2020-11-07, 14:47
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Trump har lyckats med mycket som andra inte har lyckats med. Han behöver bara en villig åklagare, domare har han säkert redan i lägre instanser än SCOTUS.

Jag tror det när jag ser det.
2020-11-07, 14:48
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Ja inte otänkbart. Han tar tillbaka Steve Bannon och lyckas de så kan man skrota valsystemet helt.

Glöm inte Roger Stone!

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Ja inte otänkbart. Han tar tillbaka Steve Bannon och lyckas de så kan man skrota valsystemet helt.

Och kanske utlova halshuggningar och huvuden på pålar för dem man inte gillar.
Medlem
fixxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falukorvstjockisen
Det gör ju inte dem till majoritet bara för att de råkar vara lantisar och vinna i kommuner med några hundra invånare. Det är ju fortfarande fler människor som röstat blått och demokraterna är därav majoritet.

Min poäng är att deras system fungerar då det skall ge inflytande även till personer som som bor på landsbygden eller i mindre orter, vars liv skiljer sig markant från hipsters och innemänniskor som aldrig lämnar storstaden. Med majoritet menar jag landsytan. Där ser kartan väldigt röd ut om man kollar per county.
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Det hade kunnat hända Nixon om inte Ford benådat honom det första han gjorde efter övertagandet.

Och det är EXAKT min poäng. De som sitter i toppen på maktpyramiden suger alltid varandras kukar eller håller varandra om ryggen på fikonspråk.
2020-11-07, 14:49
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Hoppla! Nu händer det grejer!

’Tekniskt fel’ i mjukvara gav tusentals extra röster till Biden
https://samnytt.se/tekniskt-fel-i-mjukvara-som-hanterar-roster-ger-tusentals-extra-till-biden

Bara det här borde ju vara skäl att ta om valet på vissa ställen, såväl i Michigan som på andra ställen, för nu finns det ju rimligen fog för uppgiften om ogentligheter kring valproceduren.

Japp. 6000 felräknade röster i bara ett county i Michigan. Lokalt misstag? I doubt it. Det kan mycket väl betyda att Trump flippar tillbaka Michigan.

Som sagt. Det är inte över på långa vägar.
2020-11-07, 14:50
Medlem
Glöm eget parti och pojkarna är väl närmast svagsinta. En Trump kan bara mot Hillary Clinton.
2020-11-07, 14:50
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Inte otroligt, men man skall ha med sig att det är riktigt svårt att driva upp ett nytt parti i Förenta Staterna; det krävs finansiering som jag tvivlar på att ens Trump kan uppbåda.
Helt klart, men han behöver väl bara en minimal stab kring sig för att registrera ett parti, eller har jag fel? Hur ser reglerna ut för detta i USA? Ska partiet registreras i en viss stat eller gör man det nation-wide?

Har faktiskt svårt att föreställa mig vad Trump skulle gå till val på en tredje gång bortsett från "Trump for president". "Väljer ni mig kan ni lita på att I take care of business, vad det än är".
2020-11-07, 14:52
Medlem
Davys avatar
I och med att rep behöll majoriteten i senaten och gick bra i huset så kan man dra följande slutsatser.

1) Demokraterna fuskade till sig presidentposten men kunde inte fuska sig till senaten.

2) Folk är nöjda med republikansk politik men inte med Trump som person.

Vilket är mest troligt???
2020-11-07, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Ungefärliga återstående röster enligt mina beräkningar.

Nevada:
Återstående röster 93518
Biden: 49.8%
Trump: 48.0%

Arizona:
Återstående röster 167277
Biden 49.6%
Trump 48.6%

Georgia:
Återstående röster 49653
Biden 49.4%
Trump 49.3%

Pennsylvania:
Återstående röster 276872
Biden 49.6%
Trump 49.1%
NBC skriver:
PA: 268 k
NV: 100 k
AZ. 164 k
GA: 46 k

Mer än 12 miljoner i landet.
2020-11-07, 14:54
Medlem
Davys avatar
På samma sätt som Trump vann mot Hillary pga att hon var så illa omtyckt så kunde Biden vinna mot Trump.

Svårare än så är det inte.
2020-11-07, 14:54
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamSmith
Du syftar alltså på den judiska satanistiska pedofil kulten? Ska du vara ett qanontroll kan du väl vara hen nog stå att stå för dina åsikter för bövelen.

Det är fakta att Wallenbergarna står Rotschildarna nära.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in