2020-11-07, 18:31
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Definitivt. Fördel Dems dock, President Biden flippade ju Georgia och väljarna lär vara lättmotiverade att rösta när det väl drar ihop sig.

Vi får se, Biden skall nog inte ropa "hej" ännu.

Anledningen till det var en ett program jag såg för länge sedan. Där påstods det att många jänkare har en form av "taktik-röstande". Nämligen att man röstar på tex en demokratisk prezz-kandidat, men till senat/kongress republikanskt. Så att prezz inte får det "för bra" med sina ideer.

Jag har ingen aning om det ligger något faktiskt i det.

När det är sagt, så är det just nu Biden har sin smekmånad, nu är hans möjlighet. För missar han chansen i Januari, får han det tungrott.
Medlem
RajtInIHetluftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Nu är det dags för krig i mellanöstern! Ökade bomber och mer miljöpolitik.
Ja, nu kommer ALLT bli sämre! Allt kändes så bra och stabilt... tills nu!
Du tror inte att många människor drar en suck av lättnad av att ha en USA:s ledning som lyssnar på folket, medarbetare och förnuftet!?
Det kommer bli så spännande att se Trump sjunka djupare, djupare och djupare från denna dag!
Jag tror faktiskt inte att han tänkte/trodde sig bli president 2014, men har väl gjort så gott han kunde, men inte kan man säga att han varit så smidig?
Han har säkert gjort bra saker, men det känns fantastiskt att ha en lite fastare punkt i detta stora land!
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Kommer Trump någonsin erkänna sig besegrad? Kommer hans ego tillåta det?

Jag tror inte det. Men kan tänka mig att han gör en mindre snygg sorti. Det vill säga helt sonika bara flyttar ut ur huset och struntar i allt vad ceremoniella överlämningar heter. Inte vidare gör något väsen av sig. Kanske flyttar utomlands.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Kommer Trump någonsin erkänna sig besegrad? Kommer hans ego tillåta det?
Aldrig han kommer att orera om fake elections och hävda att han är den rättmätige presidenten. Men han kommer troligen inte att få så mycket utrymme i media sen när han avgått.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Ojojoj, du har verkligen inte fattat nånting. Antirasismen, är rasism mot vita. Uttryckligen. Man driver tesen om "systemic racism" som går ut på att vita förtrycker svarta. Det är inte sant. Systemisk rasism mot färgade existerar inte. Hela antirasismen går ut på att svartmåla "vithet" och ge gräddfil till "rasifierade". Dvs särställning för färgade.

Jag är ledsen mannen, men Biden är omgiven av personer som vill driva identitetspolitik. Det kommer bli splittringar i ljusfart. Woke vänstern blir aldrig nöjda, utan kommer fortsätta driva sin agenda och har nu ännu större spelrum. Som sagt. You've been played
Blir det så kommer jag direkt ta tillbaka mitt stöd för Biden. Men å andra sidan, vad gnäller ni Trumpsupportrar om? Är det inte bara bra att vänstern i USA blir mer radikala för då kommer de ju uppenbarligen att störa ännu fler människor och återradikalisera USA, vilket på sikt kommer att leda till att fler som Trump kommer att dyka upp?
2020-11-07, 18:32
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
De säger inget eftersom det var rätt person som stod för det. Se på coronakrisen. Vi har ungefär lika många döda som USA, många länder i Europa har betydligt fler döda än USA. Vi i Europa har ett välfärssystem som gör att folk kan få en bättre ekonomisk uppbackning om de blir av med jobbet, USA har det inte. USA har massvis med fler feta och fattiga. Trots det så beskrivs det i media i USA och i västra Europa, att allt är Trumps fel. Han har förstört för alla som dött i USA. Hur många ledare i Europa har fått samma skit? Titta på vår egna statsminister, han har hyllats i media som en hjälte efter corona. Trots att vi har 10 gånger fler döda än våra grannländer.

Sedan säger de att USA är en demokrati!? Det är ett bluffval. Kina behövde bli av med Trump och det blev de. Kina vill ha svaga ledare och destabilisera.

Håller med i mycket. Tror att vi kommer att gå en orolig framtid till mötes.
Medlem
Giant Squids avatar
Trump har inte många dagar på sig att få klart den där muren han tjatat om. Biden kommer ju inte bygga en meter till utav den. Vilket fiasko.
Medlem
Så det finns 3 punkter enligt rudolph giuliani

1, Republikanska valobservatörer (60 som kommer vittna) fick inte vara med när 'mail in ballot'' räknades.

2, Flera döda har röstat, däribland Will Smiths farsa, i dom senaste 2 valen

3, Man har ändrat datum på 'mail in ballots' som kommit in för sent enligt 4 vittnen
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det faktum att Biden är lierad med Kina (Kina har bl.a. utpressat Biden) kan betraktas som att det finns ett reelt hot från främmande makt närvarande.

Ge dig nu, valet är avgjort, Trump förlorade.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Glöm det. Är du både blind och döv och inte läskunnig?
Trump har förlorat, Biden blir den nya presidentetn.

Det Trump troligen får göra i 4 år är processa och kanske skaka galler i 4 år.
Så det är allt du har att komma med?

Som sagt, fuskare och bedragare dom gömmer sig under var och varannan sten. Kryp tillbaks dit tycker jag.
Medlem
[quote=Humbug|73531045
Butthurt much? Tiden för inavlade kretiner på presidentposter är i och med detta förhoppningsvis förbi.[/QUOTE]

Jasså.. Så du tycker att en senildement och mentalt handikappad gammal marionettdocka är bättre?

Svenske professorn: Joe Biden "är ju uppenbart mentalt handikappad”

Citat:
– När det gäller Joe Biden är det mycket framträdande brister som man tycker borde ha granskats och lyfts fram i ljuset. Till exempel den ekonomiska korruption i stor skala som Biden länge har anklagats för, sade han.

Citat:
Han har blivit trovärdigt anklagad för sexuellt övergrepp och han är ju uppenbarligen, skulle jag vilja säga, mentalt handikappad. Men detta speglas inte i nyheterna, utan istället talas det om de uppenbara svagheterna hos Donald Trump.

https://www.friatider.se/svenske-professorn-joe-biden-ar-ju-uppenbart-mentalt-handikappad
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja, Giuliani borde ägna sig åt sitt beryktade runkande istället. Då gör han iallafall mindre skada än när han sprider hat och falskheter som en del riskerar att gå på.

Ja fy fan vilken stor grej det blev! Fantastiskt lyckad och intressant tråd du skapade i ämnet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in