Citat:
Ursprungligen postat av
madeinflen
Här hemma har vi kill- och tjejgissat också präglat mest utifrån personlighetstyp. Jag som pessimist tror allt är kört ända till hösten. Min partner tror våren.
Just nu är allas gissningar bättre inget. Blir tokig av ovissheten. Så gissningar börjar iaf utgöra någon form av statistik i huvudet. Något att ta på. Något konkret om än subjektiva spekulationer.
Ja precis. Jag förstår den känslan du beskriver - ovissheten tär verkligen otroligt mkt.
Kan utveckla vad min gissning baserar sig på i alla fall, så att den kanske känns lite mer trovärdig.

Jag tror verkligen att detta virus är väldigt årstidsbundet, tycker det är tydligt redan nu. Därmed tror jag det verkligen borde vända nedåt åtminstone på norra halvklotet nån gång runt jul.
För oss i Norden kanske det tar längre tid, jag tänker på "VAB-ruari", som man brukar säga. Tror det finns en anledning att så många alltid är sjuka i februari här, att då har man säkert som minst D-vitamin, efter en lång vinter. Sedan i mars kommer ju solen ändå lite igen.
I södra EU tror jag därför vändningen kommer tidigare, då de har vår tidigare.
april-september tror jag du kan andas ut helt igen, smittan är obefintlig då, tror jag.
Som längst tror jag alltså du behöver hålla ut till februari, för att se en tydlig vändning.
Dock vill jag just nu gärna känna en optimism och hoppas ändå att vändningen kommer ännu tidigare..