Citat:
Ursprungligen postat av
madeinflen
Superbra tankar! Det ger ljus i tunneln. Om än kallt och mörkt i famlandet framåt..
Kanske har vi båda rätt i diskussionerna här hemma. Det vänder till våren men först till sensommaren/ höst kan vi tillåta oss den spontanitet och närhet man saknar. Att vi är sociala varelser har aldrig varit så tydligt som nu. Saknar tom möjligheten att hälsa på svärmor utan att tänka på risker.
Absolut! Saknar också sociala kontakter och det mer obekymrade livet, som man hade innan allt detta med Corona.
Att känna sig fri och obehindrad. Att kunna ta folk i hand, när man träffas, som en artighetsgrej. Att kunna krama vänner och bekanta helt obekymrat, utan en tanke. Att spontant boka frisörtid eller dra en AW med jobbet.
Att inte hela tiden behöva tänka på avstånd till andra och att tvätta händerna hela tiden. Man vet aldrig hur bra man har det, förrän det rycks bort. Hoppas vi blir av med det här eländet nån gång!
(Och ifall ngn nu tycker jag förminskar eländet osv. för att jag pratar om personliga inskränkningar. Jag har många många ggr i tråden redan beklagat dödstalen och lidandet, för det är ju det som är det verkligt hemska, självklart!).