2020-11-07, 15:56
Medlem
Guadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Tyvärr så stämmer det. Jag såg en Twitter-video där en snubbe fyllde i uppgifter på en som var född 1902. Det stod att personen hade röstat.

Jag var skeptisk, så jag jag in på Michigans officiella hemsida och sökte själv. Det visade sig att personen hade skickat iväg sin röst (gick dock inte se på vem personen har röstat då det är sekretessbelagt).

Det förklaras ju också här:

https://t.co/o8TqAH9n29?amp=1

Finns en bra video på Vox som förklarar hur man skulle kunna valfuska. https://m.youtube.com/watch?v=sOgcY8WvVdU

I princip:

Så behöver man ju muta/övertala rösträknare, röstövervakare, bryta sig in i röstmaskiner, få med sig republikaner och demokrater och detta behöver man göra i flera delstater samtidigt.

En felaktig röst här och där eller 50-200 förändrar ingenting.

Glöm inte Trumps 3-5 miljoner människor röstade illegalt 2016. Hans task force i Vita Huset upplöstes när de inte kunde bevisa det.
2020-11-07, 15:57
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvaden1989
Om 1,5 h blir det presskonferens i Philadelphia, stort på gång.

Troligen så kommer de att gå ut med att de ska räkna om då det är en för liten marginal mellan kandidaterna, det är samma i Georgia.
2020-11-07, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exkh
Kan du ge länk till Twitter-videon, bevis på att personen faktiskt är död och även namnet på personen?

Gå in på följande länk: https://mvic.sos.state.mi.us/Voter/Index

Det är Michigans officiella hemsida, så det är ingen fejksida.

Fyll i följande information:

Förnamn: Willi*m
Efternamn: Br*dley
* a
Födelsemånad: Mars
Födelseår: 1902
Postnummer: 48207

Vid ballot recieved finns det ett datum (andra november, vilket betyder att rösten är mottagen och redo för registrering).
Senast redigerad av stifmeister89 2020-11-07 kl. 16:01.
2020-11-07, 15:59
Medlem
crazyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Den säger bara att folk kanske har dött eller är döda, den säger inget om att folk har röstat, det är med andra ord inget bevis.

Det står att de har skickat tillbaka en absentee röstsedel (dvs röstat ) , absentee är en post röstsedel som någon har begärt få utskickad.
Mail in ballots har skickats ut till alla registrerade voters adresser i vissa stater , döda som levande som bortflyttade etc mm med detta nya post system som implementerades "pga covid".
Anledningen att det tar sån lång tid är att de jobbar med att få in dessa post röster tills Biden vinner med en vissa marginal.
De räknade inte med att Trump skulle få så mycket röster.
2020-11-07, 16:00
Medlem
SoCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Det finns väl ett hundratal "bevis" ute i etern nu mera. Alla för foliehattar.

Ja tänka sig att PRECIS alla bevis som har lags fram av folk som har övervakat valet är faktiskt inte bevis eftersom dem inte överensstämmer med din verklighetsuppfattning, det är helt sjukt vilket jävla får du är, det är bokstavligen tusentals fall vid det här laget och mer flyter nu upp till ytan för varje dag som går men visst, välj att selektivt inte kolla på någon av BEVISEN som har hänvisats i tråden eftersom det inte överrensstämmer med dina känslor om Trump som person vilket inte har något med den demokratiska processen att göra.

Du hade ju kunnat leta lite själv men istället väljer du att hoppa in i BEVISTRÅDEN på flashback och säga att det inte har hänt, säg mig är du en shill eller bara såhär hjärntvättad?
2020-11-07, 16:02
Medlem
thebroffessors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Republikaner tänker annorlunda, de är för "Lag och ordning" i deras hjärnor ska man vara ärlig och sköta sig. Demokrater har mycket svagare värderingar generellt.

Ja okej, det är bra osv. men när man möter fuskare så krävs det fusk tillbaka, annars ska man inte förvänta sig en vinst.
2020-11-07, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
En jämförelse medllan Lukaschenko och en USA-demokrat kan inte göras på en och samma dag. Jämför hellre Trumps besked att han sitter kvar trots valförlust. Precis det har han kopierat från Lukaschenko. Han har plankat rakt av.

Med sina falska påståenden om röstfusk har Trump arbetat upp en masspsykos hos sina anhängare. Han har spridit misstänksamhet bland den befolkning han är satt att styra. Eller kortare. Han har fördärvat USA. Jag ifrågasätter Trumps psykiska hälsa.

Nästa president utses den 20e januari.

Kommer du inte ihåg hur det va när Trump valdes? Demokraterna och media började direkt spamma om valfusk med ryskt understöd. De försökte avsätta honom direkt med misstroendeomröstningar. Demokrater kaosade runt i demokratiska städer i veckolånga kravaller.

Men nä. Det är Trump och hans anhängare som är problemet. Jösses ...
2020-11-07, 16:04
Medlem
thebroffessors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Trump adm och även andra republikaner har varit ganska så tydliga på att demokraterna skulle fuska med mail in ballots. Det var därför Trump/GOP försökte att förbjuda mail in ballots vid presidentvalet, men Dems med Nancy Pelosi pushade på för att det skulle vara tillåtet och som vi alla vet så är Pelosi speaker of the house.
Reps borde också passat på att använda mail in ballots för att fuska i "back up" syfte.

Att förvänta sig att Dems ska köra cleant är ju lite som att ha sex med en hora utan kondom och hopppas på att ej få några könssjukdomar.

Det jag säger är att det är dumt att bara förvänta sig att det ska gå cleant till, och jag tror inte dom är så dumma att dom inte vidtog några åtgärder. Antagligen så fuskade Dems bättre.
2020-11-07, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Så om det stämmer, så skulle det lika väl kunna vara en Trump röst som att det skulle kunnat gått till Biden eller Jo?

Sedan så bör vi kanske vänta med att säga saker med rak arm tills det faktiskt prövas i domstol, om det inte tas till domstol så är det nog det ultimata beviset att det nog inte stämmer

Absolut. Det säger inte på vem rösten är lagd på. Men det är sant att röster från döda personer har skickats in. Prova själv med uppgifterna från mitt förra inlägg, där det finns ett länk och uppgifter från en som är född från 1902. Jag provade även med namn från listan som någon länkade ganska nyss, framför allt de som var födda tidigt 1900-tal. Och även deras röster har mottagits.
2020-11-07, 16:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazyd
Det står att de har skickat tillbaka en absentee röstsedel (dvs röstat ) , absentee är en post röstsedel som någon har begärt få utskickad.
Mail in ballots har skickats ut till alla registrerade voters adresser i vissa stater , döda som levande som bortflyttade etc mm med detta nya post system som implementerades "pga covid".
Anledningen att det tar sån lång tid är att de jobbar med att få in dessa post röster tills Biden vinner med en vissa marginal.
De räknade inte med att Trump skulle få så mycket röster.

Det såg jag inget om, jag såg bara "eventuellt död" och "bekräftat död" med siffror som uppdaterades vilket inte är bevis för att de vare sig röstade på någon kandidat eller överhuvudtaget.

Som sagt, du lägger en för stor vikt vid att det måste vara sant att tiotals, hundratals eller tusentals döda skulle ha röstat på Biden, vänta med att peka med rak arm tills en domare säger något.
2020-11-07, 16:09
Medlem
thebroffessors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Republikaner tänker annorlunda, de är för "Lag och ordning" i deras hjärnor ska man vara ärlig och sköta sig. Demokrater har mycket svagare värderingar generellt.
Vilket är väldigt dumt i denna situation, att man förväntar sig att dems inte ska fuska. Då får man ta sin lag och ordning och förlora. Man kan inte komma och gråta sen när man visste att dom skulle fuska och inte vidtog några kraftiga åtgärder.

Det är svårt att omöjliggöra fusk i ett val, de ända alternativet jag ser är att dom kunde fuskat tillbaks. Hoppas dom lärt sig av läxan.
2020-11-07, 16:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Absolut. Det säger inte på vem rösten är lagd på. Men det är sant att röster från döda personer har skickats in. Prova själv med uppgifterna från mitt förra inlägg, där det finns ett länk och uppgifter från en som är född från 1902. Jag provade även med namn från listan som någon länkade ganska nyss, framför allt de som var födda tidigt 1900-tal. Och även deras röster har mottagits.

Hur många röster pratas det om och har du kontrollerat alla och även kontrollerat så att de verkligen är döda?

Anledningen till varför jag är skeptisk är just att ingen domare har till min vetskap tagit i detta.
Senast redigerad av Ondahamstern 2020-11-07 kl. 16:11.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in