom alla medlemmar bor där.

Förutom skivbolagen jag nämnde tidigare, och de band som är signade där, vill jag slå ett slag för de ryska banden Old Wainds och Velimor. Gillar man inte dessa har man fan dålig smak.
Citera
2020-11-05, 22:52
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Tar åter upp denna klassiker. Äckligt jävla bra. Trumljudet är fantastiskt. Synd att vinylen har så fult jävla omslag, hur fan tänkte dom?

Vinterland - Welcome My Last Chapter
https://youtu.be/NClxsm6wO6U
Citera
2020-11-07, 11:51
Medlem
Lastonwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofdrykkja
Tar åter upp denna klassiker. Äckligt jävla bra. Trumljudet är fantastiskt. Synd att vinylen har så fult jävla omslag, hur fan tänkte dom?

Vinterland - Welcome My Last Chapter
https://youtu.be/NClxsm6wO6U

Ja visst är den fantastisk. Även om det görs mycket riktigt bra black metal idag så görs det mig veterligen inte på det här sättet. Melodisk black metal idag känns liksom helt intetsägande, men här är helt fantastiska melodier som verkligen bidrar till känslan.
Citera
2020-11-07, 18:50
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastonwe
Ja visst är den fantastisk. Även om det görs mycket riktigt bra black metal idag så görs det mig veterligen inte på det här sättet. Melodisk black metal idag känns liksom helt intetsägande, men här är helt fantastiska melodier som verkligen bidrar till känslan.

Ny Melodisk Black känns bara så jävla tråkig. Mycket av ny BM låter överlag rätt så trist med några undantag. Bandet som jag fäst mig vid senaste tiden är Third Eye Rapists. Fullkomligt fantastiskt. De lyckas verkligen framhäva de känslor inom mig som jag anser Black Metal handlar om. Finns ju många band som bara har lite sataniska texter och lite "coola riff" men inget mer än så.
Citera
2020-11-07, 22:58
Medlem
Glantons avatar
Lamp of Murmuur från Portland har verkligen hittat en nerv att hamra på. Snygg men ändå ganska rå black som tål flera genomlyssningar.
Länk till den svinbra demon ”The burning spears of crimson agony” ligger nedan.

https://m.youtube.com/watch?v=3vuFCdmJgBk

Ny fullängdare släppt nyligen också. Inte lyssnat på den lika mycket men det jag hört än så länge är kukbra.

https://m.youtube.com/watch?v=UsKAa6hp7ZA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in