Citat:
Ursprungligen postat av
HipToBeSquare
Min fråga är, om man ska fuska varför gör man det på ett sätt så att vem som helst kan kolla upp det?
Jag tror att det rör sig om rena troll än ett systematiskt fusk. Om man har tonvis döda som röstar och korrekt ålder är uppgiven borde det vara rena barnleken att filtrera ut dessa väljare. Alternativet är att man medvetet injecerar dessa avlidna röstare för att få folk att trigga på valfusk.
Jag tror verkligen inte att alla kan kolla upp det som man verkar kunna i Michigan. Det kostar säkert pengar att få ut den typen av data. Såg en video (har tyvärr inte länk), där en man satt och lekte med postgres databas. Han ville ha data och plockade ut det från vissa stater inför valet. Det visade sig att han på fem minuter kunde hitta tiotusentals personer som fick rösta, fast de inte kunde/fick (eller om det var det omvända).
Kort sagt, det är svårt med data och blir ofta fel.
Vilket inte är samma sak som att jag tror att det är ett systematiskt fel. Men bara att det går att hitta den här typen av händelser gör att misstron växer hos många. Så jag tycker det är skamligt hur som helst.