2020-11-07, 19:38
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Vid vilken ålder fick man TBC..Det var nån spruta som uteblev för mig men jag minns inte vilken,..jag var överkänslig så jag fick inte ta..hur vet jag inte att det visste jag var överkänslig.

Tror att det gavs under gymnasietiden?!
Citera
2020-11-07, 19:39
Avslutad
[quote=KnackeredVonAnka|73531349]
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100

Tack för att du delar med dig av vad du ser inom digitalvården. Ja, fritt fall, groteskt är vad det är.

Edit: citerar hissen100, citatet är kluddigt.☺️

Tack själv! Har läst dina inlägg länge, håll modet uppe - dina inlägg följs av många tysta, är övertygad om det.

Fick in en lärare från en skola i Norrköping, vill inte gå in närmare på detta, men flera skolor i detta område har stängts p.g.a. Covid-19. Minst 3 st och två av dessa har årskurser från förskola till 6:an. Massor med lärare är sjuka och ett flertal barn.

Läraren i fråga blev hämtad i ambulans med en saturation på 84, patienten hade egen mätare och mådde ganska bra.

Detta är fullständigt bedrägligt eftersom många mår bra men avlider snabbt när saturationen störtdyker.

Min fru tjänstgör också i kväll och nästan allt handlar om covid-19. Hon skickade nyss in en gravid kvinna som från eftermiddag till nu fått kraftig hosta och 40 graders feber. Gravida sänker sitt immunförsvar p.g.a. risken för avstötning av fostret. Men hon visste inte detta.

Vården kommer att knäckas innan jul, troligtvis tidigare.
Citera
2020-11-07, 19:41
Medlem
severustheemperors avatar
Titta på när dödstalen sjönk. Jämför med solstrålningen.

Kan bli långt mycket värre nu än förra året!
6 månader till solen är tillbaka.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/belgium/

https://i2.wp.com/bengtsvillablogg.info/wp-content/uploads/2015/03/Global-solinstr%C3%A5lning-2014-tre-st%C3%A4der.jpg
Citera
2020-11-07, 19:47
Medlem
Så här som de dansar i USA det blir 100000 snittade imorgon.
Citera
2020-11-07, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Undrar vilket virus hon pratar om här:
/.../
– Man har diskuterat att det kan vara andra coronavirus, som orsakar till exempel förkylningar och som vi alla utsatts för, som ligger bakom denna korsreaktivitet och som kan förklara den T-cells-aktivitet som man sett mot viruset hos så många som 40-60 procent. Men förvånansvärt få likheter finns på genetisk nivå mellan andra coronavirus och det nya coronaviruset, som skulle kunna förklara detta scenario. Därför sökte vi efter andra virus, och hittade en trolig kandidat, säger Cecilia Söderberg-Nauclér.

Cecilia Söderberg-Nauclérs preliminära data talar för att sars-cov-2 har vissa likheter med ett annat virus, som stora delar av befolkningen redan har utsatts för, och därför är immuna mot.

– Vilket virus det rör sig om kan jag inte uttala mig om i nuläget. Men vad denna möjliga korsreaktivitet betyder i verkligheten vill vi nu studera närmare. Det jag sett hittills gör att jag tror att om vi inte hade haft den immuniteten hade epidemin kunnat utvecklats till något mycket värre, och i värsta fall resulterat i total härdsmälta, säger Cecilia Söderberg-Nauclér.
https://www.svd.se/sallan-den-vetenskapliga-diskursen-kollapsat-sa

Herpes?
Knappast Herpes eftersom det är ett DNA-virus.
Citera
2020-11-07, 19:53
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Cecilia Söderberg-Nauclérs preliminära data talar för att sars-cov-2 har vissa likheter med ett annat virus, som stora delar av befolkningen redan har utsatts för, och därför är immuna mot.

– Vilket virus det rör sig om kan jag inte uttala mig om i nuläget. Men vad denna möjliga korsreaktivitet betyder i verkligheten vill vi nu studera närmare. Det jag sett hittills gör att jag tror att om vi inte hade haft den immuniteten hade epidemin kunnat utvecklats till något mycket värre, och i värsta fall resulterat i total härdsmälta, säger Cecilia Söderberg-Nauclér.

Oj. Det hade alltså kunnat vara ännu värre.
Citera
2020-11-07, 19:59
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Knappast Herpes eftersom det är ett DNA-virus.
Hennes specialitet är cytomegalovirus.
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Oj. Det hade alltså kunnat vara ännu värre.
Vill gärna se något på det, men intressant är det.
Citera
2020-11-07, 20:02
Medlem
Citat:
Undrar vilket virus hon pratar om här:
/.../
– Man har diskuterat att det kan vara andra coronavirus, som orsakar till exempel förkylningar och som vi alla utsatts för, som ligger bakom denna korsreaktivitet och som kan förklara den T-cells-aktivitet som man sett mot viruset hos så många som 40-60 procent. Men förvånansvärt få likheter finns på genetisk nivå mellan andra coronavirus och det nya coronaviruset, som skulle kunna förklara detta scenario. Därför sökte vi efter andra virus, och hittade en trolig kandidat, säger Cecilia Söderberg-Nauclér.

Herpes?
röda hund, vattkoppor?
Citera
2020-11-07, 20:05
Medlem
Citat:
Spridningstakten kommer inte att hålla i sig.

Nej det är möjligt att viruset stöter på patrull förr eller senare. Men det gör ju också att flockimmunitet är omöjligt att nå. Om alla tar ett vaccin som ger samma eller bättre skydd än genomgången covid så får man flockimmunitet men det kommer alla länder få som inte offrade 6000 pers.
Citera
2020-11-07, 20:06
Medlem
Citat:
Hennes specialitet är cytomegalovirus.

*klipp*
Ja men jag tror inte det är Herpes hon menar, bland annat för att hon isf skulle uttalat sig mer bestämt.

Men visst, omöjligt är det inte men jag tror alltså det är mindre sannolikt.
Citera
2020-11-07, 20:07
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
röda hund, vattkoppor?
Hon får faktiskt tala ur skägget. Har man sagt A får man säga B. Det är inte meningen att vi på Flashback ska sitta som på nålar och gissa vilt, eller hur?
Citera
2020-11-07, 20:08
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ja men jag tror inte det är Herpes hon menar, bland annat för att hon isf skulle uttalat sig mer bestämt.

Men visst, omöjligt är det inte men jag tror alltså det är mindre sannolikt.
Hon kanske inte vill säga att det är herpes pga det finns risk att folk försöker skaffa det för att skydda sig mot covid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in