2020-11-07, 17:06
Medlem
https://www.breitbart.com/politics/2020/11/07/georgia-counties-using-same-software-as-michigan-counties-also-encounter-glitch/

Verkar visst vara en glitch i Georgia också.
2020-11-07, 17:06
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
CNN precis nu: Beväpnade män arresterade när dom skulle lämna fejkade röster.
https://edition.cnn.com/2020/11/07/us/pennsylvania-convention-center-arrests/index.html

CNN är fake news. Det där känns som en setup. Qanon märken i bilen? Come on... Hur dum är du.

Tro aldrig CNN. Den ägs av George Soros.
2020-11-07, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Att medier avbryter en sändning där presidenten för världens mäktigaste nation redogör för VARFÖR han misstänker valfusk, är sinnessjukt.

Känns inte som att ens folk här inne förstår riktigt hur sinnesjukt det är, vilket troligen beror på att svensk media behandlar det som något okontroversiellt, och då blir det ”normaliserat” även om man tycker det är fel.

Jag nyhetssökte på Trump + avbröt, och hittade massa nyheter om att Trump någon gång hade avbrutit en intervju (vilket händer dagligen när den intervjuade anser att ”journalisten” är oförskämd eller osaklig). Men det var tydligen det värsta som kunde hända. Men jag hittar knappt något om att media och big-tech samordnat censurerar ALLA, inklusive presidenten, som redogör över konstigheter i rösträkningen. Det enda jag hittar är SVT som ”problematiserar” lite halvljummet ”å ena sidan, å andra sidan” vilket bara ytterligare bidrar till normalisering av det SINNESSJUKA.

Det är helt enkelt fullständigt absurt att medie-bolagen inte tillåter allmänheten att höra beläggen för presidentens anklagelser. Vi får höra att Trump är knäpp, att hans anklagelser är grundlösa, att de är farliga, att de är ovärdiga.

Men varför tillåts inte allmänheten få komma till den slutsatsen själv. Även de som hejar på Biden borde rimligen inte bara nöja sig med de svaren.

Det finns något som kallas ”hoppande bevisbörda”. Det vill säga att den som anklagar visserligen måste redogöra för sina belägg. Men om det läggs fram sådana blir den anklagade svaret skyldig.

Så fungerar det i alla andra sammanhang, även i domstolar trots principen om ”bortom allt rimligt tvivel”. Om åklagaren anklagar någon för att ha brutit upp en bankvalv kan den anklagade svara att anklagelserna är grundlösa. Men om åklagaren visar sina belägg, till exempel att den anklagades fingeravtryck, finns på den kvarglömda dyrken, då måste den anklagade kunna lämna en förklaring eller anses vara överbevisad.

Hittills har vi inte fått läsa en enda förklaring till de märkligheter som skedde under rösträkningen. Istället bara det upprepas att Trumps påstående är grundlösa och det hänvisas till auktoriteter som också säger att de är grundlösa. Men det är total frånvaro om VARFÖR de är grundlösa, bara rubriker där olika Trump-hatare säger det.

Om nu Trumps anklagelser om valfusk vore så ovärdiga och farliga, varför då inte låta honom redogöra för sina belägg och förklara varför de saknar relevans. Det måste väl rädda tilltron till demokratin mer?

Ett exempel på det som fått stor spridning är en graf som visar att Trump ledde i en delstat, sedan blir det ett hack i grafen och Biden går om. Det ser ut som att man räknar flera hundra tusen röster som SAMTLIGA gått till Biden. En sådan anomali är helt omöjlig. Det kan heller inte bero på poströsträkning eftersom Biden-väljarnas tendens att oftare poströsta kan förklara att Biden fick ALLA röster. Man skulle då också se samma sak i alla delstater. Det måste alltså finnas en annan förklaring.

Vore det då inte bättre att lämna den förklaringen?

Istället censureras Trump när han påpekar detta, förklaringen uteblir och allmänheten matas bara med frasen ”grundlösa anklagelser”.

Jag tror inte att de medier som hatar Trump och vill ge valet legitimitet är så korkade att de tror nuvarande hantering av valfuskanklagelserna är det bästa sättet att skingra tvivlet som finns hos många. Även de måste begripa att deras hantering bara ger vatten på kvarn.

Därför kan jag inte dra någon annan slutsats än att de inte själva har någon förklaring och att det därför är det minst dåliga att bara försöka hindra spridningen av Trumps belägg, låta så få som möjligt ta del av dem, och hyscha massan till sömns igen med ”grundlösa anklagelser”.

Helt rätt. Bra inlägg!
2020-11-07, 17:08
Medlem
Jag måste ändå säga att allt som händer är jävligt spännande att följa. Det känns som om jag följer en IRL-version av House of Cards.
2020-11-07, 17:09
Medlem
[quote=Pung|73529730

Istället censureras Trump när han påpekar detta, förklaringen uteblir och allmänheten matas bara med frasen ”grundlösa anklagelser”.

Jag tror inte att de medier som hatar Trump och vill ge valet legitimitet är så korkade att de tror nuvarande hantering av valfuskanklagelserna är det bästa sättet att skingra tvivlet som finns hos många. Även de måste begripa att deras hantering bara ger vatten på kvarn.

Därför kan jag inte dra någon annan slutsats än att de inte själva har någon förklaring och att det därför är det minst dåliga att bara försöka hindra spridningen av Trumps belägg, låta så få som möjligt ta del av dem, och hyscha massan till sömns igen med ”grundlösa anklagelser”.[/QUOTE]

Hade det vart så att Demokraterna hade vunnit så hade man inte behövt att försöka bara bortförklara det hela utan att spela på det hela och låta Donald Trump då göra bort sig genom att tjata om fusk och jagar spöken. Men nu så finns det ingen självsäkerhet i hur Demokraterna försöker spela det här, eller hur media spelar det hela.

Internet flödar av videos och bilder på konstigheter, människors röster har blivit ogiltiga eller ändrade, människor har börjat gå ut på gatorna och är förbannade.

Facebook, Twitter, Instagram etc censurerar Trump och hans följare. Grupper på över 350.000 medlemmar tas bort som startar nya.

Hade det vart bara en av många knäppa konspirationstoerier så hade man inte behandlat det på samma sätt. Men nu har du ett aktivt censurerande och mediakontroll (globalt) runt Trump, alla de bilder, videos, bevis i dataform etc you name it.

Det säger en del.
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Och det är fortfarande så att alla inte är bekräftade, så återigen låt en domare titta på det där istället för att spekulera och utgå från att det är hundratusentals döda som har röstat.

Biden for president - om de döda själva får välja.
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Gå in på följande länk: https://mvic.sos.state.mi.us/Voter/Index

Det är Michigans officiella hemsida, så det är ingen fejksida.

Fyll i följande information:

Förnamn: Willi*m
Efternamn: Br*dley
* a
Födelsemånad: Mars
Födelseår: 1902
Postnummer: 48207

Vid ballot recieved finns det ett datum (andra november, vilket betyder att rösten är mottagen och redo för registrering).

Min fråga är, om man ska fuska varför gör man det på ett sätt så att vem som helst kan kolla upp det?

Jag tror att det rör sig om rena troll än ett systematiskt fusk. Om man har tonvis döda som röstar och korrekt ålder är uppgiven borde det vara rena barnleken att filtrera ut dessa väljare. Alternativet är att man medvetet injecerar dessa avlidna röstare för att få folk att trigga på valfusk.
2020-11-07, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guadi
Det är ingen konspiration och även om det skulle vara en konspiration: det skulle vara en operation man var tvungen att göra på flera ställen samtidigt.

Omöjligt.
Men titta i tråden. Det finns ju massor med bevis för valfusk nu. Alltså är det inte "omöjligt"! Ta av dig dina felinställda glasögon, de fungerar inte!
2020-11-07, 17:12
Medlem
Skartaks avatar
Vem hade kunnat tänka sig att den kognitiva dissonansen hos Trumphögern skulle nå nya rekordnivåer vid ett nederlag.
2020-11-07, 17:12
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Att medier avbryter en sändning där presidenten för världens mäktigaste nation redogör för VARFÖR han misstänker valfusk, är sinnessjukt.

Känns inte som att ens folk här inne förstår riktigt hur sinnesjukt det är, vilket troligen beror på att svensk media behandlar det som något okontroversiellt, och då blir det ”normaliserat” även om man tycker det är fel.

Jag nyhetssökte på Trump + avbröt, och hittade massa nyheter om att Trump någon gång hade avbrutit en intervju (vilket händer dagligen när den intervjuade anser att ”journalisten” är oförskämd eller osaklig). Men det var tydligen det värsta som kunde hända. Men jag hittar knappt något om att media och big-tech samordnat censurerar ALLA, inklusive presidenten, som redogör över konstigheter i rösträkningen. Det enda jag hittar är SVT som ”problematiserar” lite halvljummet ”å ena sidan, å andra sidan” vilket bara ytterligare bidrar till normalisering av det SINNESSJUKA.

Det är helt enkelt fullständigt absurt att medie-bolagen inte tillåter allmänheten att höra beläggen för presidentens anklagelser. Vi får höra att Trump är knäpp, att hans anklagelser är grundlösa, att de är farliga, att de är ovärdiga.

Men varför tillåts inte allmänheten få komma till den slutsatsen själv. Även de som hejar på Biden borde rimligen inte bara nöja sig med de svaren.

Det finns något som kallas ”hoppande bevisbörda”. Det vill säga att den som anklagar visserligen måste redogöra för sina belägg. Men om det läggs fram sådana blir den anklagade svaret skyldig.

Så fungerar det i alla andra sammanhang, även i domstolar trots principen om ”bortom allt rimligt tvivel”. Om åklagaren anklagar någon för att ha brutit upp en bankvalv kan den anklagade svara att anklagelserna är grundlösa. Men om åklagaren visar sina belägg, till exempel att den anklagades fingeravtryck, finns på den kvarglömda dyrken, då måste den anklagade kunna lämna en förklaring eller anses vara överbevisad.

Hittills har vi inte fått läsa en enda förklaring till de märkligheter som skedde under rösträkningen. Istället bara det upprepas att Trumps påstående är grundlösa och det hänvisas till auktoriteter som också säger att de är grundlösa. Men det är total frånvaro om VARFÖR de är grundlösa, bara rubriker där olika Trump-hatare säger det.

Om nu Trumps anklagelser om valfusk vore så ovärdiga och farliga, varför då inte låta honom redogöra för sina belägg och förklara varför de saknar relevans. Det måste väl rädda tilltron till demokratin mer?

Ett exempel på det som fått stor spridning är en graf som visar att Trump ledde i en delstat, sedan blir det ett hack i grafen och Biden går om. Det ser ut som att man räknar flera hundra tusen röster som SAMTLIGA gått till Biden. En sådan anomali är helt omöjlig. Det kan heller inte bero på poströsträkning eftersom Biden-väljarnas tendens att oftare poströsta kan förklara att Biden fick ALLA röster. Man skulle då också se samma sak i alla delstater. Det måste alltså finnas en annan förklaring.

Vore det då inte bättre att lämna den förklaringen?

Därför kan jag inte dra någon annan slutsats än att de inte själva har någon förklaring och att det därför är det minst dåliga att bara försöka hindra spridningen av Trumps belägg, låta så få som möjligt ta del av dem, och hyscha massan till sömns igen med ”grundlösa anklagelser”.

Bra inlägg, men du är inte insatt nog märker jag. Media är med på noterna. Detta handlar om något mycket större än du förstår. The Great Reset. Media ägs av judarna, judarna vill förslava oss alla, men Trump måste bort. Biden är deras marionett, de äger demokratiska partiet numer. George Soros ligger bakom. Globalismjudarnas sista desperata försök i samklang med sin media för att göra sig av med Trump. MSM är FAKE NEWS. Du måste sluta titta på det. Alternativmedia är den enda vägen om du vill förstå.
2020-11-07, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
CNN är fake news. Det där känns som en setup. Qanon märken i bilen? Come on... Hur dum är du.

Tro aldrig CNN. Den ägs av George Soros.

Det kan vara demokraternas sätt att hijacka situationen. False flagga att Trump valfuskar för att han håller på att förlora - presenterar beviset för världen och sätter sista spiken i kistan på valfusket. För precis nu handlar det om vem som avslöjar fuskaren först för den som blir anklagad för fusk i media kommer att brinna.

Sen kan man vifta av alla anklagelser som Demokraterna får.

För jag läste också på en annan källa att "alla rösterna skulle gå till Trump".

Vet man om vem Qanon är och vet vad CNN är för kanal så kan man se igenom sånt här, men fåren där ute och alla de som följer CNN slaviskt kommer köpa det med hull och hår.
2020-11-07, 17:14
Bannlyst
Polisen i Pennsylvania vägrar att följa domstolsbeslut!

https://www.youtube.com/watch?v=FAlG_Bf5cCk

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in