2020-11-07, 12:42
Medlem
Corona-Chans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Nu var du lite väl snabb med att posta? Kolla min posthistorik och särskilt mitt första svar till Stig-Britt i bevistråden. Där har jag redan pekat ut faktafel.

På vilket sätt använde jag känslodriven retorik i mitt svar till dig, menar du?
Du har skrivit ett inlägg där du utan någon källa mer än vad du själv tycker avfärdar allt valfusk.
Det var verkligen bra gjort, exemplarisk källkritik med kontrabevis att skryta över.
2020-11-07, 12:43
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Inga större överraskningar i det här valet. Som förväntat placerade makten en ny figur på tronen till fårskockens stora glädje. Man skulle sålunda kunna tro att jag är sur och negativt inställd till det som utspelar sig. Icke sa nicke. Det är precis tvärtom.
Faktum är att hela detta spektakel är väldigt bra, eftersom det förhoppningsvis med all önskvärd tydlighet nu visar de som tidigare varit tveksamma att det inte spelar någon som helst roll hur man röstar så länge det inte faller makten i smaken. Det finns bra och dåliga saker med detta, men mest bra.

Det dåliga (på ett sätt) är att de som tidigare inte brydde sig om politik, nu lär strunta i det igen. De har fattat att deras röster inte räknas ändå. Samtidigt är detta i det stora positivt eftersom de nu är medvetna om att det faktiskt är så.

Så ni som är förbannade över det arroganta sätt valfusket hanteras, eller hur våra medier ignorerad detta med ett brett flin, kom ihåg följande: Detta är precis vad det är - en rökridå för att få folk att tro att dom har någonting att säga till om. Inget mer. Att man nu ignorerar valfusket på ett så arrogant sätt är en signal som säger, "Ni kan klaga men vi bryr oss inte." Maktspråk med andra ord.

Inget av det som sker borde förvåna, och inte heller hur förutsägbart det rapporteras. Faktum är att motsatsen hade förvånad (åtminstone mig).

Nu hoppas jag att en del av de som förtrollats av införandet av fascism i USA kan vända blickarna mot vad som håller på att hända i Europa för tiden håller på att rinna ut.

Fascism är det nya. Här i Sverige så är fascisterna Stefan Löfven, dvs sossarna och deras slavhundar.
2020-11-07, 12:44
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Chan
Du har skrivit ett inlägg där du utan någon källa mer än vad du själv tycker avfärdar allt valfusk.
Det var verkligen bra gjort, exemplarisk källkritik med kontrabevis att skryta över.
Hur kan du ens tala om källkritik när du hänvisar till en annan FB-tråd som en trovärdig primärkälla? Du skriver en oerhörd mängd inlägg, vilket är ganska energikrävande. Varför inte lägga lite energi för att faktiskt backa upp dessa inlägg? Det skulle sannolikt höja nivån på diskussionen.

För övrigt menar du att den som påstår att valfusk inte sker är de som har bevisbördan? Den annars mycket rimliga utgångspunkten brukar vara att den som påstår något har bevisbördan för detta. Därtill finns en grundläggande problematik i att be någon bevisa att något INTE har hänt.
2020-11-07, 12:45
Avstängd
Biden har alltså gömt sig i sin källare under nästan hela valrörelsen. När han väl visar sig dyker det upp 30 pers till hans rallyn.

Men ändå får han fler röster än någon annan president. Come on.
2020-11-07, 12:45
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Tråkig du är. Du vill bara att politiker ska vara skådespelare och låtsas stötta folket, men egentligen så samarbetar båda sidorna med varandra bakom ridån.

Politik kan vara tråkigt. Det är inte en film på 90 minuter eller ett dataspel. Det handlar om att ta in fakta, utreda, förhandla, det handlar om diplomati. Det handlar om mängder av avvägningar. Och till skillnad från en film på 90 minuter eller ett dataspel så påverkar politiken människors liv.
2020-11-07, 12:46
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det där är intressant, för flera här på FB hävdar ju att det är just judar som är orsak till att Trump verkar förlora valet och att detta är en judisk konspiration.

Ivanka Trum och Jared Kushner bekönner sig till judisk tro.

Allt man vill se varför T är president har egentligen med T's sätt att neka krig.
Annars är Trump en rätt vanlig president, dvs han vill gynna näringslivet och pressa lönerna.

Lite som Obama.
2020-11-07, 12:46
Medlem
Corona-Chans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightcr4wler
Jag kan inte låta bli att rodna över att du länkar till en flashbacktråd när du ombeds presentera en trovärdig källa. Totalt självmål.
Du kan läsa mina inlägg då där jag länkat otalig källor i just den tråden.

Men att lägga ner ett par timmar på att sätta sig in i vad som händer och hur utbrett valfusket är är väl för mycket begärt av någon som ger sig in i debatten och börjar fäktats hejvilt baserat på känslorna för stunden utan att veta om vad som händer.

Typiskt argument är att förneka allt och fråga efter källa och sedan aldrig ens läsa och sedan repetera det om och om igen.

Hela iden bakom många inlägg om att valfusket är bluff är simpel.
Allt är falskt till att den som aldrig vill läsa något, läser en källa.
2020-11-07, 12:47
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Politik kan vara tråkigt. Det är inte en film på 90 minuter eller ett dataspel. Det handlar om att ta in fakta, utreda, förhandla, det handlar om diplomati. Det handlar om mängder av avvägningar. Och till skillnad från en film på 90 minuter eller ett dataspel så påverkar politiken människors liv.

Problemet är att när det blir samarbete över blockgränsen så tenderar dom glömma bort folket. Det är sådant som har hänt sedan 90-talet.
Medlem
doggydees avatar
Vad tror ni det här kan vara? Ser skumt ut. Hände under första debatten.

https://i.4cdn.org/pol/1604745371268.gif

Timestamp:
https://youtu.be/wW1lY5jFNcQ?t=3438
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falhscbak
Han var generalkonsul i New York till ifjol.

Okej. Trodde att det var tidigare än förra året han lämnade den posten. Vet inte vad han gör nu (antagligen pensionär), men tror inte han har något annat uppdrag för UD.
2020-11-07, 12:48
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightcr4wler
Hur kan du ens tala om källkritik när du hänvisar till en annan FB-tråd som en trovärdig primärkälla? Du skriver en oerhörd mängd inlägg, vilket är ganska energikrävande. Varför inte lägga lite energi för att faktiskt backa upp dessa inlägg? Det skulle sannolikt höja nivån på diskussionen.

För övrigt menar du att den som påstår att valfusk inte sker är de som har bevisbördan? Den annars mycket rimliga utgångspunkten brukar vara att den som påstår något har bevisbördan för detta. Därtill finns en grundläggande problematik i att be någon bevisa att något INTE har hänt.

Du verkar totalt efterbliven. Hade du läst bevis-tråden på FB så ser du länkar till en oerhörd mängd källor. Men det visste du inte va? Sopa.
2020-11-07, 12:48
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Chan
Okej, du missade att jag hänvisade till källan med registrerade röstare i Nevada? Och ja, exemplarisk källkritik är att inte tro på ett klipp där någon håller i en bunt papper och tuttar på I skogen.

"Kontrabevis" är nonsens. Om jag berättar att jag ser en flygande rosa elefant utanför mitt fönster i skrivande stund, hur lägger du fram ett "kontrabevis" då? Bevisbördan ligger på parten som har en hypotes, inte på opponenten.
Senast redigerad av Joakwim 2020-11-07 kl. 12:49. Anledning: Mobilkorrigering

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in