Citat:
Ursprungligen postat av
Pisseman
Jag söker inte i en jättestor pöl av information. Du får allt komma med argumenten ur informationen själv.
Så Kina fick inte heller stopp på smittspridningen via hård lockdown?
Jag orkar inte sitta och dra ut all information just nu. Du kan lyssna på dessa två herrar om du orkar som tar upp alla argument och data för varför lockdown och munskydd inte gör nytta:
https://www.youtube.com/watch?v=_eJuj0rx-48&t=1228s
Dom har med grafer och hela köret. Första halvtimmen bör räcka för att övertyga vem som helst. Det är riktiga data alltså, inget mumbo jumbo.
Viruset är nu endemiskt över i stort sett hela världen. Den har konkurrerat ut influensan ur våran virusflora verkar det som. Det innebär alltså att den numera är det dominerande säsongsviruset, som återkommer varje vinterhalvår. Om du tror att man kan stoppa det, så tror du på att man kan stoppa influensa på samma sätt. Det är tekniskt omöjligt.
Nej jag tror absolut inte att Kina fått stopp på någon smittspridning. Kanske tillfälligt i Wuhan i våras, men inte mer än så. Nu vet vi ju mycket mer om viruset, och kan lugnt öppna upp allt igen, och ta lite extra hand om gamla och sjuka.