2020-11-07, 14:24
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Trump har ju kastat anklagelser mot honom, inte lyssnat jättemycket på dessa, men korruption tror jag. Tror inte det är så viktigt för Trump vad utan att han bara vill få honom dömd för något.

I USA blir man inte dömd för något alls om man befinner dig högst upp i maktpyramiden. Har aldrig hänt tidigare (läs Nixon) så varför skulle det hända nu?
2020-11-07, 14:25
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
För att dessa inte är stater möjligen.... I pr röstar de väl inte ens på president.
Varför är inte Puerto Rico en stat? Är iaf en del av USA. Varför får inte dessa 3 miljoner vara med och rösta om president och kongress?
2020-11-07, 14:26
Medlem
Davys avatar
Som sagt, tror Trumps hantering av coronan fällde honom. Inte besluten han tog utan hur han uppträdde. Hans presskonferenser i våras var smärtsamma att se.

Även om man stödjer någon så måste man kunna se nyktert på saken. Han är sin egen största fiende. Att konstant trycka ner folk lockar inga mittenväljare.
2020-11-07, 14:26
Medlem
Nu är haspen av igen och stabschefen ligger hemma med covid.
2020-11-07, 14:27
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Ska vara nebraska
Sant! Tack för rättelsen.
2020-11-07, 14:27
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
I USA blir man inte dömd för något alls om man befinner dig högst upp i maktpyramiden. Har aldrig hänt tidigare (läs Nixon) så varför skulle det hända nu?

Varken Biden, Trump eller Hillary kommer spendera en dag i fängelse. Att folk inte kan förstå det.

Du har helt rätt.
2020-11-07, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Tekniskt ogiltiga röster är de som är falska alternativt inte är poststämplade och inlämnade efter valdagens slut när det såg bra ut för Trump och det blev lite väl jobbigt, utmärkt med lite extra Biden-röster då. Frågan är ju hur omfattande fusket är för fuskats det har det gjorts.
Vilka § hänvisar du då till?

Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Hela systemet är uselt och föråldrat, givetvis ska poströster läggas senast 5 dagar före valdagen så hinner man räkna före valdagen och får då ett resultat betydligt snabbare än denna fars som vi nu bevittnar.
Trump har haft 4 år på sig att föreslå det till delstaterna. Hans intresse för det?
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
För att dessa inte är stater möjligen.... I pr röstar de väl inte ens på president.
DC och P-o är så smått på väg att bli delstater, åtminstone enligt Dag Blanck.
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Utan att vara it-tekniker låter det mycket märkligt att en mjukvara kan fungera så. De som har gjort den har ju dessutom i så fall varit bara demokrater och inställda på fusk. Men Samnytt vet ju å andra sidan hur man manipulerar data...
Jag tror det här varit uppe typ i förrgår, så ingen braskande nyhet. Det dementerades också, vad jag minns.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Varför är inte Puerto Rico en stat? Är iaf en del av USA. Varför får inte dessa 3 miljoner vara med och rösta om president och kongress?

Varför? Om jag inte minns fel så har de väl röstat nej till att bli det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Så du tror att republikanerna inte har koll på valsystemets mjukvaror?
Tydligen är det inte ett mjukvarusystem som används, utan många olika. Hursomhelst, Trumps advokat Jay Sekulow kräver nu manuell omräkning:

https://www.breitbart.com/clips/2020/11/06/sekulow-campaign-should-be-demanding-a-manual-recount-in-places-with-software-that-glitched-in-mi
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Jag gav dig en lista för några inlägg sedan med ett axplock av Trumpsupportrar som lämnat tråden efter att de insett att Trump kommer förlora valet. Dessa är vad jag kallar snöflingor, eller MAGA-flingor.
Sedan finns det såklart Trumpsupportrar kvar i denna tråd, det är uppenbart. Men många har alltså försvunnit.
Epitetet "damned if you do, damned if you dont" gäller alltså enbart för de som var kaxiga och tuffa under valnatten, men som sedan lämnade tråden som råttor på ett sjunket skepp.
Jag skrev till många av dem och deras religösa övertygelse om en Trumpseger, men fick aldrig något svar tillbaks, och det är lite märkligt med tanke på att de timmar innan översköljde tråden med inlägg om att de skulle krossa Biden och alla korrupta demokrater.

Det är du som för ett resonemang här om vänstern som snöflingor eller inte, jag gör det inte.
Jag har som sagt tidigare ingen teori om varför vänstern inte verkar lika ofta på Flashback, jag bara konstaterar att den inte gör det i samma utsträckning som högern.
Vad jag dock konstaterar är att högern i denna tråd är snöflingor, eftersom många lämnat tråden när det uppstått en diskussion där de befunnit sig i underläge (ie. när Trump ser ut att ha förlorat valet) Detta är konflikträdsla=snöflinga
Jag själv tycker om att gå in i högerdominanta debatter och ifrågasätta de teorier som där presenteras, exempelvis terrordåd som senare visar sig ha utförst av de som enligt narrativet inte kan begå sådana brott: (FB) Oslo: Flera påkörda av stulen ambulans (2019-10-22)
Men aldrig har jag sett mina meningsmotståndare lämna tråden så snabbt som denna, det är därför jag skrev mitt inlägg här från början.

Det var knappast någon diskussion från början, inte mellan meningsmotståndare iallafall, eftersom det knappt fanns någon som skrev för Biden. Lite skillnad där.
Och på grund av dess starka dominans så skapade Trumpsupportrarna den rådande miljön i tråden, så det att hävda att diskussionen var för låg när de själva var med och skapade den från början, är bara löjeväckande.
Det är som att göra en walk over på motståndarsidans hemmaplan under en fotbollsmatch.

Det kan stämma. Men det är som sagt din teori.
Jag tycker dock om att befinna mig i en utsatt position och diskutera i de trådar där narrativet är enkelriktat.

Men diskussionen från början handlar alltså om att Trumpsupportrarna är snöflingor, vilket är det enda jag hävdat.

Alla som hoppades på Trump var inte enögda eller spårade ur du lyfter extremfall, jag och flera andra sa att det kommer bli mycket jämnt och ta tid att avgöra.
2020-11-07, 14:29
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis

Trump har lyckats med mycket som andra inte har lyckats med. Han behöver bara en villig åklagare, domare har han säkert redan i lägre instanser än SCOTUS.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in