Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
Är det ingen som verifierat hans påstående om att han gav honom första hjälpen? Någon gav väl ändå hjälp eller flera? Är de så omöjliga att identifiera? Vilket uselt polisarbete från start, det må jag då säga.
Nu fanns det ju noll intresse för Engström som GM vid den här tidpunkten, men det framgår ju av den tidiga utredningen att den här mannen var ett huvudbry och att man ändå i förhör försökte få ordning på hans knepiga vittnesmål. Och som det påpekats, optimismen var väl fortfarande stor. Man skulle snart ha en GM. Alla vittnens whereabouts mindre intressant. Att folk en dag skulle vända och vrida på varenda stavelse i protokollen var avlägset.
Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
Har någon överhuvudtaget sett honom på platsen efter mordet?
Det vet vi inte. Därav den här tråden.
Jag blir för övrigt lite fundersam kring status på arkivet över utlämnade förhör med de centrala vittnena. Folk har begärt ut allt med Björkman, Hage et c men vad jag kan se är det bara gamla FU-prylar som ramlat in. Har inte de här personerna hörts igen specifikt om Engström när han nu utretts så noga de senaste åren?
Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
Hur djärvt är inte det att dikta ihop att han deltagit på platsen kort efter mordet om han nu var den verklige mördaren?
Det är djärvt.
För att inte säga banka-pannan-hårt-mot-en-stenvägg-korkat.
Som sagt. GM Engström var tidernas mest förslagne mördare. Samtidigt var han uppenbarligen förståndshandikappad.