Citat:
Visst känner vi till råden.
På systembolaget köper man vin som är måltidsdryck och då livsmedel.
Enkelt.
Men så kommer det luriga i deras råd. De har gått ut med att smittspridningen sker på jobbet och i hemmen. Därför förefaller råden om butiker som motsägande och det är därför folk inte följer tvetydiga råd.
Råd om dagis mm finns inte för mindre barn smittar inte.
Inte heller kollektivtrafiken så därför behövs inte munskydd.
Munskydd fungerar tydligen dåligt enligt AT för han refererar till Belgien som har krav på munskydd men har en stor spridning ändå.
Man idiotförklarar uppenbarligen svenska folket.
Det är därför råden blir så svåra att följa.
Nej jag ser ingen risk i att besöka systembolaget. Men skulle aldrig komma på tanken att åka buss, tunnelbana, spårvagn mm för att där trängs man med andra personer som kan sprida smitta.
Hur gör du, följer du deras smått tokiga råd helt blint?
På systembolaget köper man vin som är måltidsdryck och då livsmedel.
Enkelt.
Men så kommer det luriga i deras råd. De har gått ut med att smittspridningen sker på jobbet och i hemmen. Därför förefaller råden om butiker som motsägande och det är därför folk inte följer tvetydiga råd.
Råd om dagis mm finns inte för mindre barn smittar inte.
Inte heller kollektivtrafiken så därför behövs inte munskydd.
Munskydd fungerar tydligen dåligt enligt AT för han refererar till Belgien som har krav på munskydd men har en stor spridning ändå.
Man idiotförklarar uppenbarligen svenska folket.
Det är därför råden blir så svåra att följa.
Nej jag ser ingen risk i att besöka systembolaget. Men skulle aldrig komma på tanken att åka buss, tunnelbana, spårvagn mm för att där trängs man med andra personer som kan sprida smitta.
Hur gör du, följer du deras smått tokiga råd helt blint?
Det hade jag inte ens tänkt på, att man kunde se vin som livsmedel i det här sammanhanget!
Ja, då återstår bara att stänga Systembolagen. För det är de som drar ut folk. Människor som känner efter både en och flera gånger om det inte kliar lite i svalget, innan de åker till exempelvis jobbet - orkar alltid ta sig till Systemet. Även med dubbelsidig lunginflammation. I Norge fattar de det här, och de har stoppat all alkoholförsäljning nu. Det är väldigt tråkigt att deras yttranden ska vara så motsägelsefulla, ja.
Ja, jag sätter deras råd som en miniminivå. Och sedan håller jag på hårdare regler för mig själv, i den mån det är möjligt. Tyvärr måste jag dock åka buss, då jag inte har någon bil.
Citat:
Antikroppar kan fungera på flera sätt.
Det beskrivs bra i wikiartikeln om immunförsvaret:
(Min fetning.)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Immunf%C3%B6rsvar
Det beskrivs bra i wikiartikeln om immunförsvaret:
(Min fetning.)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Immunf%C3%B6rsvar
OK, tack. Då hade jag en förenklad (schematisk) bild.