2020-11-07, 20:34
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pertinacious
Och jag säger att det är du som är lurad. Framtiden lär utvisa vem som har rätt.
Du får det att låta så enkelt. Jag önskar att du hade rätt.
Men om någon månad, när allt detta är bortglömt likt Guilianis laptop som påstods tillhöra Hunter Biden, kommer du bara att kalla allt som talar emot dig och dina orchkollegor för "vänstervridet", "PK", "etablissemang", "globalism" eller annat sedvanligt argumentationsfel, så är saken biff. Med detta återvänder du sedan till din håla där du är en äkta internetsoldat aka nyttig idiot.
2020-11-07, 20:34
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Du verkar inte förstå speciellt mycket. Kanske borde läsa mer innan du skriver igen.
Detta förändrar allt. Bra och meningsfullt inlägg.
2020-11-07, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Min uppfattning är att det uppenbart förekommit valfusk.

Men det som är aningen svagt i Trump-sidans anklagelser är att det till stor del är anklagelserna är för allmänna. Jag vill inte ådra mig ilska i tråden från mina egna åsikts-bröder, och jag menar inte att anklagelserna är obefogade. Bara att anklagelserna inte skjuter mot det som förbryllat många under rösträkningen.

Det förbryllande är ju att Trump hade stor ledning och sedan gjorde Biden magiskt bara ett hack uppåt. Detta påpekades också.

Men bevisen som presenterades handlade mer om allmänna brister i valsäkerheten. Det är allmänt känt att döda personer röstar, att det inkommer vittnesmål om bortslängda röstsedlar etc. Det är liksom oundvikligt. Det går inte att ha en omröstning i byarådet utan att det fuskas. I någon mån jämnar det ut sig eftersom båda sidor har anhängare som fuskar.

Men den typen av resonemang är relevanta när det blivit väldigt jämt. Exempelvis ifall någon kandidat vunnit en stat med liten marginal, då kan oorganiserat fusk ha varit avgörande och man kan kräva en mer noggrann omräkning.

Det som hänt här är något annat. Nämligen att rösträkningen först var hyfsat okej, men sedan skedde en storskalig bluff som i ett bräde suddade ut Trumps ledning. Det är detta hack i kurvan som allmänheten är misstänksamma mot, och den märkligheten förklaras inte av allmänna vittnesmål om att vissa dubbelröstat.

Jag hade hoppats på något som angrep specifikt det.

Nu blev det lite som att anklaga någon för förskingring och visa upp tomma konton. Men sedan presentera bevis som har med tveksamma skatteavdrag att göra. Bevisen är relevanta men har inget med anklagelsen att göra.

Visst kan benägenhet att fuska i ett sammanhang påverka trovärdigheten och göra ett annat större fusk mer tänkbart. Men det är inte riktigt så heller. Vad Trump-sidan visade upp framstår som samma brister i valsystemet som varit kända länge, som alla redan känner till och som sällan har praktiskt betydelse.

Jag är öppen för att jag kan ha missat något väsentligt, men som jag uppfattar det nu har Biden-sidan inte kunnat förklara det plötsliga hacket uppåt för Biden, och Trump-sidan har inte visat något som har med just den saken att göra.

Det gör iofs att jag fortfarande misstänker fusk eftersom hacket helt enkelt tarvar en förklaring.

Förklaring... poströster räknas efter valet, demokrater har poströstat i mycket större utsträckning är republikaner.
2020-11-07, 20:38
Medlem
Haha jävla idioter. Att dom gör sån stor sak av att dom inte fick övervaka räkningen.

"Why stop our inspection if there is nothing to hide"

Gäller inte Trumps deklarationer såklart hahaha
2020-11-07, 20:38
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Så nu drar han in hela röstapparaten i konspirationsteorin också. (Om Trump är så populär som han vill ge sken av,) varför skulle Biden öht gynnas av oegentligheter i rösträkningen? Som sagt. Han urholkar bara förtroendet för samhällsfunktioner. Och kan aldrig få fel eftersom allt som går emot hans vilja och hans konspirationsteorier bara också får bli en komponent i samma konspirationsteori.

Klart han gör då han redan från början, för månader sedan, sade att skicka ut poströster till alla inom delstater som sedan endast kan maximalt verifieras med hjälp av en underskrift, är osäkert och kan leda till oegentligheter.

Jag tror inte att det finns någon som inte förstår hur lätt det är att utnyttja ett system där ingen måste personligen verifiera sig och sin röst, men dessvärre accepterades detta röstsätt för det fanns redan ett klart antagande om att detta skulle leda till demokraternas fördel.

Många skulle antagligen fullständigt strunta i om de faktiskt skulle lyckas bevisa med 100% säkerhet att det fuskats till den graden att valet kan ifrågasättas, då dessa verkligen inte ville ha Trump och skulle acceptera vilka metoder som helst för att bli av med honom från makten.
2020-11-07, 20:39
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Ingen har lagt fram några som helst BEVIS för att fusk förekommit. Alltså har fusk inte förekommit. Det sk hacket förklarades ju av poströsterna som räknades och sedan rapporterades in samtidigt.
2020-11-07, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Läs gärna kommentarerna också. Till videon.

Ja, av de jag hunnit läsa så är det 100% sådana som säger att Trump är ett geni...
2020-11-07, 20:40
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakka
Haha jävla idioter. Att dom gör sån stor sak av att dom inte fick övervaka räkningen.

"Why stop our inspection if there is nothing to hide"

Gäller inte Trumps deklarationer såklart hahaha

Trumps deklarationer rör EN (1) person.

Röstningen rör 330.000.000 personer och alla har full rätt till insyn i ett Demokratiskt samhälle.
Deklarationer är privata och rör inte andra.

Men detta bevisar bara mer och mer hur urblåsta vänstern är beklagligt nog
2020-11-07, 20:41
Medlem
Finns hur mycket som helst och mycket tas bort av twitter/youtube/FB
MSM media tänker tydligen inte gräva i detta utan alla säger att Biden vann och Trump är hemsk som säger att det fuskats.

Bidrar med en länk av många.

http://banned.video/watch?id=5fa670ea8912201ef05346d9
2020-11-07, 20:41
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youngsoulrebels
Ingen har lagt fram några som helst BEVIS för att fusk förekommit. Alltså har fusk inte förekommit. Det sk hacket förklarades ju av poströsterna som räknades och sedan rapporterades in samtidigt.

Du lurar ingen.
2020-11-07, 20:42
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Förklaring... poströster räknas efter valet, demokrater har poströstat i mycket större utsträckning är republikaner.

Nej, som jag skrivit tidigare är det inte en rimlig förklaring.

Det må nämligen vara att Bidens väljare är mer benägna att poströsta, men det är uteslutet att han skulle få ALLA poströster, vilket han fått enligt hacket i kurvan.

Om poströsterna skulle ha suddat ut Trumps ledning skulle vi också ha sett det i andra stater. Istället följde kurvorna den furutsägabara modellen och sen plötsligt när Trump såg ut att vinna då började samma saker ske samtidigt i alla kvarvarande stater. Biden tog plötsligt hem precis allt och det förklaras med poströster, men sådant mönster ses ingen annanstans.
2020-11-07, 20:42
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Min uppfattning är att det uppenbart förekommit valfusk.

Men det som är aningen svagt i Trump-sidans anklagelser är att det till stor del är anklagelserna är för allmänna. Jag vill inte ådra mig ilska i tråden från mina egna åsikts-bröder, och jag menar inte att anklagelserna är obefogade. Bara att anklagelserna inte skjuter mot det som förbryllat många under rösträkningen.

Det förbryllande är ju att Trump hade stor ledning och sedan gjorde Biden magiskt bara ett hack uppåt. Detta påpekades också.

Men bevisen som presenterades handlade mer om allmänna brister i valsäkerheten. Det är allmänt känt att döda personer röstar, att det inkommer vittnesmål om bortslängda röstsedlar etc. Det är liksom oundvikligt. Det går inte att ha en omröstning i byarådet utan att det fuskas. I någon mån jämnar det ut sig eftersom båda sidor har anhängare som fuskar.

Men den typen av resonemang är relevanta när det blivit väldigt jämt. Exempelvis ifall någon kandidat vunnit en stat med liten marginal, då kan oorganiserat fusk ha varit avgörande och man kan kräva en mer noggrann omräkning.

Det som hänt här är något annat. Nämligen att rösträkningen först var hyfsat okej, men sedan skedde en storskalig bluff som i ett bräde suddade ut Trumps ledning. Det är detta hack i kurvan som allmänheten är misstänksamma mot, och den märkligheten förklaras inte av allmänna vittnesmål om att vissa dubbelröstat.

Jag hade hoppats på något som angrep specifikt det.

Nu blev det lite som att anklaga någon för förskingring och visa upp tomma konton. Men sedan presentera bevis som har med tveksamma skatteavdrag att göra. Bevisen är relevanta men har inget med anklagelsen att göra.

Visst kan benägenhet att fuska i ett sammanhang påverka trovärdigheten och göra ett annat större fusk mer tänkbart. Men det är inte riktigt så heller. Vad Trump-sidan visade upp framstår som samma brister i valsystemet som varit kända länge, som alla redan känner till och som sällan har praktiskt betydelse.

Jag är öppen för att jag kan ha missat något väsentligt, men som jag uppfattar det nu har Biden-sidan inte kunnat förklara det plötsliga hacket uppåt för Biden, och Trump-sidan har inte visat något som har med just den saken att göra.

Det gör iofs att jag fortfarande misstänker fusk eftersom hacket helt enkelt tarvar en förklaring.

Vi får se vad Trumpkampanjen presenterar i domstol(ar). Får ta ställning till det då helt enkelt. Men ja, alla dessa småfuskgrejer, har ju ingen större relevans egentligen.

Framförallt tror jag att det handlar om att rigga röstmaskinerna på något sätt. Det sättet att fuska som ger mest value for money så att säga, med lägst risk att bli upptäckt på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in