2020-11-07, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Hoppla! Nu händer det grejer!

’Tekniskt fel’ i mjukvara gav tusentals extra röster till Biden
https://samnytt.se/tekniskt-fel-i-mjukvara-som-hanterar-roster-ger-tusentals-extra-till-biden

Bara det här borde ju vara skäl att ta om valet på vissa ställen, såväl i Michigan som på andra ställen, för nu finns det ju rimligen fog för uppgiften om ogentligheter kring valproceduren.
Utan att vara it-tekniker låter det mycket märkligt att en mjukvara kan fungera så. De som har gjort den har ju dessutom i så fall varit bara demokrater och inställda på fusk. Men Samnytt vet ju å andra sidan hur man manipulerar data...
2020-11-07, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
En sak som jag kom att tänka på nu är, vad händer om Trump lyckas få Biden dömd innan han svärs in? Barr ska ju ha en rapport och det är inte otänkbart att Trump försöker pusha på och få honom fängslad, då blir han inte tillgänglig för att sväras in.
"Dömd" lär han inte på bara ett par månader, men nog skulle Biden kunna bli arresterad! Vad Trump borde göra nu är att sparka Chrstopher Wray åt helvete och installera en ny, seriösare FBI chef som har vett och mod nog att arrestera bägge Bidens för korruption mm. Varför inte Bobulinski som FBI chef? Han skulle garanterat gripa Biden!
2020-11-07, 14:16
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jepp. Trump kan de inte återanvända, så om han kandiderar igen gör han det antagligen med ett eget parti i ryggen. Med begränsad framgång, tippar jag.

Väljarna får man som sagt vara försiktig med så att man inte alienerar dem. Att kasta skit på Trump i efterhand kan ju tolkas som att man dumförklarar alla de människor som stött Trump i vått och torrt för att de tror på honom.
Däremot kanske en palatskupp är att vänta och att man rensar ut personer ur leden som är för intimt förknippade med Trump.

Trump hade mycket riktigt behövt fyra år till på sig. Han har inte hunnit göra jättemycket än.

Trumpen själv har ju tidigare pratat om Ivanka som en ny Presidentkandidat. Nu för CNN också fram att Eric Trump kan ha ambitioner att ställa upp i ett Presidentval.

Det värsta som Trump kan göra mot det Republikanska partiet är att själv ställa upp och att i så fall göra det i eget parti. Jag delar ditt antagande att detta kan ske (förutsatt att inte Ivanka eller Eric ställer upp för Republikanerna).

Detta är ju vad många av de politiska ledare gjort som Trump försökt efterlikna, inklusive Putin, dvs. att skapa ett parti runt sig själv. Till skillnad från dig tror jag dock att han kan få en ganska stor andel av de Republikanska röster, kanske så mycket som upp till 20-25 %. Detta skulle skära de röda mitt i tu och kanske för alltid förändra verkligheten för det Republikanska Paritet.

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-11-07, 14:17
Medlem
DjPuttes avatar
Enl Pennsylvanias ansvarige för rösträkningen så återstår det röster från Philadelphia som är demokratiskt distrikt, Så det är game over för då kan inte Humle komma nära Biden efter dem rösterna är inne räknade och bankade!
2020-11-07, 14:17
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Vad har hänt med New York Post ställningstagande då dom väl tidigare sagt att dom ställer sig bakom Trump till 100%?
Huvudrubliker som: får en ju att undra om man nu inte vill följa Trump över klippkanten.

Så något som Trump säkert nu smärtsamt får erfara är att i motgång är dom riktiga vännerna få och dom tidigare allierade ännu färre.

Mobbare brukar tyvärr inte få några riktiga vänner. Deras vänner låtsas bara tycka om dem då de är rädda för att få stryk.
2020-11-07, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Utan att vara it-tekniker låter det mycket märkligt att en mjukvara kan fungera så. De som har gjort den har ju dessutom i så fall varit bara demokrater och inställda på fusk. Men Samnytt vet ju å andra sidan hur man manipulerar data...
Stirra dig inte blind på att det tagits upp i Samnytt, de återberättar bara vad som står i andra medier. Skillnaden är att ingen annan svensk MSM vågar rapportera om detta eftersom man vill skapa ett "clean slate" åt Biden, och inte solka ned med uppgifter om att han stulit valet (vilket han gjort om det skett med sådant omfattande fusk).
2020-11-07, 14:19
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ehh... det är alltså USA det varit val i och inte Turkiet eller Belarus. Hur tänker du dig att Trump skulle få Biden dömd? För vilket brott?

Trump har ju kastat anklagelser mot honom, inte lyssnat jättemycket på dessa, men korruption tror jag. Tror inte det är så viktigt för Trump vad utan att han bara vill få honom dömd för något.
2020-11-07, 14:19
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Vad har hänt med New York Post ställningstagande då dom väl tidigare sagt att dom ställer sig bakom Trump till 100%?
Huvudrubliker som: får en ju att undra om man nu inte vill följa Trump över klippkanten.

Så något som Trump säkert nu smärtsamt får erfara är att i motgång är dom riktiga vännerna få och dom tidigare allierade ännu färre.

Även partisk media kan rapportera sakligt i vissa lägen. Fox News har också varit kritiska mot Trumps hantering av förlusten.

Det är inte konstigare än att SVT ibland kritiserar vänsterpolitikers agerande. ”Slagsida” är inte samma sak som total ensidighet.
2020-11-07, 14:21
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Trumpen själv har ju tidigare pratat om Ivanka som en ny Presidentkandidat. Nu för CNN också fram att Eric Trump kan ha ambitioner att ställa upp i ett Presidentval.

Det värsta som Trump kan göra mot det Republikanska partiet är att själv ställa upp och att i så fall göra det i eget parti. Jag delar ditt antagande att detta kan ske (förutsatt att inte Ivanka eller Eric ställer upp för Republikanerna).

Detta är ju vad många av de politiska ledare gjort som Trump försökt efterlikna, inklusive Putin, dvs. att skapa ett parti runt sig själv. Till skillnad från dig tror jag dock att han kan få en ganska stor andel av de Republikanska röster, kanske så mycket som upp till 20-25 %. Detta skulle skära de röda mitt i tu och kanske för alltid förändra verkligheten för det Republikanska Paritet.

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
Efter det som hänt har jag svårt att tro att det Republikanska partiet någonsin kommer att tillåta någon Trump att ställa upp för dem.

Ett Trumpparti är absolut möjligt och då är USA tillbaks till det flerpartisystem de hade för länge sedan.

Edit
Jag tror i alla fall att det varit flera partier för länge sedan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Elektorsystemet är relativt ok i sammanhanget, imho. Så även majoritetsvalsystemet, dvs att samtliga elektorröster från en stat går till den kandidat som fick majoritet där (med undantag för Kentucky och Maine, som splittrar upp sina 5 resp 4 elektorer beroende på utfallet). Detta ger tydliga valresultat nationellt och de slipper den sortens tjafs och otydliga ansvar som vi har t ex i Sverige med vårt proportionella system.

Men varför ska nästan folktomma delstater som North Dacota ha lika många senatorer (dvs 2) som folkrika Kalifornien och New York och Texas?

Ännu värre är det med bruket av gerrymandering, där de ritar om valkretsarna så att minoriteten ska vinna ändå. Just nu är faktiskt GOP värst med det, men tänk om det var D? Detta är helt enkelt inte OK. Lagligt, men oschysst
Ska vara nebraska
Avslutad
Ungefärliga återstående röster enligt mina beräkningar.

Nevada:
Återstående röster 93518
Biden: 49.8%
Trump: 48.0%

Arizona:
Återstående röster 167277
Biden 49.6%
Trump 48.6%

Georgia:
Återstående röster 49653
Biden 49.4%
Trump 49.3%

Pennsylvania:
Återstående röster 276872
Biden 49.6%
Trump 49.1%
2020-11-07, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Stirra dig inte blind på att det tagits upp i Samnytt, de återberättar bara vad som står i andra medier. Skillnaden är att ingen annan svensk MSM vågar rapportera om detta eftersom man vill skapa ett "clean slate" åt Biden, och inte solka ned med uppgifter om att han stulit valet (vilket han gjort om det skett med sådant omfattande fusk).
Så du tror att republikanerna inte har koll på valsystemets mjukvaror?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in