2020-11-07, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Ja minksmittan finns redan sedan Juli i Danmark enligt källan Tagesschau

https://www.youtube.com/watch?v=iD9WWIxkRLU

Nu väntar vi bara att våra älskade katter och hundar börjar smitta oss. Det har ju visat sig att de kan bära smittan.
Citera
2020-11-07, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Medelåldern är 37 år.
Och alla får lämna iva efter endast några dagar. Ganska harmlöst virus om du inte har en allvarlig underliggande sjukdom, varit klart och bevisat rätt länge nu.
Citera
2020-11-07, 14:00
Medlem
Citat:
Medelåldern är 37 år.

Vart ser du det? Det vore häpnadsväckande om medelåldern vore så låg. Det kan inte vara möjligt, det skulle i så fall råda extrem triagering. Det kan däremot hända i vinter/vår.
Citera
2020-11-07, 14:01
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Och alla får lämna iva efter endast några dagar. Ganska harmlöst virus om du inte har en allvarlig underliggande sjukdom, varit klart och bevisat rätt länge nu.

Ja, alla får lämna IVA förr eller senare. En del i en liksäck.
Citera
2020-11-07, 14:02
Medlem
Citat:
Ja, alla får lämna IVA förr eller senare. En del i en liksäck.
Och de flesta behöver inte ens besöka iva...
Själv hade jag lite feber i 2 dagar sedan var det över. Inget för massan att oroa sig över.
Citera
2020-11-07, 14:03
Avstängd
Citat:
95 personer som skulle dött inom 6-12 månader på grund utav underliggande sjukdomar...lätt att trolla med statistik.

Den ohälsa som skapas av åtgärder mot denna bluff är betydligt skadligare än de få promille av redan svårt sjuka människor som får resa vidare några månader tidigare.

Man hör ofta det klassiska mantrat "de skulle dött ändå" i denna tråd. Är nyfiken på vad du baserar det uttalandet på?
Citera
2020-11-07, 14:04
Medlem
Citat:
Själv hade jag lite feber i 2 dagar sedan var det över. Inget för massan att oroa sig över.
Så bara för att du haft det så..behöver inte alla ha det. Du är ganska bra komma tbx hit när det börjar osa hett har jag märkt.
Citera
2020-11-07, 14:05
Medlem
Citat:
Att hamna på intensiven låter långt ifrån harmlöst för mig.
Vad händer med dessa om dom inte kommer till IVA?
Citera
2020-11-07, 14:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Midsommar firade folk utomhus, jul inomhus. Dessutom, de flesta firar midsommar med kompisar man har kontakt med regelbundet iallafall. Jul firas med svärfastrar, som man på juldagen är glad för att det dröjer 364 dagar tills man behöver träffa igen.

Håller med dig. Julafton firas inomhus och troligen med släkt i alla åldrar d.v s. större smittrisk än midsommar.
Citera
2020-11-07, 14:06
Medlem
Citat:
Jag ska meddela massan att dom kan sluta oroa sig över din feber nu.
Citera
2020-11-07, 14:08
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Sedan i går har nio personer dött med covid-19 i Skåne, uppger Region Skåne.

Totalt har nu 323 personer i Skåne dött med covid-19.

Antalet nya fall i regionen har ökat med 400 det senaste dygnet och ytterligare 67 personer har tvingats söka vård mot covid-19 på sjukhus.

Sedan fredagen har även antalet intensivvårdspatienter i Skåne gått från nio till 15.

Ser mörkt ut i Skåne, kanske den regionen kommer drabbas extra hårt i vinter eftersom de klarade sig förhållandevis väl i våras ?
Citera
2020-11-07, 14:10
Medlem
Citat:
95 personer som skulle dött inom 6-12 månader på grund utav underliggande sjukdomar...lätt att trolla med statistik.

Den ohälsa som skapas av åtgärder mot denna bluff är betydligt skadligare än de få promille av redan svårt sjuka människor som får resa vidare några månader tidigare.

Konstigt att vi har så många som bara väntar på döden här i Sverige och våra grannländer inte har så många med ena foten i graven. Här har vi lyckats ha ihjäl över 6000 pers.

Och vad är det för ohälsa som skapats i det öppna Sverige? Att folk skulle bli psyksjuka visade sig inte stämma om man lyssnade på senare FHM-pressisar. Inte ens de äldre har blivit tokiga. Hustrumisshandel skulle öka också men jag har inte sett några siffror mer än larmande från de bidragsberoende kvinnoorganisationerna. Ekonomin i Sverige har inte heller gått bättre än i grannländer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in