Citat:
Ursprungligen postat av
Pung
Så då kommer min fråga igen.
1. Kan Biden verkligen ha fått ALLA poströster (vilket han fick enligt hacket)?
2. Enligt din förklaring borde alla andra stater, som räknat poströsterna FÖRE valdagen, ha börjat med ett hack för Biden. Varför gjorde de inte det?
3. Det finns massor av stater som räknade poströsterna efter vallokalsrösterna, ändå fortsatte kurvorna följa en förutsägbar väg ÄVEN när man gick över till poströsterna. Men JUST de sista staterna, när det blev avgörande, JUST DÅ började poströsterna avvika så ofantligt från tidigare räknade röster. Varför det?
1. Nej, Biden fick inte 100% av poströsterna, men i Arizona, Georgia och Pennsylvania fick Biden konsekvent 65-85% vid varje räknad bitch av röster som publicerades vilket gjorde att han stadigt knappade in på Trumps försprång och till slut gick om. En annan orsak till den stora Biden-majoriteten bland poströsterna kan vara de utlandsstationerade militärerna. Normalt borde de tillfalla den republikanska kandidaten, men Trump har gjort dem så ”pissed off” genom att håna krigsveteraner, överge de med USA allierade kurderna samt att inte på något sätt agera mot Ryssland när det framkom att Ryssland enligt uppgift ekonomiskt belönade talibanerna för varje dödad amerikansk soldat att de trots att de normalt sett är republikaner i stor mängd valt att rösta på vem som helst utom Trump.
2. De delstater som räknade poströsterna i förväg borde helt klart ha haft motsatt utveckling om man följer den från början. Nu har jag själv ingen aning om hur det såg ut eftersom jag inte började titta på resultaten förrän på dagen efter valdagen här i Sverige och då ingick ju både poströsterna och många av vallokalsrösterna i siffrorna som var tillgängliga.
3. Jag tror nog att det såg likadant ut överallt, men fokus ligger naturligtvis på swing states. Om resultatet redan är klart för den ena kandidaten väldigt tidigt så har i varje fall inte jag brytt mig om att följa om Biden har gått från 30% av rösterna i någon delstat till 31 eller 32% i takt med att poströsterna räknats. Men om det som i Pennsylvania handlar om en fight på tiondelar av procent vem som ska ta hem spelet så blir ju intresset och fokuset så mycket större