2020-11-07, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det kommer dom göra också. Det är ju Trump vi pratar om. Glöm att han ger upp.

Hans blodhound advokater jobbar nog på högvarv just nu. Jag blir faktiskt mer och mer optimistisk. Och jag kan inte tänka mig att SCOTUS släpper det här. Men nej, media kommer hålla käften in i det längsta.
Ja nu twittrar Trump att traktorer blockerade ingångarna till rösträkningslokalerna. Han lär behöva anti-psykotisk medicin innan det här är slut.
2020-11-07, 15:13
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hur tror ni Biden kommer att hantera C19?

Han bekämpar det säkert med C4
2020-11-07, 15:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Kravallerna, ja. Mycket snack och liten verkstad från Trump. Det hade varit bättre om man slog ned dem i stället för att hota med än det ena, än det andra. Förvirrat intryck. Lite samma sak som hanteringen av Covid. Varken konsekvent eller bestämt.

BLM-protesterna lär fö. kunna blossa upp igen när som helst eftersom det ju sägs röra strukturell rasism och utbrett polisvåld. Det ska vara sådant som är rotat i det amerikanska samhället, har jag hört, och inget som Trump har något med att göra. Möjligen att han retade upp kravallfolket lite extra. Och nu får demokraterna med Biden i spetsen denna lilla härliga hundhög på sitt bord.

Kravallerna skulle ha hanterats hårdare men även i form av att försöka nå ut till dem och lugna dem, ett annat problem är att det har framkommit en hel del bevis att poliser har varit inblandade för att skapa kaos precis som de gjorde under Walstreet protesterna under Obamas tid som president.

Man måste helt enkelt skapa utredningar kring polisens agerande i det hela då de har använt övervåld mot såväl reportrar som folk som inte har varit ett hot mot någon.

Och ja, BLM portsterna lär komma tillbaka och fortsätta men vi lär nog även få se polisen backa undan då de inte längre har en president som hejar på dem och lovprisar dem när de skjuter med gummigranater (tänker inte kalla dem kulor då de är stora som en handgranat) i ansiktet på såväl icke inblandade i oroligheterna som reportrar som enbart dokumenterar det som händer.
2020-11-07, 15:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Ja nu twittrar Trump att traktorer blockerade ingångarna till rösträkningslokalerna. Han lär behöva anti-psykotisk medicin innan det här är slut.

Han har tydligen planer på att låsa in sig i vita huset och aldrig lämna lokalen, så SS lär få släpa ut honom den 20:e januari.

Jag undrar om USA tänker ta betalt för att låta folk se detta spektakel i sann kapitalistisk anda om det blir så?
2020-11-07, 15:17
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hanteringen av kravallerna kan man dock beskylla honom för då han beodrade federala poliser som inte bar något som kunde identifiera dem att arrestera folk i olika stater.

Sluta snacka om skit du inte har koll på. Du är fullständigt oinformerad. Det var enkomt i demokratiska högborgar som antifa och blm tilläts löpa amok. Det gick inte Trump med på och blev till sist tvungen att agera. Upploppen verkade sannerligen varit finansierade och koordinerade från vänster.

Rent allmänt är Aftonbladetkunskaper jvligt osexigt 2020.
2020-11-07, 15:17
Medlem
fixxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Folket hatade Clinton. De hatar inte Biden.

De som hatade Clintons röstade Trump, och var väl cirka hälften. Biden tror jag ingen känner något för.
2020-11-07, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Trump har nu inte ens sitt eget parti bakom sig, eller sina polare på Fox News. Han och hans anhängare fortsätter bete sig som infantila idioter, tillika dåliga förlorare. Inte oväntat, men totalt vansinne. Trump visar åter igen att han inte är frisk, och att han är ovärdig som president. Ska bli skönt att återvända till någon form av normalläge.
Normalläge kommer det inte att bli. Fortfarande är högerpopulismen enormt stor i USA, landet är splittrat och republikanerna får kanske senaten. Biden kommer därför att bli en handlingsfattig president och han kommer inte att kunna få igenom sina reformer, vilket kommer att öka på polariseringen ännu mer och högerpopulismen kommer att ha ännu mer att gå på och hävda att Trump åtminstone fick igenom sina vallöften.

Sluta vara så naiva alla Bidenanhängare. USA är inte frid och fröjd bara för att Trump förlorade valet. Fortfarande finns problemet med rasism och splittring i USA och hatet kommer bara att fortsätta växa. Inom tio år har USA en ny Trump.
2020-11-07, 15:19
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fixxxer
De som hatade Clintons röstade Trump, och var väl cirka hälften. Biden tror jag ingen känner något för.

Det är ganska exakt så, folk vet att Biden sitter i 4 år och att han inte kommer att kommas ihåg för något annat än att vara den president som besegrade Trump.

Folket ville helt enkelt få bort Trump från vita huset
2020-11-07, 15:20
Medlem
Tick tock tick tock 🕒
Twitter kommer va illa ute när de har insett att Trump blir återvald pga röstfusket.
Jag skulle inte vela va I vdns skor då.

😂 Trump har redan vunnit. Var glada, hallelujah.
2020-11-07, 15:22
Medlem
grattis trump till jordskredssegern! jag menar allvar, det här kommer bli legendariskt!
2020-11-07, 15:22
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Hälsofaran Nixter borde ta notis om detta. Har h*n ett uns av hederlighet i kroppen så kanske inte karman kommer och biter h*nom i röven senare, men jag tvivlar på det.

Bara timmar (?) kvar nu innan mysfarfar utropas till världens mäktigast...inte långt därefter kommer idioter av Nixters klass jagas ut från nätet. Ju tidigare, desto bättre.

Amen!

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-11-07, 15:23
Medlem
fixxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är ganska exakt så, folk vet att Biden sitter i 4 år och att han inte kommer att kommas ihåg för något annat än att vara den president som besegrade Trump.

Folket ville helt enkelt få bort Trump från vita huset

Kan vara ungefär samma som förra valet. De som röstade Clinton röstar nu Biden. Sen får vi se nu framöver om det fuskats eller ej, därav skillnaden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in