Jag gav dig en lista för några inlägg sedan med ett axplock av Trumpsupportrar som lämnat tråden efter att de insett att Trump kommer förlora valet. Dessa är vad jag kallar snöflingor, eller MAGA-flingor.
Sedan finns det såklart Trumpsupportrar kvar i denna tråd, det är uppenbart. Men många har alltså försvunnit.
Epitetet "damned if you do, damned if you dont" gäller alltså enbart för de som var kaxiga och tuffa under valnatten, men som sedan lämnade tråden som råttor på ett sjunket skepp.
Jag skrev till många av dem och deras religösa övertygelse om en Trumpseger, men fick aldrig något svar tillbaks, och det är lite märkligt med tanke på att de timmar innan översköljde tråden med inlägg om att de skulle krossa Biden och alla korrupta demokrater.
Det är du som för ett resonemang här om vänstern som snöflingor eller inte, jag gör det inte.
Jag har som sagt tidigare ingen teori om varför vänstern inte verkar lika ofta på Flashback, jag bara konstaterar att den inte gör det i samma utsträckning som högern.
Vad jag dock konstaterar är att högern i denna tråd är snöflingor, eftersom många lämnat tråden när det uppstått en diskussion där de befunnit sig i underläge (ie. när Trump ser ut att ha förlorat valet) Detta är konflikträdsla=snöflinga
Jag själv tycker om att gå in i högerdominanta debatter och ifrågasätta de teorier som där presenteras, exempelvis terrordåd som senare visar sig ha utförst av de som enligt narrativet inte kan begå sådana brott:
(FB) Oslo: Flera påkörda av stulen ambulans (2019-10-22)
Men aldrig har jag sett mina meningsmotståndare lämna tråden så snabbt som denna, det är därför jag skrev mitt inlägg här från början.
Det var knappast någon diskussion från början, inte mellan meningsmotståndare iallafall, eftersom det knappt fanns någon som skrev för Biden. Lite skillnad där.
Och på grund av dess starka dominans så skapade Trumpsupportrarna den rådande miljön i tråden, så det att hävda att diskussionen var för låg när de själva var med och skapade den från början, är bara löjeväckande.
Det är som att göra en walk over på motståndarsidans hemmaplan under en fotbollsmatch.
Det kan stämma. Men det är som sagt din teori.
Jag tycker dock om att befinna mig i en utsatt position och diskutera i de trådar där narrativet är enkelriktat.
Men diskussionen från början handlar alltså om att Trumpsupportrarna är snöflingor, vilket är det enda jag hävdat.