2020-11-07, 21:55
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Vad är det här för foliehattstråd? Trump förlorade och ingenting tyder på att det berodde på fusk. Gå vidare.

Citat:
Ursprungligen postat av Dembotronen-2.0
Exakt så - det här är dårarnas idiotråd nummer 1!!!
Ja, verkligen. Här är alla vakna och inga får inte. Och inte vänstervridna eller politiskt korrekta. Här florerar outbildade internetkrigare tillika självutnämnda experter som tror på allt som serveras. Inga sovande NPCer här inte.
Medlem
freeriderXIIs avatar
Matt Braynard, Executive Director of Look Ahead America. Former Data Chief and Strategist for Trump for President. matt@braynard.com. säger sig ha tillgång till data från 7 nyckeldelstater

Citat:

Matt Braynard
@MattBraynard
· Nov 5
So here's the problem I have at the moment:

I have, at my finger tips, the data for everyone in seven key states who requested an absentee ballot or voted early. AZ, GA, MI, NC, NV, PA, WI.

I also have the ability to run this against the Social Security Death Index and 1/4

Citat:
Matt Braynard
@MattBraynard
·
1h
The only thing that matters right now are two things: death certificates and affidavits.

That’s death certificates for people marked as having voted, and affidavits from people who say they didn’t vote but were marked as such. 1/6

Hoppas han är seriös i sitt undersökande.
Medlem
fittas avatar
https://news.bloomberglaw.com/privacy-and-data-security/chinese-technology-in-voting-machines-seen-as-emerging-threat

Smart att låta Kineserna styra valräkningsmaskinen.
2020-11-07, 21:56
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag gör ju det. Trots att det har förekommit lite valfusk, så är det bara fåtal tusen röster.
Varför sitter du här och läser istället för att titta på vad som konstateras?
https://www.youtube.com/watch?v=XLFr7dZaiXo&t=39s&ab_channel=LBC
2020-11-07, 21:56
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Nej. Jag tror så här.

HD kommer hitta valfusk, på fåtal poströster.

Sedan blir det inget mer.

Ungefär så.

Elefanten i rummet är valdeltagandet i Wisconsin som är på nästan 90% vilket är någon som tom clownländer som Sverige aldrig kommer upp till. Kanske CIA har utvecklat någon ny kemikalie som de hällt ut i sjöarna så plötsligt nästan alla känner för att gå ut och rösta.

Folk kommer börja dyka ner i siffrorna kommer de hitta massivist med konstigheter.

Spelar ingen roll eftersom HD kommer inte göra någon, men befolkningen vet.
2020-11-07, 21:58
Medlem
Läthers avatar
Citat:
Jag gör ju det. Trots att det har förekommit lite valfusk, så är det bara fåtal tusen röster.

Precis. Tror folk verkligen att det är så många röster att det påverkar resultatet? Själv är jag skeptisk. Men vi får väl se vilka bevis som läggs fram.
2020-11-07, 22:00
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läther
Precis. Tror folk verkligen att det är så många röster att det påverkar resultatet? Själv är jag skeptisk. Men vi får väl se vilka bevis som läggs fram.

Jag lyssnar på domstolen i USA. Dom är i Trumps händer. Säger dom nej till Trump så vet man att Trump har fel.
2020-11-07, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Så då kommer min fråga igen.

1. Kan Biden verkligen ha fått ALLA poströster (vilket han fick enligt hacket)?

2. Enligt din förklaring borde alla andra stater, som räknat poströsterna FÖRE valdagen, ha börjat med ett hack för Biden. Varför gjorde de inte det?

3. Det finns massor av stater som räknade poströsterna efter vallokalsrösterna, ändå fortsatte kurvorna följa en förutsägbar väg ÄVEN när man gick över till poströsterna. Men JUST de sista staterna, när det blev avgörande, JUST DÅ började poströsterna avvika så ofantligt från tidigare räknade röster. Varför det?

1. Nej, Biden fick inte 100% av poströsterna, men i Arizona, Georgia och Pennsylvania fick Biden konsekvent 65-85% vid varje räknad bitch av röster som publicerades vilket gjorde att han stadigt knappade in på Trumps försprång och till slut gick om. En annan orsak till den stora Biden-majoriteten bland poströsterna kan vara de utlandsstationerade militärerna. Normalt borde de tillfalla den republikanska kandidaten, men Trump har gjort dem så ”pissed off” genom att håna krigsveteraner, överge de med USA allierade kurderna samt att inte på något sätt agera mot Ryssland när det framkom att Ryssland enligt uppgift ekonomiskt belönade talibanerna för varje dödad amerikansk soldat att de trots att de normalt sett är republikaner i stor mängd valt att rösta på vem som helst utom Trump.

2. De delstater som räknade poströsterna i förväg borde helt klart ha haft motsatt utveckling om man följer den från början. Nu har jag själv ingen aning om hur det såg ut eftersom jag inte började titta på resultaten förrän på dagen efter valdagen här i Sverige och då ingick ju både poströsterna och många av vallokalsrösterna i siffrorna som var tillgängliga.

3. Jag tror nog att det såg likadant ut överallt, men fokus ligger naturligtvis på swing states. Om resultatet redan är klart för den ena kandidaten väldigt tidigt så har i varje fall inte jag brytt mig om att följa om Biden har gått från 30% av rösterna i någon delstat till 31 eller 32% i takt med att poströsterna räknats. Men om det som i Pennsylvania handlar om en fight på tiondelar av procent vem som ska ta hem spelet så blir ju intresset och fokuset så mycket större
2020-11-07, 22:09
Medlem
Zloths avatar
Alldeles för många Trumpsupportrar vet att någonting inte står rätt till vid det här laget.

Vågar HD böja sig för demokraterna nu?
2020-11-07, 22:10
Medlem
Odagans avatar
Har inte bemödat mig att läsa hela tråden, så detta har förmodligen länkats till tidigare.
Vad säger sleepy Joe här?https://www.youtube.com/watch?v=D6_hnIi7o7c
2020-11-07, 22:10
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Jag läste vad du skrev. Detta är en helt annan fråga än röstfusk. WSJ ger en bra förklaring på detta off topic-ärende:

https://www.wsj.com/articles/how-do-states-verify-signatures-on-mail-in-ballots-11603738216

Nu känns det inte alls som du antingen registrerar vad jag skriver eller om du inte vill bry dig.
Jag kan exempelvis själv replikera mina bägge föräldrars samt alla mina syskons underskrifter, utom en. Dessutom hade jag en gång i tiden en position inom en firma där olika små skadeanmälningar gjordes ganska ofta. Då det inte alltid var så att man fick tag på en kollega i tid, eller varit tvungen att vänta så skrev jag under med deras signatur efter att ha övat ett antal gånger och förstås kontrollerat att det var ok för dem.

Om det var frågan om att jag med en endast en signatur hade rätt att lyfta pengar från ditt konto, hade du tyckt att detta system varit säkert? Tror du att vem som helst skulle behöva öva mera än 20 ggr för att replikera den tillräckligt väl?

Jag vet inte om du kollade på videon från Giulianis presskonferens, men en av poll watcherna säger väldigt tydligt att vissa rösträknare inte verkade verifiera rösterna så som de borde ha verifierats:
https://youtu.be/7H10wZ4SszM?t=2018

Har man ett tydligt ID system där personen är på plats och man kan med mycket stor sannolikhet verifiera att det är rätt person och eliminera fusk. Jag skulle inte ens våga presentera mig som min bror utan att vara mycket säker på att bli fast. Däremot skulle jag vilken dag som helst komma undan med att göra vad jag ville med hans liv, om det endast hängde på en underskrift.
Senast redigerad av Kh4n 2020-11-07 kl. 22:14.
2020-11-07, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Har inte bemödat mig att läsa hela tråden, så detta har förmodligen länkats till tidigare.
Vad säger sleepy Joe här?https://www.youtube.com/watch?v=D6_hnIi7o7c

han erkänner av misstag , men det är helt ok tycker folk

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in